Vraag

Nieuw schooljaar

  • 3 October 2019
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hey! Zoals jullie weten is het schooljaar weer begonnen☹️ Ik wil het weer hebben over mijn cijfers(heb je mn andere topic bekeken dan weet je wat ik bedoel) dus mijn eerste cijfer is een 8 voor Grieks waar ik erg trots op ben. Mn tweede voor engel een 5,8 waar ik niet zo trot op ben en dan mijn laatste. Een 3.8 voor wiskunde. Ik was al heel slecht in wiskunde en gelukkig was het een so(onverwachtste so). Ik heb het vandaag te horen gekregen en mijn ouders weten het nog niet en het cijfer staat ook al op magister dus nu staa ik een tekort. Vraagje aan jullie dus hoe kan ik dit oplossen. Ik weet dat mijn ouders echt gaan flippen en dat ze gaan zeggen : “ je doet het net zoals vorig jaar (vorige topic), je zei dat je beter je best moet doen” en dan voel ik me schuldig en dan bedenk ik me: “kan ik geen vwo” “als mijn vriendinnen het kunnen kan ik het toch ook” “ ben ik nou echt zo dom” “ hadden ze me beter havo kunnen geven” dus ja ik hoop dat jullie me misschien tips kunnen geven? Alvast bedankt xx

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoi,
Ik heb je vorige topic ook gelezen.
Het lijkt mij het beste als je met je mentor of een goede vriend/ vriendin gaat praten.
Ik zou eerst naar je leraar gaan. Maar misschien ben je een heel gesloten persoon en zeg je het liever tegen een vriend/vriendin. Denk er rustig over na. Als je al je vrije tijd besteed aan leren gaat het niet goed komen. Je kunt oververmoeid of overspannen raken en zelfs een burn-out krijgen. Waarschijnlijk zijn er ook best leuke kinderen in 2 havo. Ik snap dat je het liever niet wilt maar het is voor je eigen bestwil!! Ik zit in 2 havo en moet miss naar gt. Dat vind ik ook niet leuk maar ik zal het moeten accepteren. En als Havo makkelijker is voor jou moet je dat echt doen. Misschien klinkt het nu van je zal en moet naar Havo, maar dat bedoel ik echt niet!! Je kunt als je naar havo gaat ook nog met je vrienden/vriendinnen afspreken. Dat gaat dan waarschijnlijk beter dan nu, omdat je nu altijd aan het leren bent en daar geen tijd voor hebt. Denk er eens goed over na... Ik wacht je reactie wel af.
Reputatie 1
Badge +1
Hey! Echt heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb mijn mentor een berichtje gestuurd of we samen er even naar kunnen kijken. Ik ga inderdaad er even over nadenken en dan kijken of ik mezelf kan verbeteren. Alsnog bedankt voor je reactie, ik heb er veel aan! Xxx anoniempjee

Reageer