Beantwoord

Klas overgeslagen

  • 29 October 2019
  • 9 reacties
  • 242 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 13 en ik zit in gymnasium 3. Ik heb groep 3 overgeslagen waardoor ik een jaar jonger ben dan m'n klasgenoten en dus ook m'n vrienden. Maar ik voel me gewoon net zo oud als hun, en niet jonger. M'n vriendinnen waren ook verbaasd toen ik het ze vertelde. Mijn puberteit begon wel vroeger dan normaal, misschien heeft dat er ook mee te maken? In ieder geval, heeft een van jullie een groep overgeslagen en heb je je dan ook  aangepast aan je klasgenoten ofzo? Reageer please.

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 October 2019, 23:49

Bekijk origineel

9 reacties

Tja, ken ook zo iemand in mijn klas, wij reageerden ook allemaal keiverbaasd, want hij deed niet kinderachtig ofzo, eerder volwassener, dusja. Maar heb het niet zelf gedaan. Dus over ervaringen kan ik niets vertellen

Hoi

 

Leerlingen die op m’n middelbare school een klas oversloegen leken het vrij goed te kunnen vinden met hun klasgenoten. Het zou kunnen dat een leerling die een klas overslaat zich (toevallig) al wat volwassener gedraagt, of zich probeert aan te passen aan de klasgenoten. 

 

In de lagere school herinner ik me een leerling die het voorlaatste jaar oversloeg, en meteen naar het laatste jaar van het lager ging. Daar leek die niet zo gelukkig mee, aangezien z’n medeleerlingen elkaar al een tijd kenden, en ze over een jaartje naar verschillende scholen zouden gaan. Uiteindelijk is het goedgekomen met hem, en kwam hij in het middelbaar in een fijne klas terecht. 

 

Groetjes

Kenshin

Hi, ik heb een meisje in mijn klas dat 2 jaar heeft overgeslagen, en we hebben ons allemaal aangepast aan elkaar. Meestal vergeten we dat ze 2 jaar jonger is omdat ze niet echt 2 jaar jonger voelt. We kunnen super goed met elkaar opschieten. Ik denk dat iedereen die bij mensen van een andere leeftijd in de klas komt zich aan de klas aanpast, gewoon omdat je vaak ook door die klas wordt meegenomen en ze er vaak niet moelijk over doen dat er een leeftijds verschil is.

Beste anoniem,

Ik kan me erg vinden in jouw verhaal. Ik ben nu 15 jaar en zit in het tweede jaar van een hbo-opleiding, ik heb namelijk in totaal 3 jaar overgeslagen. Van jongs af aan heb ik mij al niet kunnen vinden in mijn leeftijdscategorie. Hierdoor heb ik altijd oudere vrienden gehad en ben ik overal erg vroeg bij geweest (denk aan liefde, uitgaan etc). Als ik in de spiegel kijk, kan ik mijzelf absoluut niet identificeren met mijn leeftijd. Ik word vaak rond de 20 geschat, om je even een beeld te geven hoe ik er uit zie. Ik ondervind jammergenoeg erg veel problemen door mijn leeftijd, omdat ik mentaal en fysiek wel verder ben dan mijn leeftijdscategorie, maar op het “papiertje” staat natuurlijk altijd nog mijn wettelijke leeftijd. 

Ik zou je als tip willen geven gewoon om te gaan met de leeftijdscategorie waar jij je thuis bij voelt en vooral heel dicht bij jezelf te blijven. Verlies jezelf niet doordat je je ouder of groter voordoet, omdat je klasgenoten net iets ouder zijn. En zie het ook als een voordeel; je hebt een paar jaar extra vergeleken met hun ;).

 

Liefs.

 

hoii!

ik wilde even zeggen dat je je zelf nooit moet gaan beperken door een ander!
Als jij jelaat beperken door een ander heb je er uiteindelijk niks aan geloof me

wees jezelf, en doe niet zoals de rest als je niet zoals de rest bent

Hoihoi, ik heb zelf ook een klas overgeslagen waardoor ik ook altijd de jongste was ik had hier zelf ook niks van door eigelijk want ik voelde me gewoon even oud als de rest, ik ben zelf vrij lang dus ik denk dat ik daardoor ook best vaak ouder werd geschat.

Ik ben dit jaar weer een jaar blijven zitten en nu ik bij mij eigen leeftijdsgenoten zit voelt het alsof zij allemaal veel jonger en "kinderachtiger" zijn.

Ik denk dus dat iemand zich eerder gedraagt naar de leeftijd van de mensen waarmee diegene omgaat dat naar zijn/haar eigen leeftijd

Xx

Badge

Hoi, 

Ik heb zo’n beetje het zelfde verhaal, groep 3 overgeslagen en ga nu naar 3 gymnasium. Ik denk dat er hoe jonger je bent, hoe minder verschil er is tussen ontwikkeling, en dat je je dan makkelijk aanpast aan je klasgenoten, maar hoe ouder je bent, hoe moeilijker dat wordt. 

Liefs, Ava

iemand in mijn jaar heeft het 4de leerjaar overgeslagen en zit latijn (hoogste van alles) en hij zit nu in het 2de middelbaar ik zit in moderne, ik kom nog goed overeen met hem dus ja

Heyo,

Ik heb op de basisschool groep 3 overgeslagen, en toen ik klaar was met de middbare school mocht ik meteen MBO niv.4 doen 1 jaar. Dus ik was al een jaar jonger, maar nu helemaal. Ik ga zometeen als 17 jarige naar het HBO als leraar. Aan het einde van dit jaar loop ik stage op het VO. Dat zal wel grappig zijn om een 17jarige jongen als leraar voor de klas te staan.

De meeste middelbare school vrienden hebben nu nog 2 of 3 jaar MBO voordat ze naar het HBO gaan. Dat betekent dus dat als zij op het HBO komen dat ik dan nog 1 jaar moet. 

Ik vind het niet heel erg en pas me ook wel aan. 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer