Niks meer herinneren van wat ik geleerd heb

  • 9 February 2018
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik zit nu in de 3e
Is het raar dat ik vrijwel niks meer weet van wat ik geleerd heb op school van de kleuterklas t/m klas 2? Zelfs het begin van het 3e schooljaar... Hier en daar weet ik een paar dingen wel maar 90% niet meer.

3 reacties

Hoi !
Nou ja , 10 % is wel erg weinig , maar ik denk dat je jezelf ook niet mag onderschatten , zo zijn er dingen die je nu automatisch doet maar wat ook ooit leerstof was (denk maar aan optellen). Ik denk dat het je wel kan helpen om eens leerstof te herhalen van de voorbije jaren , want volgens mij zal je je veel terug herinneren. Dit kan d.m.v. een bijles , of door oude schoolboeken te bekijken .

Groetjes , Lot
Dingen die je bij de kleuters leert lijken me logisch dat je die vergeet. Al hoop ik wel dat je nog herinneringen aan die tijd hebt.
Rond groep acht en 1e klas, lijkt me wel dat je meer onthouden moet hebben.
Het kan zijn dat de dingen die je vroeger hebt geleerd voor jou nu zo 'vanzelfsprekend' zijn, dat je je niet realiseert dat je het hebt geleerd op school.
Als je het maar wel beheerst en later begrijpt als het onderwerp terug komt, is er lijkt mij niet zo veel aan de hand.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +17
Elk jaar ga je steeds dieper op de stof in. Dat houdt in dat elk jaar de basis pittiger wordt, maar aangezien je dat rustig opbouwt door de jaren heen lijkt het allemaal alsof je het niet hebt geleerd. Dat wat je geleerd heb in bijvoorbeeld klas 2, wordt je basis in klas 3 en breid je dus weer uit. Het slijt er allemaal in, waardoor het lijkt alsof je 'niets' leert, terwijl je dat wel degelijk doet.
Als je niets geleerd zou hebben, zou je ook niet in de derde zitten.

Reageer