Beantwoord

Mentor naar moeder

  • 25 May 2019
  • 1 reactie
  • 541 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik heb aan de vertrouwenspersoon op school verteld wat er thuis afspeelt, en wat er gebeurt op school. ( bij gym werd er een deur tegen mij aan gesmeten en bedreigt) ik wordt ook bijna elke dag uitgescholden. Maar die vertrouwenspersoon zei gelijk ik ga dit aan je mentor vertellen. Ik had duidelijk gezegd dat ik dit niet wilde. Ze vind het te erg dus ze heeft het toch gedaan. Nou de volgende dag werd ik uit de klas gehaald door mijn mentor en die vertrouwenspersoon, en ze zeiden we gaan nu je moeder bellen zonder je toestemming. En nu moet ik met mijn moeder op gesprek komen maar ik ben heel bang wat mijn moeder er van gaat vinden. ( mijn moeder weet van helemaal niks) ik ben heel zenuwachtig voor het gesprek. Heeft iemand tips zodat ik een beetje kan ontspannen voor het gesprek of hoe ik mij er op kan voorbereiden?

Xx lotte
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 May 2019, 11:00

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi

Je hebt een dappere stap gezet door iemand in vertrouwen te nemen, waarna deze je mentor inlichtte. Je mentor vond de situatie ernstig, en contacteerde je moeder. Je moeder komt op gesprek, waar jij zenuwachtig om bent.

Ondanks het ingelicht worden van je moeder, vind ik het verstandig dat je naar de vertrouwenspersoon toegestapt bent. Ik hoop dat school doeltreffende stappen zal ondernemen. Ook hoop ik dat school de situatie op een manier uitlegt aan je moeder, waarbij ze begrip zal kunnen opbrengen.

Zou je graag aanwezig zijn bij het gesprek? Dit kan je met de vertrouwenspersoon bespreken. Ook kan je ervoor kiezen om voor een deel aanwezig te zijn, en, als je je er niet comfortabel bij voelt, de kamer te verlaten.

Je zou een briefje kunnen maken. Op dat briefje noteer je wat je graag zou bespreken. Moest je even de draad verliezen, kan je terugvallen op dat briefje.

Groetjes
Kenshin

Reageer