Vraag

Mijn mentor gelooft me niet


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey

Mijn mentor gelooft niet dat ik gepest word.
Het gesprek was ongeveer zo:
Ik: *komt lokaal binnen*
Mentor: hallo Alicia.
Ik: hoi..
Mentor: waarom zit je hier?
Ik: ik word gepest door *noemt de namen van de pesters op*.
Mentor: nogmaals, Alicia, woorden doen geen pijn!
Ik: ZE SNIJDEN ME!
Mentor: ohja? Jij slaat ze
Ik: JE GELOOFT ME GEWOON NIET MENS.
Mentor: niet zo schreeuwen. Woorden doen geen pijn.
Ik: ZE SNIJDEN ME NOGMAALS! *laat de wonden zien die door de pesters komen*
Mentor: GA WEG! Ik heb geen tijd voor deze onzin.

En toen ging k weg.

Wat moet ik doen?

Xx Alli

12 reacties

Hey Alli,

Kan je je situatie misschien wat beter uitleggen? Dan kan ik je beter helpen 🙂
Nou, ik word gepest door kinderen uit mn klas. Al pest lang.
Ik had hier al iets over geplaatst, met daaronder tips om naar mn mentor te gaan.
Dit was al de 2e keer dat ik ging.

Mn mentor wist dat er al iets speelde, maar hij dacht dat het gewoon plagen was.
Erg lastig inderdaad! Een mentor hoort niet zo te reageren!

Een mens is helaas moeilijk te veranderen, vooral volwassenen. Je zal dus naar iemand anders moeten gaan. Heb je goed contact met andere docenten? Daar mag je ook gewoon op af stappen. Ouders, vrienden, familie, werkgevers, collega's en zelfs de directeur kunnen je hiermee helpen. Gewoon hulp vragen, op welke manier dan ook ;)

Mag ik daarnaast vragen hoe er gepest wordt en hoe je daarop reageert?
Ga naar de politie zal ik zeggen?
"nogmaals, Alicia, woorden doen geen pijn! "
Vreemd genoeg vinden de meeste mensen het toch niet zo leuk als je hun moeder een prostituee noemt...
Jouw mentor is duidelijk een persoon die niet echt ehm.... "geschikt" is.

"En toen ging k weg."
Opvallend dat een kind die door ernstige dingen wordt beziggehouden betere keuzes kan maken dan een relatief zorgeloze volwassene.

De politie lijkt mij inderdaad een optie, zeker omdat zij nu jouw hebben gesneden.
Probeer dit met een vriend(in) te bespreken en regelen, misschien kunnen daarvan de ouders helpen.

Vertrouwenspersonen (je hebt nog steeds niet bevestigd of die er zijn) zijn er speciaal voor leerlingen met problemen en zij kunnen jou ook verder helpen.
@onzeker15jarigmeisje dat pesten is heel heftig.
De pesters schelden me uit, slaan en snijden me en ze verspreiden slechte dingen over mij die helemaal niet waar zijn.

@MensPersoon ik heb geen vertrouwenspersoon, daarom plaats ik bijna alles hierop.
Mijn beste vriendin weet dit allemaal al. Zij zei dat ik naar de politie moest gaan. Maar t politie bureau is best ver weg van mn huis en ik heb oversteek angst (en dat is dan weer in verbinding met fietsangst, en dat is in verbinding met iets van toen ik 5 was).

Mijn mentor van dit jaar is ook niet zo fijn.. hij zegt alles onduidelijk en hij vind dat woorden geen pijn doen. Ik overwoog het bijna om hem uit te schelden, maar ik had geen zin om geschorst te worden.


Xx Alli
Hoi,

Zoals de tips hierboven zeggen is het belachelijk wat je mentor zegt en kun je beter naar iemand anders. Is er dus een fijne docent? Anders moet je maar gewoon naar de directeur gaan hoor! Dat is helemaal niet raar in jouw situatie.

De politie lijkt mij ook een goed idee. Kan je vriendin niet mee naar de politie? Of een broer of zus?

Gr. Pin
Hoi!

Ik vind jouw mentor een onbekwame *vul scheldwoord in naar keuze*. Volgens hem doen woorden geen pijn, wat een onzin is dat nu weer? Als hij al van die mening is, zou er bij hem een belletje moeten zijn gaan rinkelen als jij de wonden toegebracht door de pesters liet zien.

Ik vrees dat we aan je mentor niet veel gaan hebben. Zoals hierboven gezegd wordt, is de politie een optie. Dit pesten gaat veel te ver. Je kan de pesters aanklagen voor slagen en verwondingen. Ik ben bang dat, als je nu niet ingrijpt, het pesten nog extremer wordt.

Je zou op een moment van de dag dat er minder verkeer is naar het politiebureau kunnen gaan. Rond de middag bijvoorbeeld, rond 11 uur. Dat lijkt me een tijdstip dat er minder verkeer op de baan is. Geen verkeer wordt moeilijk, maar als je het tijdsstip zorgvuldig uitkiest, kan dat een verschil maken. Je zou ook met een vriend(in) kunnen gaan. Vind je het minder eng als iemand met je meegaat?

Op deze pagina kunnen ze je verder helpen: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/
Een moderator kan samen met jou naar hulp zoeken. Je kan ook bellen of chatten, daar word je vaak wijzer van.

Goed dat je hem niet uitgescholden hebt. Ik vind het knap van jou dat je jezelf zo goed hebt kunnen beheersen, ondanks de onrechtvaardigheid die er speelt.

Groetjes
x
Stomme mentor hoor
" ik heb geen vertrouwenspersoon, daarom plaats ik bijna alles hierop. "
Dat is onfortuinlijk.

"Mijn beste vriendin weet dit allemaal al. Zij zei dat ik naar de politie moest gaan."
Zou(den) zij en misschien haar ouder(s) kunnen helpen, als jouw ouders noch jouw mentor dat doen?
Als praten niet werkt kan je misschien gewoon van school veranderen. Op deze school heeft het geen zin.
Je kan ook de politie bellen op het nummer 09008844, ze dit uileggen en misschien komen ze dan wel naar jou toe

Reageer