Niet meer naar school

  • 13 July 2019
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb altijd al lagere school gehad. Van speciaal basisonderwijs ging ik naar de middelbare school praktijkonderwijs. Hoewel ik altijd graag wilde leren, heb ik bijna niks geleerd. Want dat mocht niet. We mochten niet uit de boeken werken want daar waren we te dom voor. We mochten alleen praktijk dingen zoals stage's doen. Je kon alleen kiezen uit: werken in de keuken, winkelmedewerker, schoonmaken in de groothuishouding, logistiek/heftruck en werken met bloemen. Dat was allemaal niks voor mij. Omdat ik toch iets moest doen, deed ik winkelmedewerker maar dat hield ik nooit lang vol zulke lange saaie dagen, en omdat ik niet wist wat ik wilde ging ik van de ene stage naar de ander en toen heb ik het altijd verpest voor mijzelf. Ik weet niet waarom, maar het lukte me gewoon echt niet of wist gewoon echt niet wat ik wilde. Ik wilde graag in de boeken leren, maar die werden afgepakt. Nu zit ik thuis en krijg geen diploma of certificaat. Nu wil ik de mbo-opleiding doen op het ROC maar dit kan niet. Ze laten mij niet toe omdat de toelatingseis een positief instroomadvies van de toeleverende school moet zijn, maar dit hebben hun niet.

Ik heb nou een bijbaantje, met heel veel geluk want mijn baas laat eigenlijk nooit iemand zonder diploma toe, maar het is omdat ze het me gunt.

Maar veel mensen vragen mij waarom ik niet op school zit.
Iedereen zegt 'meisje ga naar school, als ik jou vader was...'
Maar ik kan dus niet meer naar school. Wat nu????
Als ik in de toekomst niet meer naar school kan, zou ik het dan wel kunnen redden als ik op mijzelf ga wonen?
Zijn er dan nog meer gevolgen behalve weinig verdienen en dom blijven?
En scheelt dat heel veel qua verdiensten als je een diploma hebt of niet?

2 reacties

Met lager onderwijs kun je ook een baan krijgen en jezelf ontplooien, zodat je later meer verdient.

Kun je niet doorstromen naar hoger onderwijs?
Heb je het er al eens met je ouders of school over gehad dat je verder wilt leren?
Want als zij het niet weten, kunnen zij er ook niet aan doen.

Xx

Reageer