Middelbare school.. Eerder gezegd basischool..

• 30 October 2015
  • 11 reacties
  • 534 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,
Ik zit vanaf de zomervakantie op een middelbare school, nou eigenlijk basischool, zo voelt het wel

Enkel omdat ik moeite heb met rekenen, werd ik met grote tegenzin op een speciale school geplaatst. Nu zit ik met tegenzin in een klas met een stel autisten. Ik wil graag van de school af omdat het eigenlijk gewoon een basischool is. Vast lokaal, vaste juf, geen schoolbel, 2x pauzes van een kwartier op een dag, zoals ik al zij elke dag van 9:00 - 15:00 school, waardoor je altijd tussen de basischool kinderen fietst, kortom gewoon niks anders. Maar dat wil ik niet! Ik wil net als de andere ook lekker frans en Duits leren, ook tussenuren hebben. Net als iedereen. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

11 reacties

Geen Frans, geen Duits, niet goed voor mijn toekomst dus, geen klusies, geen bovenbouw etc.
Heey!

Wat vervelend! Missschien zou je naar je ouders kunnen gaan (of naar je docente) en vertellen dat je je niet fijn voelt op deze school. Misschien kunnen zij iets voor je doen. Aan de andere kant, ze zullen je toch niet zomaar naar een speciale school doen. Als iemand alleen een beetje moeite heeft met rekenen dan hoeft hij of zij toch niet naar een speciale school? Is er niet wat meer aan de hand? Wat voor een school is het? En wat betreft Frans en Duits; Weet je zeker dat je dat niet krijgt als je een jaar hoger komt? In welke klas zit je nu? Ik weet zeker dat je dat ooit wel krijgt hoor, anders dan is het toch geen goed onderwijs? (Jeetje, wat veel vragen haha.)

Nogmaals: als jij je niet fijn voelt op een school, of het nou een speciale school is of niet, dan heb je het volle recht om naar een andere school te gaan.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes met alles:).

-Xx- 
Heey!

Wat vervelend! Missschien zou je naar je ouders kunnen gaan (of naar je docente) en vertellen dat je je niet fijn voelt op deze school. Misschien kunnen zij iets voor je doen. Aan de andere kant, ze zullen je toch niet zomaar naar een speciale school doen. Als iemand alleen een beetje moeite heeft met rekenen dan hoeft hij of zij toch niet naar een speciale school? Is er niet wat meer aan de hand? Wat voor een school is het? En wat betreft Frans en Duits; Weet je zeker dat je dat niet krijgt als je een jaar hoger komt? In welke klas zit je nu? Ik weet zeker dat je dat ooit wel krijgt hoor, anders dan is het toch geen goed onderwijs? (Jeetje, wat veel vragen haha.)

Nogmaals: als jij je niet fijn voelt op een school, of het nou een speciale school is of niet, dan heb je het volle recht om naar een andere school te gaan.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes met alles:).

-Xx- 

Ik zit in de brugklas. En nee, ook niet in hogere groepen krijg je andere talen, natuurkunde schijkunde of ecenomie. Ik heb het al aan mijn moeder gevraagd en zij weet het ook niet.
Echt vervelend voor je ! Ik raad je aan om eens met je docent te spreken of anders directie , leerlingenbegeleiders ,...
Groetjes , Lot
Echt vervelend voor je ! Ik raad je aan om eens met je docent te spreken of anders directie , leerlingenbegeleiders ,...
Groetjes , Lot

Haha ik zit er nog steeds op ga nu naar de 3e
Hoi

Ik heb tot Klas 3 op een normale middelbareschool gezeten. Toen ging ik niet meer naar school. Toen moest ik ook naar een speciale school voor kinderen met autisme. Ik ben maar 2 dagen fzoow geweest toen wou ik al niet meer. Ik snap wat je bedoeld maar respect voor die kinderen ik snap dat je boos bent maar " school met allemaal autisten" klinkt niet echt aardig. Ik hoop dat je hier met een docent over kan praten. En die gene kan vertellen dat je je hier niet op je plek voelt.

Groetjes Suikerspin
Hey,
Vervelend dat jij op een school zit waar je je niet bij prettig voelt. Misschien is het goed om eens een afspraak te maken met jou mentor en dan dit te bespreken. Desnoods ga je naar een andere school. Als je rekenen heel moeilijk vind kan je altijd om extra uitleg vragen! Ik denk dat als je het tegen je ouders zegt en in gesprek gaat met je mentor dat alles goed komt! (En soms heb je gewoon een beetje meer tijd nodig om te wennen aan de nieuwe school die je krijgt, alles iets anders loopt dan verwacht.) Ik hoop dat je iets hebt aan mijn bericht. Doei:P
Ik bind het raar dat als je alleen met rekenen moeite heb gelijk naar speciaal onderwijs koet want ik heb ook moeite met reken en ik kan da ook echt nie maar ben wel naar gewone middebare school geweest . Ze zeiden dat ik licht verstandelijk beperkt ben en. Maar zoiezo krijg je op middebare school genoeg hulp . Ik zat in een klas waar je met bijvoorbeeld maar 16 kinderen in klas zat zodat de docent iets meer aan de kindere aandacht kan geven . Ik zit nu gewoon op het mbo en zelfs jij kan met die school waarje nu zit naar mbo door geeien maar ik zou als ik hou was gewoon met je school en ouders een gesprek aanvragen en gewoo en zeggen want het lojlt net of jullie ke dom vinden en vinden da ik niks aan lan misschien dat je kan vragen dat je het eens mag proef draaien op een gewoone onderwijs zo 2 a3 weken klinkt kort maar dan zien ze hoe jij misschien we verbetering maakt . Ik heb gwn op normale onderwijs gezeten met een lichtverstandelijle beperking oke je moet er harder voor werken wat sommige niet hoeven maar wat ik je wil mee geven je bent slim ieder op zijn eige manierseggen van ik wil proberen op een normaal onderwijs
Hoi

Ik heb tot Klas 3 op een normale middelbareschool gezeten. Toen ging ik niet meer naar school. Toen moest ik ook naar een speciale school voor kinderen met autisme. Ik ben maar 2 dagen fzoow geweest toen wou ik al niet meer. Ik snap wat je bedoeld maar respect voor die kinderen ik snap dat je boos bent maar " school met allemaal autisten" klinkt niet echt aardig. Ik hoop dat je hier met een docent over kan praten. En die gene kan vertellen dat je je hier niet op je plek voelt.

Groetjes Suikerspin

Tis toch zo? Een school met allemaal autisten of moet ik zeggen een school met leerlingen die iets anders zijn dan de rest? Jezus man
Het is denk ik de manier waarop. "Een stel autisten" is niet echt aardig. "Met autisten" klinkt al beter. @Suikerspin heeft wel een punt.
Tuurlijk

Reageer