Motivatieloos

  • 5 January 2019
  • 5 reacties
  • 322 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoooi, je mag me aanspreken met Anon.

Het is 2 uur s’nachts dat ik dit schrijf. Ik heb gewoon géén motivatie meer voor school. Niets, en ik weet niet waarom. Natuurlijk wil ik wel gewoon slagen, ik zit in mijn examenjaar. Ik wil écht niet blijven zitten.

Maar, mijn motivatie is gewoon naar de tering! Ik wil gewoon niets ervoor doen, en ik weet dit zelf gewoon. Ik weet ook dat als ik niets doe blijf zitten, okal wil ik echt niet blijven zitten zoals ik al zei..

Mijn eerste toetsweek ging verschrikkelijk. Momenteel sta ik vier vijfen, er zijn mensen die er slechter voor staan dan mij maarja. Ik weet zelf dat ik het zo niet ga halen. Deze tweede toetsweek die gaat komen moet ik goede cijfers gaan halen en minstens twee vijfen wegwerken. Het gaat sowieso lukken als ik me aan mijn planning hou, die ik moest maken van school.

Ik had die planning helemaal uitgestippeld, hij was perfect en ik hoefde zo min mogelijk per dag te doen, maar op heden dag heb ik maar 1/3 van alles wat gedaan moest worden ook daadwerkelijk gedaan. Deze tweede toetsweek begint eind januari en ik heb een slecht voorgevoel, dat ik het weer ga verkloten.

Ik weet niet hoe ik me zelf kan motiveren. Ik heb echt géén idee. School kan ik ook niet vragen omdat ik dit al met een docent over had gepraat; jezelf een beloning geven. Een methode die bij mij niet werkt, omdat als ik er iets aan wil doen nog liever rond luier en naar de muur kijk.

mvg Anon, heeft iemand tips?

5 reacties

hey,

ik weet niet wat je precies doet? vmbo/havo/vwo? dan kan je bijvoorbeeld focussen op toekomst, dan kan je doen wat je leuk vind. je mag een opleiding kiezen voor een beroep die jij leuk vind.
dat is weer anders dan bijv vmbo waarbij je allemaal algemene vakken krijgt.

daarnaast is misschien een huiswerk klas iets voor je? je motivatie gaat er misschien niet op vooruit maar je krijgt wel iets begeleiding om je cijfers beter te maken.
misschien motiveert het je om naast iemand te zitten die je aardig vind en je leuk mee kan samenwerken
helpt deze klas waar je bij bent ook of dat niet?

je zou jezelf kunnen motiveren door met jezelf/ouders af te spreken dat huiswerk/leren eerst moet voordat je iets "leuks" kan/mag doen
Hey!

Helaas ken ik het probleem.

Het voordeel is dat er veel in mijn hoofd gepropt kan worden in erge korte tijd, dus dat ik nu minder vaak een effect op mijn cijfers, maar gelukkig niet al te groot.

Mijn tip is om zo veel mogelijk op school te doen. Op school heb ik op de een of andere manier wel motivatie. Dus als ik een tussenuur heb ga ik in de mediatheek zitten om huiswerk te maken, zodat ik daar thuis niks aan hoef te doen. Misschien werkt dit ook voor jou.

Daarnaast probeer ik ook mijn ouders te betrekken bij mijn toetsweekplanning. Ik weet natuurlijk niet of je ouders vaak thuis zijn, maar ik denk dat ze in het weekend best bereid zijn om je te overhoren. Op die manier moet je wel leren, want je ouders hebben er tijd voor vrij moeten maken.

Ik zou het fijn vinden om te horen of je hier iets aan had.

Groetjes, Anoniempje
Die eerste tip probeerde ik zelf wel eens, maar meestal word dat dan toch weer met vrienden zitten praten in een tussenuur ofzo. Die tweede tip zal ik gaan doen. Thanks
Ik doe momenteel havo. Ik heb me al ingeschreven voor een studie en ik moet het intake gesprek nog bezoeken. Dit motiveerd me wel maar het is gewoon zo veel..

huiswerk klas, nee. Ik zit al bij een soort van klas die helpt met plannen, het was verplicht.

naast iemand zitten die ik aardig vind/leuk om mee samen te werken, nouja ik ga met iedereen wel redelijk om en mag de meesten wel. Ik zit eigenlijk altijd wel naast iemand die ik mag. Dit is niet echt een probleem waarvoor ik naar deze site ben gekomen.

Alsnog bedankt voor je advies.
mvg anon.

Reageer