Moe geen concentratie


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik doe tweetalig atheneum dus de helft van mijn vakken krijg ik in het Engels en dat is best lastig en daardoor heb ik extra lessen van de vakken jn het Engels dus 4 van de 5 dagen heb ik 1/8 en dje andere dag 1/6 en dan moet ik nog een uur fietsen en heel veel huiswerk maken en daar wordt ik moe van en als ik dan huiswerk wil maken heb ik geen concentratie iemand tips voor meer concentratie of energie?? X

12 reacties

Hey anonimous,

Persoonlijk helpt het mij om naar muziek te luisteren tijdens het maken van huiswerk. Het sluit de buitenwereld buiten en daardoor kan ik me beter concentreren tijdens het maken van huiswerk. Je zou ook bijvoorbeeld onder toezicht van je ouders je huiswerk kunnen maken zodat je dan niet wordt afgeleid door bijvoorbeeld je mobieltje en dat soort dingen. Voor meer energie... misschien koffie? Of eerder gaan slapen?

Veel succes!
weirdwolves
hey anonimous,

Ik hoop dat je het geen rare vraag vind ofzo, maar heb je al een keer nagedacht over terugstappen naar gewoon Atheneum of tweetalig Havo? Misschien komt het gebrek aan energie en concentratie door de moeilijkheidsgraad van je niveau...? Ik weet niet of je het lastig vind om lessen in het Engels te volgen of dat je het niveau van je studie te hoog vind, maar misschien is het dus een idee om een stapje terug te doen. Als je dat niet wil kan is het inderdaad misschien een idee om eerder te gaan slapen ofzo... Je kan ook proberen al je huiswerk op een dag proberen af te maken, zodat je soms dagen hebt waarop je niets meer hoeft te doen ( bijv. op vrijdag, zaterdag of zondag al je huiswerk voor die week maken en misschien zelfs al iets vooruit werken waardoor je door de weeks meer vrije tijd hebt of meer tijd hebt om te leren voor eventuele proefwerken. Natuurlijk zal je nog meer huiswerk opkrijgen in die week maar dat zal dan al minder lang duren of minder moeite kosten )

groetjes,
NoahH
Hoi!

Ik denk dat jij moe bent door de druk van je school. Je bent heel de dag druk bezig, je fietst naar school, krijgt veel vakken in het Engels, moet dan nog huiswerk maken... Allemaal heel uitputtend.

Zoals hierboven gezegd wordt is muziek luisteren een goede motivatie. Best geen muziek met tekst, maar meer van die covers van liedjes die gemaakt zijn met alleen instrumenten, geen zang dus, anders ga je snel meezingen. Meditatiemuziek kan ook helpen.

Misschien zit je op een niveau dat je niet ligt. Kun je met de leerlingenbegeleiding van je school praten? Misschien is een andere school beter voor je. Het is de moeite waard hierover na te denken. Je mentale en fysieke gezondheid is belangrijk en moet goed in de gaten gehouden worden, school mag daar geen negatieve invloed op hebben.

Groetjes
x
Hoi,

Ik denk ook dat je zodanig uitgeput bent door school, dat het huiswerk zwaar ligt. Tweetalig onderwijs is niet niks!

Muziek kan inderdaad helpen voor een concentratie. Ook is het belangrijk een zo leeg mogelijk bureau te hebben; dan is er minder wat je afleid. Geen mobiele telefoon bij het huiswerk. Neem tussendoor genoeg pauzes en eet en drink. Als je trek hebt, gaat je prestatievermogen automatisch achteruit.

Gr. Pin
Heel hoi,

Iedereen geeft zoveel goede tips hierboven over muziek, etc.

ik heb ook concentratie problemen (gehad) en dus ga ik mijn concentratie tips delen :

=1= Veel bewegen: Ik heb ooit ergens gelezen dat als je veel beweegt je makkelijker kan concentreren.
je kan gaan bewegen tijdens het leren, echter vind ik het fijner om na school even een rondje te rennen en alles te verwerken wat er op de dag gebeurd is. Daarna heb ik (bijna) overal aan gedacht en kan ik me veel beter concentreren op mijn werk!

=2= Niet gestoord worden; Ik werd vroeger altijd gestoord door de televisie of door mijn ouders... en daarom heb ik besloten om een rustig plekje in het huis te vinden en iedereen te vertellen dat ik niet gestoord wil worden!

Heb je dit niet in je huis?! ( dan kan je altijd naar de bibliotheek daar hebben ze speciale plekken&computers etc voor studeren )
+ ( ook als ik een presentatie moet schrijven etc blokkeer ik de andere sites van mijn computer zodat ik me veel beter kan concentreren)

=3= Drinken : Geen idee of dit een goede tip is maar als ik dorst heb ga ik weer naar beneden en raak ik afgeleid en daarom gebruik ik nu een fles op mijn bureau! Die vul ik van te voren en als ik dan ga studeren hoef ik allee mijn fles te pakken en kan ik makkelijk verder! ( ik heb ook ooit gelezen dat water drinken ofs of genoeg water in je helpt met concentratie )

=4= Tijd : Ik stress me altijd om de tijd want als ik dan tegen mezelf zeg (voorbeeld ) ik doe het in 15 minuten!
dan ga ik me veel meer stressen om het in 15 minuten te gaan doen. Daarom geef ik mezelf altijd veel meer tijd, dus bijvoorbeeld als ik denk dat ik het kan in 15 minuten geef ik mezelf 30 minuten want dan hoef ik me niet te gaan stressen etc.

( Begin altijd optijd met je werk want dan hoef je niet in 1 keer heel veel te doen en kan je het relaxter beetje voor beetje doen!)

=5= gebruik mensen en sites! : Je leert dingen sneller als je het kan uitleggen en dan begrijp je het pas echt! dus probeer het aan je ouders uiteenleggen of maak er een spelletje van tijdens het eten! Dan voelt het niet als leren en voel je de druk niet om te concentreren maar leer je wel!

=6= Gebruik pauzes: dit werkt niet voor mij maar het werkt heel goed voor veel mensen, je kan je niet 24/7 concentreren dus daarom is het belangrijk dat je na een tijdje een kleine pauze neemt van 15 minuten bijvoorbeeld. Dan kan je even ademen en lopen en praten en dan kan je je daarna veel beter concentreren ( en voel je je niet zo alsof je uren lang je moet concentreren )

=7= Woordjes : moet je woordjes leren voor bijvoorbeeld Engels, dan zal ik de woordjes bijvoorbeeld anders gaan leren dan je normaal doet. Anderen manier proberen bijvoorbeeld met geluid tekeningen of fotografie kan helpen voor afwisseling etc.

dit doe ik persoonlijk : ik schrijf alle woordjes en de vertaling op en doe ze in mijn broekzak dan ga ik bijvoorbeeld later naar de wc en lees ik ze even door! ( je hoeft je niet geforceerd te voelen dat je ze moet onthouden gewoon lezen ) en dan doe je ze daarna weer in je zak. als je bijvoorbeeld even gaat wandelen met de hond lees je ze even door en daarna doe je ze weer in je zak etc.
Dan voel je je alsof je niet hebt geleerd, maar uiteindelijk weet je alle woorden en de betekenis!


Dat waren mijn tips, hoop dat je er iets aan hebt.

~Broke
Heei,

Ik heb nog een tip bedacht die er misschien niet helemaal bijhoort maarja:

=8= Neem pepermunt/kauwgom :

Ik weet niet of dit een placebo is maar als je leert en je kauwt kauwgom dan onthoud je je informatie beter?
en als je dat stukje kauwgom dan weer inneemt als je weer moet leren volgends mij onthoud je t gemakkelijker en daardoor leer je makkelijker zonder teveel concentratie.

=8.5= Pepermunt/record : Kan je je niet concentreren tijdens de les? dan is het misschien een idee om een pepermuntje te nemen, pepermunt helpt bij de concentratie etc en het geeft je een lekker fris gevoel in je mond.
Ook is dit een goed alternatief dan kauwgom want de meeste scholen vinden dat niet goed.
&
Als je je echt niet kan concentreren in de les kan je je docent vragen of je z'n stem mag records terwijl hij de uitleg geeft, als je het dan later niet snapt kan je er gewoon naar luisteren met je oordopjes. ( of thuis ) En zo kan je als je het nog steeds niet snapt het aan je ouders/verzorgers laten horen zodat hun weten wat je moet leren en jou ook kunnen helpen.

Dit betekend NIET dat je niet je best moet doen om te luisteren, want dat moet je wel en dus zeker niet met anderen gaan kletsen en hun ook afleiden.


~Broke
En nog een tip! :

=9= slaap tijden : Optijd naar bed gaan helpt ook een stuk voor je concentratie etc,
ook heeft het aangetoond dat als je voor je bed tijd nog op je telefoon zit het slecht voor je is.

ik heb hier echt een verandering in gemaakt en 1 uur voor dat ik naar bed ging mijn telefoon weggelegd!
Dat heeft mijn concentratie ook een stuk geholpen!! & je kan met iPhone ook om een bepaalde tijd instellen dat je een ander licht krijgt wat fijner is voor je ogen en je dus de volgende dag meer concentratie bied.

~ Broke
@Broke,

Goede tips en veel zeg, keep it going!

//

Ik weet echt niks meer toevoegen want alles ia al gezegd haha!;):P
Optijd slapen is zeker een goede tip want dan heb je ook meer energie en heb je ook een betere concentratie.

Xx Maii
Ik vraag me af of de tips van iedereen geholpen hebben?
Ja! Ik heb ze nog niet kunnen proberen maar ik weet haast zeker dat het nu wel lukt! Over die kauwgom tip heb ik vaker gehoord alleen jammer dat wij geen kauwgom in de klas mogen hebben...
Echt super bedankt allemaal voor jullie tips!
Jammer dat ik dit zo laat zie,
Gragedaan!

Reageer