nieuwe school?

  • 14 March 2018
  • 3 reacties
  • 279 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,
ik zit de laatste tijd met een probleempje, ik zit nu in de brugklas (havo) en vindt er niks aan. ik vindt de docenten niet aardig ik heb snel haat aan mensen dus vindt ik mijn klas ook niet zo denderend, ik haal veel onvoldoendes want de docenten leggen het wel uit maar daarna moet je jezelf maar redden, en ik ben bang dat ik dit jaar niet ga halen en een niveau omlaag moet of de klas over moet doen. ik wil graag naar een andere school en weet ook al welke, maar ze hebben daar geen niveau's lager dan havo en als ik dan een niveau omlaag moet doen kan ik daar niet meer heen. ik ben ook bang dat ik het daar niet leuk ga vinden en gewoon veel haat aan school zelf heb, een vriendin zit wel in de klas waar ik dan in zou komen als ik er heen zou gaan en is er vaak positief over. mijn moeder is er niet blij mee omdat het zo ver weg is, wat ik zelf niet snap want ze weet dat ik deze school echt niet leuk vindt 😞. het schooljaar is nog lang niet afgelopen en kan niet zomaar midden in een jaar veranderen van school.....

3 reacties

Hoi,

Als je het na de uitleg nog steeds niet snapt, ga je dan naar je docent toe om alsnog uitleg te vragen? Wat doen je docenten dan?

Van school wisselen is best ingrijpend. Zoals je al zegt, misschien ligt jouw probleem niet aan de school, maar aan school in het algemeen.

Misschien kun je het volgend jaar nog een keer proberen op je huidige school. Nieuwe klas, nieuwe docenten, maar dezelfde school. Ook heb je nog die back-up voor als havo niet lukt. Je kunt het jaar daarna dan nog switchen als het dus niet werkt op deze school.

Als je toch denkt van, nee, ik kan echt niet nog een jaar hier zijn, dan zou ik nog een keer goed met je ouders en mentor praten over de mogelijkheden van de overstap.

Gr. Pin
dankjewel voor je reactie ik ga er zeker iets mee doen 🙂. als ik bijv. met wiskunde (ik vindt wiskunde heel erg lastig) na de les of tijdens de les zeg dat ik het niet goed begrijp of er moeite mee heb krijg ik meestal het antwoord dat ik maar beter moet opletten, of ik het aan iemand anders moet vragen. Ik let echt heel erg goed op in de les en vooral bij wiskunde maar ik kan het gewoon niet begrijpen. En als ik het ga vragen aan een klasgenoot zeggen ze meestal dat ik dom ben dat ik het niet snap of lachen ze me uit daarna snap ik het meestal nog steeds niet. als ik een onvoldoende haal bij wiskunde wordt de docent ook heel boos. ik heb het daar ook al met mijn mentor over gehad maar er is niks aan gedaan. wat bedoelde je met nieuwe klas nieuwe docenten? we hebben maar 1 havo klas en bijna alle zelfde docenten geven les aan verschillende niveau's. ik kijk nog even tot het einde van het school jaar en praat er nog even met mijn mentor over.

gr. May 🙂
Hoi,

Goed dat je dit al hebt besproken met je mentor! Alleen een beetje jammer dat niemand er iets aan heeft gedaan.

Is er bij jou op school iets als een tafeltjesavond? Dat je ouders mee naar school gaan en dan een gesprek kunnen hebben met een docent. Vaak gebeurt er dan opeens heel veel, omdat je ouders erbij zijn betrokken.

Je kunt ook na de les een keer naar je wiskunde docent toegaan en vertellen dat je heel erg goed oplet, je het vraagt aan klasgenoten, maar je het nog steeds niet snapt, dus of hij het nog een keer aan je uit wilt leggen. En ander nog een keer via je mentor proberen. Je docent moet dit echt doen, want een docent moet zijn leerlingen helpen.

Wat ik bedoel met nieuwe docenten en nieuwe klas is letterlijk wat er staat. Alleen jij hebt dat dus niet. Mijn leerjaar bestaat uit 3 klassen. Die wisselen meestal na een jaar weer. Ook zijn de docenten vrijwel altijd anders. Dus ik dacht/hoopte dat dat bij jou ook zo zou zijn.

Gr. Pin

Reageer