Vraag

niet ontbijten

• 18 december 2015
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
haii , ik heb 2 dagen achter elkaar niet ge ontbeten , niet omdat ik wil afvallen ofzo , maar gewoon omdat ik geen tijd had , maar had wel gewoon extra brood mee naar school enzo.
Nu heeft een meisje in mijn klas gezecht tegen mijn mentor dat ik een WEEK niet ontbeten heb , terwijl dat niet zo is.. hij kwam naar mij toe en ging helemaal preek houden van ja het is echt super slecht en je valt daar toch niet van af enzoo , maar jah .. hij zei van ik denk dat ik het even ga overleggen met je moeder , dus ik zei ja maar ik heb 2 dagen niet ontbeten helemaal geen week maar hij geloofde me gewoon niet !! Wat moet ik nou doen ?
xx Thewhitemoon

3 reacties

Hoi,
Ik heb hierop een korte mening. Als hij jou niet gelooft is dat zijn keus. Je kunt wel aan je moeder laten merken dat je weer gewoon gaat ontbijten. Dit kun je doen door s'avonds je brood voor op school EN je ontbijt klaar te maken. Ga dat lekker recht voor haar neus opeten 😉 klinkt sarcastisch, maar het werkt echt. Je moeder zal jou op deze manier ook meteen eerder geloven.
Groetjes
Thewhitemoonn,

Wat een lastige situatie. Jammer dat je klasgenootje gelijk je mentor erbij heeft gehaald. Ik heb deze acties vaker mee gemaakt. De tip die Goudlokjenina1 je geeft werkt echt. Mijn moeder zei vaak tegen familieleden dat ik slecht at. Zodra ze dat zei nam ik dan een stukje chips of zo iets en niemand geloofde mijn moeder, Mensen kijken toch meer naar de persoon om wie het gaat, In dit geval om jou. Als jij eet waar je moeder bij is, zal ze de school nooit gaan geloven. Geef bijvoorbeeld een complimentje: dat broodbeleg van vandaag was echt lekker! Als je iets lekker vind lust je vaak meer. Maak je er dus maar geen zorgen over. Als je moeder de school wel geloofd dan weet jij zelf beter.

Veel succes, het zal vast wel mee vallen.
Badge +17
Als je vertelt aan je ma hoe het zit, gelooft ze eerder jou dan je mentor die via een vriendin iets hoorde. Zo heb ik ook flink wat problemen opgelost. En ga gewoon ontbijten. Als je ontbijt ziet je ma dat wel doordat je óf tegenover haar zit óf het brood gewoon op gaat. Komt goed.

Je moet wel weten dat, ook al zijn het maar 2 dagen, het niet goed is om niet te ontbijten. Het ontbijt is het belangrijkste van de dag. Via het ontbijt moet je meer voedingswaarde binnenkrijgen dan tijdens je avondeten, omdat je een hele dag moet teren op een ontbijt. Maarja, als je geen tijd hebt, gaat dat ook moeilijk natuurlijk.

Reageer