Vraag

LEER TIPS

  • 7 January 2019
  • 14 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb vrijdag een geschiedenis toets, maar het is super veel. Heeft iemand leer tips, ik haal nogal slechte cijfers omdat ik me niet meer kan concentreren.

14 reacties

Hoi!

Eerst even een vraagje, bedoel je je niet meer kunnen concentreren in de les of op je studiewerk thuis?
Je kan misschien nog wat tips vragen aan je leerkracht van geschiedenis, je zal vast niet de enige zijn die moeite met zijn/haar vak heeft.
Verder is de beste tip om alles van afleiding, dus telefoon, games,... weg te leggen, liefst op een plaats waar je er écht niet meer aankan, bv. aan je ouders geven.
Verder is een handige tip een goede planning maken. Heel precies, en neem hier ruimte in, dus plan niet te veel op een korte tijd, maar haalbare dingen.
Voor je gaat studeren, ga dan nog even iets doen waar je helemaal ontspannen van wordt, bv. sporten,...
Het is ook belangrijk om je studietijd in te delen in pauzes en werkmomenten. Een regelmatig gebruikte techniek hiervoor is de 'pomodoro-techniek'.
https://timemanagement.nl/pomodoro-techniek/

Voor het studeren zelf is het een goed begin om alle leerstof te bekijken en te controleren of je alles wel snapt. Als dat niet zo is kun je nog vlug je leerkracht om uitleg vragen.
Als je alles snapt kun je alles samenvatten in een korte tekst of schema.
Doe dit onderdeel per onderdeel en kijk nadien of je verbanden kunt leggen.
Wanneer je al wat geleerd hebt kun je proberen de lesstof uit te leggen aan een onzichtbaar publiek, zo toets je voor jezelf of je het al voldoende kent.

Groetjes
Lot
HI THVBD,

@xLotx heeft al goede tips gegeven, zie ik.

Misschien heb je ook iets aan de yt filmpjes van Joost van Oort. Hij is geschiedenisleraar en heeft over een heleboel onderwerpen filmpjes gemaakt. Misschien staat het onderwerp van jouw toets daar ook wel bij.

Ik zeg niet dat je je boek dan maar niet moet gebruiken, maar zo'n filmpje kan wel helpen bij het begrijpen van de lesstof.

In dit filmpje vind je wat info over Joost van Oort en zijn lessen:
https://www.youtube.com/watch?v=Qg5lTJwBUFY
Geschiedenisleraar geeft les via Youtube

Hier kun je de filmpjes vinden (klik op het tabblad video's voor meer filmpjes):
https://www.youtube.com/user/JORTgeschiedenis/featured
Joost van Oort - JORTgeschiedenis

Er zijn filmpjes voor verschillende schoolniveau's, dus kies het filmpje dat bij jouw niveau hoort.

Als je wel ff een break kunt gebruiken kun je kijken hoe je je het beste in de les je kunt opstellen. Ook wel handig om te weten:
https://www.youtube.com/watch?v=dMctztB-vKs
Hoe moet je in de geschiedenis les zitten?

Volgens mij krijg je dan op zijn minst info over de belangrijkste onderwerpen.

Heel veel succes alvast!!

Groetjes,
M&M's
hoi!

soms helpt het om tekeningen te maken bij het leren of een een mindmap maken. mij heeft de site wrts.nl altijd heel erg geholpen.
Hey!

Zo te zien heb je al veel tips gekregen, misschien is dit ook nog een goede: Ik weet niet of je je leraar nog ziet voor de toets, maar je zou kunnen vragen wat voor soort vragen er in de toets komen, zo kun je gerichter leren. Zal hij/zij vragen om begrippen, een chronologie opdracht of misschien kenmerkende aspecten matchen bij een bron, wie weet?

In ieder geval succes!

Groetjes, Anoniempje
Ik heb vrijdag een geschiedenis toets, maar het is super veel. Heeft iemand leer tips, ik haal nogal slechte cijfers omdat ik me niet meer kan concentreren.
  • DANKJEWEL ALLEMAAL DE TOETS IS HEEL GOED GEGAAN
Hoi!

Eerst even een vraagje, bedoel je je niet meer kunnen concentreren in de les of op je studiewerk thuis?

studiewerk thuis
Hey!

Goed om te horen dat de toets goed is gegaan! Heb je het punt al terug of is het puur je gevoel erbij?

Groetjes, Anoniempje
Hey!

Goed om te horen dat de toets goed is gegaan! Heb je het punt al terug of is het puur je gevoel erbij?

Groetjes, Anoniempje

Punt moet ik terug krijgen, maar nadat ik de toets had gemaakt zocht ik de antwoorden op en ik had maar een paar foutjes
Hey!

Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt (met bewijs). Laat je nog even weten wat je punt is wanneer je die krijgt?

Groetjes, Anoniempje
Hey!

Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt (met bewijs). Laat je nog even weten wat je punt is wanneer je die krijgt?

Groetjes, Anoniempje


Hallo!

Zal ik doen

Groetjes THVDB
Hey!

Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt (met bewijs). Laat je nog even weten wat je punt is wanneer je die krijgt?

Groetjes, Anoniempje



Ik heb m'n cijfer terug, toch wat slechter dan gedacht. Het is een 6,3
Hey!

Het is misschien geen tien, maar een 6,3 is een prima punt. Ga zo door!

Groetjes, Anoniempje
Hey!

Het is misschien geen tien, maar een 6,3 is een prima punt. Ga zo door!

Groetjes, Anoniempje


Zal ik zeker doen
Dankjewel voor de tips!

Reageer