Nieuwe klas bekend

  • 14 August 2018
  • 8 reacties
  • 221 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 14, ga na de zomervakantie naar de 2e klas van middelbaar, van Havo afgestroomd naar mavo, helemaal prima leek me. Nu zijn de nieuwe klassen bekend en dat viel eigenlijk vies tegen, het enige wat ik gehoopt had was dat ik niet bij het ‘vervelende’ groepje werd geplaatst, ik ken die kinderen namelijk al van groep 8 en heb een verschrikkelijke hekel aan ze. Verder zijn er niet veel nieuwe kinderen in de klas, omdat bij ons de brugklassen 2 jaar samen blijven en dan pas wisselen. Ik ben nou niet echt de meest spraakzame als het gaat over nieuwe mensen kennen en zie erg tegen dit jaar op. Binnenkort introductiedagen, waarbij we met z’n allen naar een sportveld gaan en domme spelletjes doen, nou wat een feest. Wat moet ik doen?

8 reacties

Ik had in de 1e en 2e echt een *** klas maar in de 3e werd het een stuk beter en in de 4e was het helemaal top en nu in de 5e word het ongeveer hetzelfde. Ik heb dus gemerkt dat de klassen elk jaar beter worden ik weet niet of iedereen dat ook heeft?
Hey Babette,

Ik werd afgelopen jaar ongelofelijk erg gepest en dat kind blijft bij mij in de klas met dat groepje en dat vind ik ook verschrikkelijk. Het pesten werd zelfs zo erg dat ik van school mag gaan zonder dat ik er problemen mee krijg als het me te hoog zit. Mijn advies aan jou is om naar de mensen te kijken die wel leuk zijn in je klas. Ik dacht ook dat het een verloren zaak was met mijn klas, maar altijd zit er wel een pareltje tussen en anders vind je een leuke vriendin buiten je klas om. Dat heeft me heel erg geholpen. Probeer tijdens de introductie met de mensen om te gaan die je leuk lijken en probeer daar een beetje mee te praten, zoals over de vakantie of zo. Dan kun je vragen (als je het leuk vond die dag) of ze de volgende dag misschien weer iets willen doen met je met de introductie. Als de introductie af is en het echte werk begint, zou je al best goede vrienden met ze kunnen zijn en je kunt dan bij ze gaan zitten in de klas. En hey, als dat allemaal niet zo snel gaat, dan zal je gedurende het jaar leuke mensen tegen kunnen komen! Hoe dan ook komt het allemaal goed. En stel dat het aan het einde van het jaar nog steeds niet leuk is voor je, dan zou je kunnen vragen of je van klas mag wisselen, omdat je er niet zo fijn in voelt. Mensen zijn eigenlijk helemaal niet zo eng, dus praat gewoon 🙂 heb gewoon wat meer schijt aan alles en wees een beetje meer open en het komt al. Dat werkte bij mij ook 🙂

Hopelijk wordt dit een heel leuk schooljaar voor jou en ik wens je veel succes.

Ikkuh
Paar opmerkingen
1) het komt misschien verwend over in jouw hoofd, maar iedere leerling heeft recht om een Anders klas aan te vragen en dus is het automatisch niet verwend.
2) je hoeft niet per se bij hem te zijn voor overplaatsing
Je kan het ook aan je nieuwe mentor of een coordinator/decaan/directeur etc vragen
Misschien zelfs aan De roostermaker als je erachter kan komen wie het is
3) een goede tip inderdaad is De anderen beter te leren kennen
De klas bestaat niet Alleen uit 3 of 4 kutte meiden
Er zitten nog 20 mensen in De klas die waarschijnlijk heel aardig zijn
"vandaar dat ik een nieuwe klas aanvragen simpelweg verwend vind overkomen"
Nouja, gezien het feit dat jij al eerder problemen met ze hebt gehad, lijkt het mij niet zo erg dat jij dat probeert te voorkomen.

Net zoals anderen denk ik dat je gedurende de eerste paar dagen kunt proberen om met andere mensen kennis te maken.
Dan hoef je niets met dat groepje te doen en kun je ze gewoon negeren.
Hoi

Je kan proberen om de introductiedagen te gebruiken om andere leerlingen van je klas te leren kennen. Het kan dat je dat eng vindt, maar wie weet ontmoet je iemand waar je bevriend mee kan worden.

Zoals bovenstaande reacties aangeven, kan je met je ouders en school bekijken of een overplaatsing mogelijk is.

Zoals @Mijnigezien zei, kan het dat dat groepje ingezien heeft dat ze niet fijn bezig waren. Misschien zijn ze nu helemaal anders.

Groetjes
x
Ik snap heel goet hoe je je er bij voelt. Als het zorgt dat je heel erg er tegenop gaat zien moet je zeker aangeven dat je er mee zit niet eens of je naar ene andere klas kan gewoon dat je je er niet zo fijn bij voelt (leg goed uit waardoor enzo) dan kan je daar in ondersteund worden.

Je kan het ook even aankijken misschien zijn ze nu een beetje ''opgegroeid'' en doen ze nu wat normaler. Je hoeft niet met hun of wie dan ook om te gaan. Ik hoop dat dat groepje met ene even aantal is dan kiezen ze altijd elkaar en word je er nooit bij gezet ofzo..

Veel suc6❤️
Je hoeft niet perse met dat groepje om te gaan, je kan ook proberen de nieuwe mensen te leren kijken en wie weet klikt het.
Als je echt niet met ze in de klaz wilt kan je dit met je ouders bespreken en die zouden school kunnen bellen om misschien nog op het laatste moment nog een klassenswitch te maken.
Wat vind je eigenlijk zo vervelend aan ze?


Bedankt voor de snelle reactie, vorig jaar een super fijne mentor gehad, die door mijn prive problemen me erg veel gematst heeft op welk vlak dan ook, vandaar dat ik een nieuwe klas aanvragen simpelweg verwend vind overkomen, omdat die man dus heel veel voor me heeft geregeld en overigens niet mijn mentor word voor het komende jaar. Het meiden groepje waarmee ik in de klas zit is erg snel bevooroordeelt en vind overal wel wat van, wat je ook zegt of doet, veel roddelen, soms zelfs waar je bij staat. Persoonlijk vind ik dat erg vervelend...
Je hoeft niet perse met dat groepje om te gaan, je kan ook proberen de nieuwe mensen te leren kijken en wie weet klikt het.
Als je echt niet met ze in de klaz wilt kan je dit met je ouders bespreken en die zouden school kunnen bellen om misschien nog op het laatste moment nog een klassenswitch te maken.
Wat vind je eigenlijk zo vervelend aan ze?

Reageer