Vraag

onterecht straf: eerlijk zijn of stil houden?

  • 16 January 2023
  • 12 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 7
Badge +17

 

Hoi ik zit even (of eigenlijk sta) met iets. Ik heb nu straf ik ben de gang op gestuurd omdat een meisje naast mij telkens geluiden zat te maken en stoorde. De lerares vond dat ik het was. Heb ik weer xd. Ik heb de straf wel gepakt maar eig klopt dit niet. Toen dacht ik ff vragen ;) wat zouden jullie hebben gedaan? Ik wil ook niet iemand verlinken maar zij zit nu gewoon daar en ik sta hier. Had ik het moeten zeggen? Of is dit aardiger? En zouden jullie er nog met haar over praten na de tijd? Ik weet niet of ik er zo'n gedoe van wil maken. Maar ik heb nu wel straf en het klopt niet voor mn gevoel. Maar gewoon vergeten of op terugkomen wat hadden jullie gedaan ? Nu stop ik gauw  mn foon weer weg ;

Groetjes vanaf een koude gang
Liefs X Julian

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi, @Julian12 , 

ah . Da’s k*t ……

moest je “ een briefje halen “ 0f je “melden” ofzo?! Want da moet je het zeker zeggen… anders, miss niet zo een groot “ding” van maken , echt k*t en je kan het bijv. Ook tegen die docent vertellen… maaja… of ze je geloven is vraacg….

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Ben je al van de gang af? 😉 Wel k*t idd als je onterecht straf krijgt. Zelf zou ik niet meteen gedoe van maken, tenzij het vaker gebeurt natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Julian12,

 

best 'vervelend’ noem ik het maar, omdat ik het woord 'k*t’ niet wil gebruiken 😉, maar soms moet je de verstandigste zijn en het nemen zoals het komt, terwijl je weet dat die straf onterecht is…..het zou al snel welles/nietes worden en dan wordt het er zeker niet beter op.

Eigenlijk vind ik dat dat meisje had moeten zeggen dat zij het was die het geluid maakte, maar ja….

Moet je haar hier op aanspreken? Idk, ik vind dat dat afhangt van hoe jij en dat meisje normaal gezien met elkaar om gaan.

Als jullie normaal ‘ok’ met elkaar zijn, zou ik morgen ofzo zoiets tegen haar zeggen als ‘wow, kwam je mooi mee weg gisteren of niet’, dus wel laten blijken dat je het onterecht vond, maar door die ‘of niet’ te zeggen een opening te bieden, dat ze kan reageren. Hopelijk zegt ze iets van sorry en kun je het zo laten, zolang de boodschap over gekomen is dat je het niet leuk zou vinden als het nog een keertje gebeurt op deze manier.

Als jullie al een mindere relatie met elkaar hebben zou ik misschien wel zoiets zeggen als ‘ik heb nu ‘the blame’ gepakt om het niet uit de hand te laten lopen, maar we weten allebei dat jij het was die die geluiden maakte……

Verder zo maar laten, denk ik.

Als het weer gebeurt, zou ik het (liefst 1 op 1) met die lerares bespreken en zeggen hoe het zit, dus dat die nieuwe beschuldiging onterecht is maar ook die vorige (van vandaag) en dat je het die eerste keer (van vandaag) maar zo gelaten had omdat je er geen gedoe van wilde maken. Eventueel kun je daar dan ook nog bij zeggen dat je na die eerste keer nog met dat meisje hebt gesproken en dat zij dus precies weet hoe jij er over dacht en zou moeten begrijpen dat jij het dus niet leuk (nou ja, het gwn een 'naaistreek’) vindt dat ze dit nu voor de tweede keer flikt. Zoiets.

Is verder alles weer ok? Ben je al ontdooit? ⛄

 

Gr. MickeyMouse

 

Hoi @Julian12  oei dat is wel balen als je straf krijgt voor een ander haar grappen :(  er zitten 2 mensen fout in je verhaal. Die mevrouw omdat ze jou straft, en dat meisje omdat ze het laat gebeuren. Ik zou gewoon meteen hebben gezegd “nee mevrouw hij verdient geen straf want ik was het”en dan zelf naar de gang gaan. Nu laat ze jou de straf ondergaan en zij zit gewoon de les uit. Snap ik dan niet van haar maar goed. Was het vervelend voor je ? Hoe lang moest je staan?  En ohja ik vind de adviezen hier idd goed, hooguit aan  haar even duidelijk maken dat jij haar straf opving. Bij de juf, achja, als je geen aantekening hebt gekregen of verdere gevolgen naast je staan op de gang, zou ik het er bij laten. Ik ben het eens met je het klopt niet maar je hebt de straf al gehad en zoals  @MickeyMouse  ook zegt het een andere keer even aankaarten.  Maar ik schat jou heel verstandig in dus dat komt goed. Ik heb het gevoel dat je de straf accepteerde om het niet uit de hand te laten lopen dus wees inderdaad verder ook de verstandigste maar dat zit bij jou wel goed. Weer warm geworden van dat staan ? 😉

Liefs Sjammetje xxxxxxx

Laat je even weten hoe het afliep ? :)

 

Sjammetje xxxxxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi @Mij_niet_gezien , @tim16 , @MickeyMouse en @Sjammetje  bedankt voor jullie goeie raad :)  ik heb dat dus ook precies zo gedaan, gewoon mijn tijd uitgestaan zeg maar en daarna mocht ik weer zitten en T, meisje dat het had gedaan, keek heel even naar me met een soort schuldige blik en daarna vermeed ze mij, Ik heb na de tijd niet met de lerares gepraat want inderdaad zoals jullie al vroegen het heeft verder geen gevolgen. Ik moest alleen ongveveer 15 minuten op de gang ( bezuinigen op de verwarming kun je voelen met een ¾ broek haha xd) en daarna niks verder gelukkig. Dus ik ga er idd verder  geen fuzz van maken.  T was wel meteen weg toen de zoemer ging dus die was denk ik verlegen ( laat ik het daar op houden) en ik denk dat ik morgen nog wel een keer een opmerking maak. Het was zoals jullie zeiden inderdaad sterker van haar geweest om zelf de straf te pakken ipv de jongen naast haar onterecht te zien straf krijgen maar goed. Zoals jullie zeiden het is al gebeurd, verder geen gevolgen en ik was blij dat ik weer binnen zat en het daarmee af was. Maarja, op zo'n moment zelf ben je wel boos van binnen, omdat het niet terecht was en de schuldige doet alsof er niks aan de hand is. Voelt oneerlijk, maar ach, weer wat beleefd ;) Trouwens als ik wél degene was geweest had ik natuurlijk deze topic niet gemaakt en me gewoon geschaamd 😊😉maar dat snapten jullie al haha. Bedankt voor jullie steun! XxX

Groetjes liefs Julian X

PS  haha ja ik hield me wel warm door met de knieën te bewegen en handen in de mouwen te stoppen af en toe ;) xd

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Julian12,

 

ok, bedankt voor de update en dat meisje T weet zelf wel wat ze gedaan heeft, miss  idd morgen nog even mee praten, maar ik denk ook dat ze er zelf een beetje van geschrokken is, nou ja dat hoor je dan wel

 

nog wat tips voor een volgende keer om warm te blijven op de gang:

⛹ 🤸🏼 🤹 🏃

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse  ik denk dat ik dat idd ook doe. Eerst eens kijken of ze zelf komt met iets, maar ik laat sowieso iets merken, al zal ik het zoals gezegd hier, niet groter maken dan het is :) zo zit ik  ook niet in elkaar. ben nu al lang niet meer boos ofzo.

Ohja  Hahaha goeie tips ;) zal die juf blij zijn als ik dat doe 😂😉

Groetjes veel liefs Julian X

Hi @Julian12  oké dus het liep goed af :) zolang je er maar geen rotgevoel aan overhoud. Je bent een vriendelijke jongen haha. Ik kan daar nog van leren ik zou best fel op d'r zijn als ze mij daar zo liet staan. Knap hoor :)

Sjammetje  xxxxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi allemaal ja hoor het liep goed af. T kwam vanmorgen bij mij en heeft excuses gemaakt, ze vond zichzelf een “kuiken”zei ze haha, en ze heeft aangeboden dat, mocht ik een keer strafwerk krijgen, dat zij het maakt ;)  dus nouja zand erover en goed zo. Soms leer je ook van een onterechte straf.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +11

Hey Tartan

wat knap dat jij er voor koos om haar niet te verlinken maar de straf  te pakken en later met haar te praten. Dat is echt lief en stoer.  Het is al een tijd geleden maar ik wou het toch even zeggen.

Handjes en kus,Tover

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad @Tover01  vind ik ook. Dat is echt groot van hart! Ik weet niet of ik dat had gekund.  Petje af @Tartan13  💪

Maiskolfje X 

Reageer