naar highschool in Amerika

  • 3 November 2019
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey ik heb een vraagje ik wil heel graag naar Amirka op een  highschool wil eigenlijk volgend jaar gaan en dan 3 maanden als ik gelaagd ben voor me diploma ( basis) ben dan 16 weet iemand toevallig hoe je dat regelt en of er een bedrijf die regelt voor 3 maanden me ouders weten dat ik dat heel lang wil alleen willen niet dat ik tussenjaar neem want moet nog ongeveer 5 jaar studeren voor dat ik kan gaan doen wat ik leuk vind want ik wil gewoon even uit Nederland even weg van alle gezeik  en alles goed op een rijtje zetten wat er deze 3 jaar is gebeurd alleen wil eigenlijk het liefst een jaar ( volgend jaar) maar het probleem is dat je volgesmij geen examen mag doen in Amirka denk ik want zit er dan maar een jaar bij die school en woon niet in Amirka weet iemand hoe je dit kan regelen het liefst voor 3 maanden ongeveer want denk dat het niet heel makkelijk is om examen te doen in amirka 


1 reactie

Ik snap je volledig! Ik zou ook echt heel graag een tijdje ergens anders studeren (maar ik overweeg Engeland en niet Amerika). Ik ben daar al heel wat maanden informatie over bijeen aan het sprokkelen, maar ik heb de moed nog niet gevonden om mijn ouders te vertellen over mijn buitenlanddromen. Er zijn organisaties die zulke dingen organiseren, ik weet niet juist hoe het in Nederland zit maar ik woon in België en hier is er bv. AFS, WEP, EF,… Ik denk dat die in Nederland ook wel bestaan. Je kan ook eens kijken op www.wilweg.nl, dat is een website waar vanalles op staat over studeren en stage doen in het buitenland. Weet wel dat zoiets veel geld kost, je kan misschien best eens voor jezelf op een rijtje zetten waarom exact je in Amerika zou willen studeren. Als het is om de ervaring van een Amerikaanse school te hebben, kan je misschien een summerschool overwegen, dat is in de vakantie en duurt meestal tussen de twee en de zes weken. Als het is om je Engels bij te spijkeren, kan je misschien een taalstage of taalkamp overwegen, die worden ook in veel verschillende landen georganiseerd.

Veel plezier en succes ermee!

Reageer