Vraag

Nablijven skippen?

  • 31 January 2019
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

vandaag had ik les van 8:15 tot 12:30 maar omdat ik Mn vriend aantikte om iets snel ff te zeggen moest ik 10 min op de gang en die 10 om 16:00 nablijven. Ik ben niet gegaan omdat ik geen 3,5~4 uur wil wachten voor 10 minuutjes. Toch heb ik wel een naar gevoel erbij omdat dit de eerste keer is dat ik sinds klas 1 (zit nu in klas 3) na moet blijven. Dus mijn vraag: Zouden jullie gaan of skippen? De andere 2 jongens die ook om geen echte reden moest nablijven zijn ook niet gegegaan.

3 reacties

Ik zou wel gaan. Ook omdat je dan geen extra straf kan krijgen omdat je niet aanwezig was. Je kan dan ook uitleggen waarom je 10 minuten later was en misschien mag je dan wel gaan of hoef je dan alleen die keer te komen. Zeg voortaan tegen je vriend dingen na schooltijd. Dan voorkom je deze situatie.
Nu je toch niet bent gegaan, heeft dit nog nare consequenties gehad?
Het handige is als je gaat, want dan kan je misschien vertellen dat het over iets prives gaat, je hoeft niet te zeggen waarover het gaat. Als je dat doet is er een kans dat je weg mag.
Hoi

Het lijkt me verstandig om je mentor te mailen, en de situatie uit te leggen. Vaak wordt het door docenten geapprecieerd als je eerlijk bent. Ik vermoed dat school zich kan voorstellen dat het vervelend is om lang op school te blijven, als je slechts tien minuten hoeft na te blijven.

Groetjes
Kenshin

Reageer