Mijn mentor.

  • 25 August 2018
  • 14 reacties
  • 291 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii daar ben ik weer.

Ik denk dat niemand gaat reageren want ik ben niks waard maar oke.

Ik moet na de zomervakantie na een andere school (over nog een anderhalve week). Ik moet naar een andere school omdat ik een te laag niveau heb om op die school te blijven. Maar ik had een super lieve mentor, ze was er altijd voor mij, als er iets was kon ik dat altijd aan haar vertellen. Kortom ze was echt een top mentor.

Maar ik had ergens vlak voor de vakantie een gesprek met haar, en toen zei ze, je mag altijd langs komen op deze school, dan kunnen we gaan praten over hoe het op je nieuwe school gaat enzo,

Maar ten eerste.
Ik moest haar altijd opzoeken voor een gesprek toen ik nog op die school zat. Maar nu ik straks niet meer op die school zit, en als ik haar dan nog moet opzoeken, dan vind ik dat best wel raar ofzo want dan loop ik fking door doe school rond om haar te zoeken maar ik zit daar niet meer op school.

Ten tweede.
Ik vind het heel spannend om dan nog op die school te komen, want straks zoet iemand anders me en vraagt zich af wat ik op deze school doe.

En ten derde.
Ik krijg haar gewoon niet meer uit mijn hoofd, ik denk steeds aan haar.

Kan iemand mij plzz helpen?

14 reacties

Hey

Wat fijn dat je zo'n lieve mentor had. Handig dat je haar nog steeds mag opzoeken.

Heb je haar contactgegevens? Als je nood hebt aan een gesprek, zou je haar een e-mail of berichtje kunnen sturen met de vraag of je haar kan spreken. Jullie kunnen dan een afspraak maken, zodat jij weet wanneer je waar moet zijn. Op die manier hoef je niet heel die school door te lopen, en kan je meteen naar jullie plek van afspraak.

Op zich ben jij niemand een verklaring verschuldigd. Ik vermoed dat je vooral met je mentor zal afspreken na school, wanneer jij vrij bent. Op dat moment zijn de meeste leerlingen waarschijnlijk al naar huis.

Als er iemand je toch lastig valt met vragen, kan je zeggen dat je nog wat administratie moet regelen.

Misschien worden de sterke gedachten aan haar minder heftig als je vaker gesprekken met haar hebt. Tussen de gesprekken door zouden jullie kunnen mailen, of via berichten contact houden.

Groetjes
Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Heel erg bedankt. Wat bedoel je precies met administratie?
Als je van school verandert, moeten er soms papieren getekend worden, of schoolboeken worden gekocht. Je zou kunnen zeggen dat je daarvoor op school moet zijn.
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Oh zo, oke is goed, heel erg bedankt
Hey

Wat fijn dat je zo'n lieve mentor had. Handig dat je haar nog steeds mag opzoeken.

Heb je haar contactgegevens? Als je nood hebt aan een gesprek, zou je haar een e-mail of berichtje kunnen sturen met de vraag of je haar kan spreken. Jullie kunnen dan een afspraak maken, zodat jij weet wanneer je waar moet zijn. Op die manier hoef je niet heel die school door te lopen, en kan je meteen naar jullie plek van afspraak.

Op zich ben jij niemand een verklaring verschuldigd. Ik vermoed dat je vooral met je mentor zal afspreken na school, wanneer jij vrij bent. Op dat moment zijn de meeste leerlingen waarschijnlijk al naar huis.

Als er iemand je toch lastig valt met vragen, kan je zeggen dat je nog wat administratie moet regelen.

Misschien worden de sterke gedachten aan haar minder heftig als je vaker gesprekken met haar hebt. Tussen de gesprekken door zouden jullie kunnen mailen, of via berichten contact houden.

Groetjes
Kenshin


Ik heb haar op app, maar ik weet niet zo goed waarneer ik haar een berichtje moet sturen.
Ik wil het wel zo snel mogelijk maar ik weet niet waarneer
Je kan vragen of je na de eerste week school met haar kan praten. Ze kan zich vast voorstellen dat de eerste week school spannend is, en dat je het er even over wilt hebben.
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Ja ik was van plan om volgendeweek (de laatste week van de vakantie) haar te appen om het te vragen
Dat lijkt me een goed plan.
Hallo, wat ontzettend fijn dat jij zoveel steun had aan jouw mentor en wat ontzettend knap ook dat je er overpraat hier! En wat herkenbaar! Ik had ook een mentor die er superveel voor mij was. Helaas is hij dit jaar naar een andere school gegaan. Ik heb hier heel veel verdriet van. Dit was voor mij ook de zware druppel, waardoor ik in een depressie beland ben (heeft natuurlijk een hele voorgeschiedenis met pesten en stress etc, maar het verlies van deze grote steun kon er gewoon niet meer bij). Ik zie hem nu nooit meer. Dus als ik jou was, zou ik zeker bij deze mentor langsgaan en je helemaal niks aantrekken wat de rest van die school van je vindt. Ik snap dat dat laatste heel moeilijk is, maar je wil toch niet je geluk in de wegstaan door niet te gaan omdat anderen dat raar zouden vinden? Ik zou dat zeker niet doen en dus bij je mentor langsgaan Verdriet om zo’n verlies doet namelijk heel veel pijn (heb dus ervaring). Wat superlief van je mentor dat je bij haar mag langskomen! En je zegt dat je niks waard bent, maar dat is helemaal niet waar! Kijk die mentor is echt wel dol op je (vind jou dus wel wat waard) en wil je graag helpen, anders nodigt ze je echt niet uit om te komen. En zo’n band met een mentor vind ik echt speciaal! Als je zouets hebt, ben je echt wel veel waard vind ik! Succes!
Loes
Vindt*
Je zou haar trouwens ook kunnen zeggen dat je het moeilijk vind haar op school te ontmoeten, maar snap natuurlijk als je dat liever niet doet.
Vindt*
Ik heb een vergelijkbare situatie. Ik kan mijn favoriete docente ook niet vinden in het vorige gebouw waar ik les had. Ze zei nog zie ik je nog eens in het gebouw. En eigenlijk heb ik nu les in een heel ander gebouw met nieuwe docenten en klasgenoten dus is het wel een beetje vreemd om vaak naar dat oude gebouw te gaan en haar op te zoeken, want ik wil haar liever gewoon tegenkomen. Maar ik ga het over 10 weken nog eens proberen in d pauzes of ik der zie. Wie weet...
Hoii wat fijn dat je zoon lieve mentor hebt hat ik ook het eerste jaar van de midelbaare. 2 jaar echt totaal niet. Ja dat veranderd soms maar jij veranderd ook en uiteindijk komt het wel goed.

Ik vind het erg om te hooren dat je je zelf niks waard vind (ik heb zelf ook in zoon tijd gezeeten) maar geloof mij als jij gewoon af en toe in de spiegel kijkt en 1 of 2 klijne maar mooi dingen over jezelf zecht (uiterlijk innerlijk ales) dan gaat het steeds beeter ik zit nu in een situatie waar ik echt kan zeggen dat ik mijzelf leuk! vind en dat vond ik echt niet altijd. Er zijn nogwel dagen dat ik me heel rot en stom voel maar niet meer maanden lang??

Als je zoon goede band hebt met je mentoor is dat loslaten voor juilie beide lastig. WhatsApp kan miss heel erg helpen.

Veranderen van school ben ik wel gewend (zit op de 6e nu) maak je er vooral niet te druk om de eerste paar weeken (licht aan de school hoe lang precies) sta je waarschijnlijk bekend als het nieuwe kind? maar dat gaat dan vanzelf weg als ze je wat vaaker hebben gezien. Heel anders gaat het niet zijn het moeilijkste is de lokaal nummers uit je hoofd leeren?

Veel suc6 en ik wens je het best❤️

Reageer