Vraag

Leuk boek voor NL

  • 22 May 2021
  • 8 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heyyy, 

Ik moet voor NL een boekverslag maken maar ik heb echt geen idee welk boek ik moet lezen.

Hebben jullie miss ideeën. 

Tnxx Alvast.

Greetss:two_hearts:


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb een keer voor Nederlands een boekverslag gemaakt over het boek: Bella Italia. Was best een leuk boek om te lezen en over te schrijven.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Maccie_is.Lekker,

In een topic van een maand geleden zei je dat je 13 was. Dus daar ga ik even van uit. Als ik je nu alle boeken aan ga zitten raden die ik lees en je blijkt in de 5e te zitten ofzo heeft dat ook vrij weinig zin.

Er zijn een paar boeken die wel indruk op mij gemaakt hebben.

  • Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht (the curious incident of the dog in the nighttime). Door Mark Haddon. Dit gaat over een autistische jongen, Christopher. Hij is nooit verder dan de hoek van zijn straat gegaan in zijn eentje. Dan wordt de hond van de buurvrouw vermoord en hij gaat op onderzoek uit. Ik vond het echt een heel bijzonder boek.
  • Sophie op de daken (rooftoppers). Door Katherine Rundell. Sophie is als baby, na een schipbreuk, in een cellokist uit het water gevist door Charles, nu woont ze al 14 jaar bij hem. Als ze de kinderbescherming op hun dak krijgen gaat Sophie op zoek naar haar moeder in Parijs, ondanks alle mensen die zeggen dat ze niet meer leeft. 
  • Het leven van Pi (life of Pi). Door Yann Martel. De ouders van Piscine (Pi) hebben een dierentuin. Ze vervoeren de dieren op een schip de zee over. Het schip zinkt en Pi, een zebra, een hyena en een tijger zijn de enige overlevenden. Samen met hen zit hij op een vlot. Ik ben het nog aan het lezen dus kan niet zo’n goede samenvatting geven.
  • Rebel met vleugels. Door Marcel Roijaards. Het verhaal over Icarus, een figuur uit de Griekse mythen, door de ogen van zijn vrienden. Het boek is geschreven in de wij-vorm. Dit is in het begin even wennen.

 

Verder kan je ook nog even kijken in dit topic:

Daar heb ik een reactie geplaatst met veel boeken. Echt heel veel.

Veel succes met je verslag! 

 

Groetjes,

Paardebloem

 

(de boeken in dit topic zijn allemaal C, dus 12 en ouder.)

Hoii

 

Ik heb voor een Nederlands boek verslag een keer het boek de grijze jager gelezen. Dat is een vrij bekend boek die uit 15 delen bestaan (ik heb maar een paar delen gelezen). De schrijver is John Flanagan. Dat vond ik zelf wel een erg leuk boek. 
 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi,

Klopt, de Grijze Jager is ook echt een leuke serie (volgensmij stond die ook tussen die lijst waar ik naar doorverwees). Ik moest in het begin echt even in komen, maar daarna wordt het een heel leuk boek. Dus niet meteen opgeven.

Groetjes,

Paardebloem

Het nare aan lezen voor school is dat je vrij beperkt bent in je keuze. Voor Nederlands mag je alleen maar boeken lezen van Nederlandse auteurs. En, alsof dat criterium nog niet erg genoeg is, gaat het natuurlijk maar om een relatief kleine selectie waaruit je mag kiezen. Hierboven zie ik veel buitenlandse auteurs, ik ben bang dat je dat niet mag lezen (voor Nederlands, misschien wel voor Engels).

Voor je Nederlandse literatuurlijst zou ik Het Diner van Herman Koch nog kunnen aanraden. Op zich wel prima boek, valt wel wat over te vertellen en genoeg over te vinden. Zou ik zeker toevoegen aan je lijst. 

Reputatie 1
Badge +1

Het nare aan lezen voor school is dat je vrij beperkt bent in je keuze. Voor Nederlands mag je alleen maar boeken lezen van Nederlandse auteurs. En, alsof dat criterium nog niet erg genoeg is, gaat het natuurlijk maar om een relatief kleine selectie waaruit je mag kiezen. Hierboven zie ik veel buitenlandse auteurs, ik ben bang dat je dat niet mag lezen (voor Nederlands, misschien wel voor Engels).

Voor je Nederlandse literatuurlijst zou ik Het Diner van Herman Koch nog kunnen aanraden. Op zich wel prima boek, valt wel wat over te vertellen en genoeg over te vinden. Zou ik zeker toevoegen aan je lijst. 

Ik mag voor Nederlands wel gwn boeken lezen van een engelse auteur.

Ik zit nog in de 1e en dat mag nog van mijn docent.

Maar tnx voor de boekentipsss!!

Ik mag voor Nederlands wel gwn boeken lezen van een engelse auteur.

Ik zit nog in de 1e en dat mag nog van mijn docent.

Luxeeeee

Reputatie 7
Badge +7

heey! 

hier zijn wat boeken die ik zeker aanraad! 

-De Da Vinci Code, door Dan Brown (ik zou wel de young adult versie doen)

-De boekenserie Het Fluistereiland, door Elizabeth George (je kan bijv. deel 1 doen)

-De weeffout in onze sterren, door John Green 

-5 stappen van jou, ik weet even niet meer door wie die geschreven is

-De boekenserie Geek girl, door Holly smale (ook hier zou je bijv. deel 1 kunnen doen)

heel veel succes met je boekverslag! 

ps. ik moest een paar weken terug een presentatie houden voor Nederlands en met  ‘Fluistereiland’ kreeg ik een 8,6!

Reageer