naar nieuwe stage (vind het super spannend)

  • 4 December 2018
  • 20 reacties
  • 648 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

dit is nu de derde keer dat ik een topic maak over stage.

ik heb vandaag bij waarschijnlijk me nieuwe stage weze kijken. nu moet ik donderdag daar een proefdag draaien.

ik vind het zo eng om ergens op nieuw te beginnen.

hoe moet ik dat doen?
ik kan toch niet zomaar daar binnen vallen?
straks doe ik iets fout of zo
of er ik woord niet welkom geheten

heeft iemand tips voor donderdag?

20 reacties

heeft iemand een tip om er niet zo om te stressen?
Ik vind echt heel eng/spannend
hey,

"je kan niet zomaar binnen vallen"
ik neem aan dat zij weten dat je daar komt proefdraaien en zullen ze er rekening mee houden, of er is een receptie en moet je daar melden. oftwel je valt niet zomaar binnen.

straks doe je iets fout? so what? elk bedrijf maakt fouten, ik maak fouten, jij maakt fouten, iedereen.
ja maar t is me eerste dag; als dat bedrijf jou op je eerste dag iets moeilijks laat doen is het hun eigen schuld, ze zullen wss beginnen met je in te werken of je mag de makkelijkere dingen doen, dan gaan ze je uitleggen hoe het verder gaat etc.. het is een Proefdag, dat is om te leren ook, een stage mag en kan niet verwachten dat jij daar gaat werken alsof je er al 10 jaar bent.
Ik kom idd niet zo maar binnen vallen maar ik ken alleen de baas nu.

Ze hebben zo ver ik weet geen bali of zo. Het is een magazijn waar ik ga stage lopen. Ik ben gekomen door dat schuif dingwaar de vrachtwagen ingeladen woord. Ik weet dus niet eens waar de ingang is. Ik heb het magazijn gezien. Ik heb de kantine niet eens gezien.

Ik weet dat ik fouten mag maken kwa werk. Het is vooral dat ik bang ben dat ik fouten maak kwa cominicatie (het is een heel zwak punt van mij) of dat ik het kwa tijden niet kan vol houden. Van 8 uur tot half 5. Mijn vorige stage's waren van 9 tot half 4.

Wel bedankt voor het helpen
Hoi

Je gaat naar een nieuwe stageplek, en vindt dit spannend. Het is heel normaal om wat nerveus te zijn voor iets nieuws. Zoals Ronald2001 zegt, zullen ze je waarschijnlijk rustig inwerken. Ik vermoed dat je eerst een korte rondleiding zal krijgen, en eventueel wat collega's ontmoet.

In zo'n magazijn lopen vast meerdere werknemers rond. Die werknemers hebben ook ooit hun eerste werkdag gehad, en zullen vast bereid zijn je verder te helpen. Vragen die je hebt kan je aan een collega of leider stellen.

Ik vermoed dat je via dezelfde ingang mag binnenkomen zoals op de kennismaking. Misschien is dat de officiële ingang van die plek.

Heb je al een werkdag gehad? Wil je daar graag wat over kwijt?

Groetjes
Kenshin
Hoi

Ik werd totaal niet in ge werkt of iets dergelijks. Ik kreeg ook geen rondleiding...
Het is een klein magazijn. Waardoor er weinig mensen werken er waren 7 mensen voor de bestellingen klaar maken en 20 mensen van weg brengen. Ze zijn 5 dagen in de week open vam 8 tot 5. Dus de dagen dat ik er zou zijn. Zouden het altijd de zelfde mensen zijn... de werk nemers die er waren. Daar had ik maar met 1 een klein beetje een klik mee de rest sloten me de heletijd buiten en stuurde me door naar andere dus niet bepaald fijn vond ik zelf. Ik kreeg een appje van me stage begeleider dat ze er aan het begin bij zou zijn. Op dat moment deet iedereen ook aardig tegen mij. Ik wist in de eerste pauze (na 2 uur daar zijn) dat deze mensen niks voor mijn waren. Ze vroegen van af 11 uur de heletijd ga je al bijna ga je al bijna. Ging pas om half 4. Maar de werkzaam heden waren wel leuk

Ik moet nu een keuze maken of ik daar wil gaan stage lopen. Je zou denken na dit verhaal datbik het zou weten. Nee ik weet het niet. Gevoel zegt Nee!!! En mijn hoofd zegt ja...
Ik voelde me daar buitengesloten en niet welkom...
Hoofd zegt zeg ja dan stel je je ouders en je stage begeleider en de gene die je dat wel mocht niet teleur. Dan zou ik ook niemand hoeven kwetsen maar ik heb gekeken. Ik moet dan 48 dagen daar zijn van half 8 tot half 5

Wat zouden jullie doen?
Ja zeggen: Geen mensen kwetsen/ teleurstellen en je gevoel tegen gaan
Of
Nee zeggen: misschien mensen kwetens en me stief vader en stage begeleidster teleursrellen en me gevoel volgen...

Ik zou graag advies willen...
Ik moet het dinsdag tegen me stage begeleidster zeggen
Je twijfelt of je op die plek stage zou lopen. Jammer dat de kennismakingsdag niet zo positief was.

Ik raad je aan je gevoel je volgen. Stage lopen, veel tijd doorbrengen op een plek die je niet ligt, kan slopend zijn. Het feit dat ze je tot dinsdag de kans geven om na te denken, geeft aan dat je ook mag beslissen om een andere stageplek op te zoeken. Het is zeker niet de eerste keer dat dat gebeurt.

Ik vermoed dat je stagebegeleider al eerder stagiaires heeft geholpen met het vinden van een andere stageplek. Het is verstandiger om op tijd aan te geven dat een stageplek je niet ligt, dan halverwege je stage aan te geven dat je het niet meer aan kan.

Met dit soort dingen kan je terecht bij je stagebegeleider. Kan je een afspraak met hem / haar maken, of een mail sturen? Advies van je stagebegeleider helpt je vast verder. Een chat- of belgesprek met de KinderTelefoon kan ook raad brengen.

Groetjes
Kenshin
hoi kenshin

ik denk dat ik de stage niet ga doen.

ze geven me de kans om pas dinsdag de beslissing te nemen is eigenlijk omdat mijn stage bergeleider op dinsdag donderdag en vrijdag werkt. en op dinsdag is ze op school dus heeft ze tijd om te praten.

dit is het eerste jaar dat ze individuele stages zoekt. ze deed tot dit jaar alleen groeps stages. dat je met een paar leerlingen + stage begeleider ergens werkt.

we gaan dinsdag er even voor zitten. maar ik denk dat ik die plek niet ga doen... ik laat het dinsdag wel weten
Ik denk dat je de juiste beslissing neemt. Bespreek het dinsdag maar met je stagebegeleider. Leg haar maar uit hoe jij je bij die stageplek voelde.

Groetjes
Kenshin
hey

ik heb vandaag een gesprek gehad...
zij, mentor en mijn vertrouwens persoon (docent) vonden dat ik een proeftijd moet doen van 4 weken. 6 dagen van 8 tot half 4 (2 dagen vallen af)
ik wouw nee zeggen maar ik moet het doen. had voor die 4 weken geen keuze

ik zit nu al in een enorme spanning er voor ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen


ze vond dat mijn gevoel nog kon veranderen. ze hebben misschien wel een punt en misschien niet
Je moet een proefperiode doen. Jammer dat dit je zo veel spanning oplevert.

Aan de ene kant hebben je mentor en vertrouwenspersoon ervaring in het regelen van een stage, maar aan de andere kant vind ik het jammer dat ze je met zoveel stress opzadelen. Ik neem aan dat je, als er in de tussentijd wat is, je ze altijd mag contacteren.

Ik hoop oprecht dat je gevoel over die plek verandert als je het daar wat beter leert kennen, maar als het niet gaat en je voelt je er echt niet goed, is het belangrijk dat je dat nogmaals aangeeft. Zijn en nog (tussentijdse) gesprekken met je mentor en / of vertrouwensdocent gepland? Steunen je ouders je?
Het leverd idd nogal veel spanning op.

Ik mag als ik daar ben en er is iets mag ik altijd mijn stage begeleider bellen en ik mag mijn vertrouwens persoon mag ik atijd mailen

Ik heb af gesproken dat ik 4 weken daar ga stage lopen en daar na heb ik eerst een gesprek met me vertrouwens persoon en ook met stage begeleider en daarna heb ik een gesprek bij stage of ik het wel wil doen. Ik kan ook elke week ff met me stagebergeleider praten dus gesprekjes kom ik niet te kort.

Lief van je dat je dat hoopt

Om eerlijk te zijn niet. Ze vinden dat ik zonder gezeur dat ik het jaar daar af moet maken.
ik heb vandaag nieuws gehad dat het nog ff 4 weken woord uit gesteld. dat mijn proef periode begint na de vakantie en er niet is een 2 weken tussen zit dan heeft het niet echt zin om daar die proef te gaan doen.

mijn moeder heeft best lang met me stage bergeleider gebeld. mijn stage begeleider die gaat proberen er vaker te zijn en op die 1ste dag er langer bij te zijn.

we gaan ook even duidelijke afspraken maken met stage.
  • dat ik een vast aan spreek punt krijg
  • dat mijn stage is voor de werk ervaring en niet de cominicatie
nog een paar dingen. maar dat gaan we nog bespreken.
Fijn dat er duidelijke afspraken worden gemaakt. Goed dat je een aanspreekpunt krijgt.

Vind je het vervelend dat je stage is uitgesteld?
ik vond het eerst vervelend maar toen hoorde ik dat er meer duidelijk heden gemaakt worden en afspraken. dus dat vind ik fijn dus ik vind het niet meer erg. het woord duidelijker en daar door woord het rustiger in me kop dus dan is het minder eng om te gaan
yay, sorry voor me late reactie.

dit klinkt best wel goed! mooi dat het ook rustiger in je hoofd word.
ik weet vrij zeker dat jij je stage aankan met de juiste begeleiding, veel succes in ieder geval straks dan.
en maak wel echt goede afspraken hé!
Hoi Ronald

Je kan toch beter laat dan nooit reageren
Vind je niet? 😉

Ik ga zeker goede afspraken maken. We gaan in een gesprek op school het bedenken daar zit ik, stagebergeleidster en een docent die mij best we goed kent en goed oplossingen kan bedenken voor dingen
je kan toch beter laat dan nooit reageren
Vind je niet? 😉


dat is zeker waar.

Ik ga zeker goede afspraken maken. We gaan in een gesprek op school het bedenken daar zit ik, stagebergeleidster en een docent die mij best we goed kent en goed oplossingen kan bedenken voor dingen


ah dat klinkt echt wel top, wees dan ook niet bang om aan te geven al ben je het ergens niet mee eens
Ok. Goed dat het rustiger wordt in je hoofd. Fijn dat er bekeken wordt hoe ze jou het beste kunnen helpen.

Groetjes
Kenshin
Sorry voor dat ik niet meer heb gezegt hoe het was gegaan. Het was super fijn geweest. Nu nog steeds. Volgende week woord er ook nieuwe dingen uit gelegd wat ik mag doen. Dus het gaat eigenlijk best goed op stage.

Die afspraken zijn eigenlijk nooit gekomen. Dat kwam door een mis comunicatie. Ik begon op een dag wanneer de gene waar we contact mee hebben vrij was. En de volgende dag was hij er wel en bleek dat hij gehoord had dat ik helemaal niet meer zou komen. Maar nu heb ik me plekje daar gevonden. En ik blijf daar tot de zomervakantie.
Hi maytje

Fijn dat de stage je zo goed bevalt. Ik wens je een leerrijke en boeiende periode toe.

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin

Reageer