Vraag

Moeite met schrijven

• 15 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Ik ben 14 jaar en heb sinds afgelopen jaar steeds meer moeite met het correct spellen van woorden. Er zijn echt veel dingen veranderd...ik schreef en las eerst heel goed en had bij de vragen voor de betere kinderen in wiskunde moeite, maar nu gaan vakken zoals wiskunde, natuurkunde etc heel erg goed, zonder dat ik er iets voor doe en ik werk me kapot voor Nederlands, Engels en Frans en heb daar echt moeite mee. Als ik dingen moet voorlezen in de klas, dan voel ik me erg ongemakkelijk, omdat ik stuntel over de woorden 😞 Fouten met au, ou, C, k, ij of ei komen erg vaak voor...wat is het?

4 reacties

Badge +8
Hoi Ikkuh2001,

Wat vervelend dat je dit hebt!

Ik heb geen verstand met dislectie, maar misschien heb je dislectie? Hiervoor kun je je laten testen. Als je op internet zoekt naar iets waar je dislectie kunt laten testen, zul je vast wel wat vinden.

Heb je het hier al met je ouders over gehad?

Suzan (14) xx
Bedankt voor je reactie! Ik heb al opgezocht of het dyslectie kan zijn, maar daar wordt je mee geboren en krijg je niet ineens. Met m'n ouders heb ik ook al gesproken, maar die hebben gezegd dat ik dan gwn meer moet gaan schrijven en lezen 😞 Ik lees en schrijf genoeg elke dag met school...daarnaast lees ik nog boeken in m'n vrije tijd en meer kan ook niet, want anders heb ik geen leven meer.
Hey,

Dyslexie heb je inderdaad altijd al.
Maar het kan zijn dat je een lichte vorm van dyslectie hebt en er daarom nu pas last van krijgt? Dat had/heeft mijn zus ook. Het is het testen waard.

Misschien een idee om het hier met je mentor over te hebben? Die kan goed kijken wat jij nodig hebt.

Liefs,
Pheebe
Bedankt voor het goede advies, Pheebe! Ik ga eerst even met m'n ouders kortsluiten of we dit wel tegen school moeten zeggen.

Reageer