niveau

  • 22 April 2018
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey hoi!
welke niveaus heeft praktijkonderwijs allemaal?
omdat ik zelf op een praktijk school zit, en ik weet niet welke niveaus er allemaal zijn?

5 reacties

Praktijkonderwijs is één niveau, het is niet onder verdeeld in andere niveau's.
Volgensmij klopt het wat @kareldegrote zegt.
Er zijn wel verschillende richtingen als je dat bedoeld?
Reputatie 2
Badge +9
Het praktijkonderwijs leidt leerlingen op voor wonen, werken, burgerschap en vrije tijd. Een klein deel stroomt door of haalt binnen het praktijkonderwijs niveau 1 van het mbo. Voor het praktijkonderwijs geldt geen cursusduur, maar wel een leeftijdsgrens van 18 jaar.

Tijdens het vijf jaar durende praktijkonderwijs wordt de leerling via stages, theorie- en praktijkvakken toegeleid naar arbeid of naar arbeid en aanvullende scholing. Praktijkonderwijs is er, naast het toeleiden naar arbeid, ook op gericht de leerlingen competenties te laten ontwikkelen die zij na de school nodig hebben op het gebied van onder andere wonen, burgerschap en vrijetijdsbesteding.

Zo korte uitleg over praktijk onderwijs.

Moet wel eerlijk zeggen dat dd credits naar wikipedia toegaan want zelf had ik het niet kunnen weten.
Reputatie 2
Badge +9
Oh en ja het is 1 niveau. Praktijk onderwijs is voor mensen waarbij Vmbo denk en leerwerk te hoog ligt.

Hoef je je natuurlijk niet voor te schamen vele mensen hebben dit. En denk maar zo je kan net zover komen als iemand die havo doet of vwo!

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Praktijkonderwijs

Sorry laatste bericht nog even de link waar ik dd info vandaan heb!

Gr : Mr.S

Reageer