Mentorgesprek

• 2 October 2015
  • 6 reacties
  • 531 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje te twijfelen over iets en jullie hulp is welkom! :) 
Het gaat de laatste tijd namelijk niet geweldig met me. Ik sneed mezelf (inmiddels 3 dagen gestopt.. hoop dat ik het deze keer wel volhoud) vanwege een hoop shit thuis en op school en dingen die ik zelf verpest had, maar daar heb ik al met mensen over gepraat. Ik heb een vertrouwenspersoon op school naar wie ik toekan en ik heb ook nog een andere volwassene die ik heel erg vertrouw en die me ontzettend helpt. 
Op het moment gaat het dus al beter, ik heb een soort van plan gemaakt om mijn leven weer enigszins op orde te krijgen en dat gaat tot nu toe prima. De drang om te snijden is er natuurlijk nog wel, maar ik vecht ertegen. 

Nu is mijn probleem een beetje dat ik volgende week een mentorgesprek heb met mijn mentrix, een soort kennismakingsgesprekje aan het begin van het jaar. Dit is op zich niet zo'n probleem, maar ze maakt zich een beetje zorgen over me. Ze heeft half en half wat opgevangen over thuis en zo en nu vraagt ze haarzelf af of het wel goed met me gaat.

Moet ik de waarheid vertellen in dat gesprek? Zoals ik al zei, het gaat al beter en ik heb haar hulp niet echt nodig. Ze is wel een ontzettend lieve docente, maar ik denk niet dat ze me verder kan helpen/er mee om kan gaan. Wat zouden jullie doen? Gewoon zeggen: "Tja, eerlijk gezegd ging het een tijdje niet zo goed met me en ik ben nu bezig met stoppen met snijden, ik doe mijn best", of: "Nee, met mij gaat alles prima, niks aan de hand." Ik heb namelijk niet echt nog een volwassene nodig die zich zorgen over me maakt, maar is het oké om tegen haar te liegen? 

Liefs 

6 reacties

Hey,
Wat goeed dat je bent gestopt!! Ben trots op je meis hou dat vol! Ik zou niet tegen haar liegen maar je hoeft niet alles te zeggen. Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat het allemaal niet zo goed ging, maar dat het weer veel beter gaat en dat ze zich echt geen zorgen hoeft te maken! En dat als je haar nodig hebt je het wel zegt. Dan maakt zij zich geen zorgen om niks maar je hoeft ook niet weer over alles te praten! Een win win situatie al zeg ik het zelf!
Laat je nog even weten hoe het gegaan is?? Succes!
xx hartjefoood
Hi,
Ontzettend bedankt! Da's inderdaad een goed idee, op die manier hoef ik het niet over het snijden te hebben (want dat is niet zo'n gemakkelijk gespreksonderwerp.. :p). Het gesprek is donderdag, ik zal wel even laten weten hoe het ging 🙂. 
Ik zal haar gewoon de waarheid vertellen en erbij zeggen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Dan weet ze in ieder geval wat er aan de hand is.
Succes
Thanks, maar ik ben dus bang dat ze zich wel zorgen gaat maken.. En ze is ook mijn gymdocente, dus stel dat ik nieuwe sneeën heb, dan ziet ze dat waarschijnlijk snel.. 
Ben ik weer 🙂. Vandaag had ik dus mentorgesprek en het ging goed. Op het laatst heb ik het nog verteld van het snijden, en mijn mentrix flipte niet 😛. Ik heb gezegd dat ze zich niet teveel zorgen moet maken en volgens mij gelooft ze me ook, dus dat is mooi. Ik ben serieus zo opgelucht. Bedankt voor jullie tips, jullie zijn lieverds en ze hebben me echt geholpen 🙂.

Liefs!
Aawh, ben echt blij voor je! Goed gedaan meis!
xx hartjefoood

Reageer