Beantwoord

Moeite met leren

  • 18 January 2020
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik heb gescheiden ouders en in het weekend ben ik altijd bij mijn vader.  Alleen heb ik nu toetsweek en ik heb maandag en dinsdag heel belangrijke toetsen maar ik kan me nooit goed concentreren als ik bij mijn vader ben.  Ik weet niet waarom maar ik vind het erg vervelend want ik wil wel graag leren en samenvattingen maken maar het lukt me gewoon niet.  
 

Ik heb vanmiddag wel een tijdje in de bieb zitten leren (dat vind ik namelijk fijn en werkt ook goed voor me) alleen die ging om 17.00 dicht en ik moet nog veel dingen  doen dus dat wil ik vandaag nog afmaken maar ik ben bang dat het me niet gaat lukken.

 

PS: En ja, ik ben me ervan bewust dat ik ook veeeel eerder had kunnen beginnen met samenvattingen maken maar daar heb ik nu niks meer aan.

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 January 2020, 16:55

Bekijk origineel

2 reacties

Hee, 

Ik weet niet of het helpt maar ik snap hoe je je voelt! Mijn ouders zijn ook gescheiden en bij mijn vader thuis kan ik me ook niet concentreren. Soms helpt het om om gewoon heel passief te leren (filmpjes kijken, lezen) want alle kleine beetjes helpen en dan herken je op de toets misschien iets van wat je hebt gelezen. Ook helpt het soms om een plekje helemaal in te richten om te leren.  

Succes! xx Lies

Dankjewel voor je tip! Ik ga t zeker eens uitproberen :)

Reageer