Vraag

musical rol..

  • 27 February 2020
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii, ik ben 13 jaar en heb de eindmusical binnen op school, ik wil een rol supergraag maar anderen willen de rol ook!! Hoe kan ik de rol krijgen? Volgendsmij ben ik niet goed genoeg... Iemand tips?


6 reacties

Heyy

Denk niet na over dat je niet goed genoeg zou zijn. Je kunt jezelf alleen 100% geven als je jezelf ervan overtuigd dat JIJ hem kunt halen. Doe gewoon auditie, en dan zie je wel.

Groetjes

Kaas123

 

Haha, auditie stress, iedereen maakt t weleens mee. Een ding wat je vooral niet niet denken is dat je niet goed genoeg is. Je kan bijv. Naar films kijken waarin acteurs goed spelen. Daar kan je dingen uit oppikken. Verder gewoon elke dag je tekst oefenen (maar niet te vaak) en probeer verschillende speelstijlen uit. Doe gewoon je best, want meer kan je niet doen!

Hoii, ik ben 13 jaar en heb de eindmusical binnen op school, ik wil een rol supergraag maar anderen willen de rol ook!! Hoe kan ik de rol krijgen? Volgendsmij ben ik niet goed genoeg... Iemand tips?

Hey,

Ik zou gewoon je best doen. En het gaat er niet om wie de hoofdrol heeft, je doet het samen met je klas! En tuurlijk ben je goed! Als je het echt wilt gaat het ook lukken!

Alexa xxx

Reputatie 3
Badge +3

Moeten jullie auditie doen? Je tekst goed instuderen en gewoon al je gevoel erin doen. Als het er gek uit ziet, doe je het goed! (ik heb voor dit antwoord mijn vriend om hulp gevraagd dus beter heb je er iets aan)

Reputatie 5
Badge +4

Hey, 

ik heb zelf wel ervaring met acteren enzo dus hier een paar tips,

  1. Als jullie het script al hebben, kijk dan naar de hoofdpersoon en kijk naar wat voor personage het is bv: wat voor type, wat doet hij of zij in het dagelijks leven, kruip in de huid van de hoofdpersoon 
  2. Overdrijf een beetje, overdrijf natuurlijk niet te veel, je moet vooral durven
  3. zoek op het internet zo veel mogelijk tips 
  4. bij theater moet je niet bang zijn wat mensen van je vinden dus zoals ik zei: durf!
  5. oefen thuis in je kamer bepaalde emoties, zoals: blij, verdrietig enz. Dit is erg belangrijk misschien wel de belangrijkste tip, want het publiek zal het saai vinden als iedereen zonder emotie teksten op zegt
  6. ga eens met een van je vrienden of vriendinnen afspreken en ga samen oefenen. 
     

dit waren de tips, ik hoop dat je er iets aan hebt.

xxx

 

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

 

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties!

Ik denk dat je veel hebt aan de tips van @anoniempjex13. 

Ik zou zelf zeggen:

  • Wees gewoon jezelf, maak de rol zoals jij bent (Als je snapt wat ik bedoel).

 

Onthoud dat je nooit slecht genoeg voor iets bent! Iedereen is anders op zijn eigen manier.

 

Hopelijk heb je hier wat aan:blush:

Amber

Reageer