Beantwoord

Keuzevak n&g?

  • 3 May 2019
  • 2 reacties
  • 177 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii, moet aanstaande maandag mij definitieve profielkeuze inleveren maar ik twijfel nog heel erg! Ik doe vwo en kies sws n&g met Duits en natuurkunde. De keuzevakken waar ik over twijfel zijn: -economie
-aardrijkskunde
- NLT (natuur, leven, techniek)
-wiskunde D
Mijn mentor zei dat het niet verstandig is om economie te kiezen dus dat ga ik waarschijnlijk ook neit doen, maar als je aardrijkskunde of NLT heb gedaan ( of doet) kan je uitleggen wat je leert in de bovenbouw en of het verstandig is om te kiezen? Iemand help! Zeker als je NLT doet wil ik graag je verhaal weten! Want op mijn school is daar weinig over uitgelegd
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 May 2019, 20:03

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi,
Ik zit momenteel op 4 havo en heb ook het profiel n&g. Ik heb hier ook natuurkunde met duits gekozen en heb nog een extra vak erbij gekozen, NLT. Dus eigenlijk heb ik een soort vwo profiel als jij. Als ik eerlijk moet zijn, natuurkunde is echt moeilijk in de bovenbouw. Ik wil het ook eigenlijk laten vallen. Duits vind ik verschrikkelijk saai en NLT is waardeloos. Alleen wil ik NLT wel houden, want je hoeft er geen examen in te doen en het zijn wel leuke praktische opdrachten. Ik wou alleen natuurkunde en duits inwisselen voor economie maar dat kan helaas niet meer. Als echt goed bent in natuurkunde zou ik natuurkunde kiezen en als je duits wilt dan kies je duits, maar als ik jou was zou ik economie kiezen als je echt wat aan een vak wilt hebben. Want aan NLT heb je niet zoveel. Aardrijkskunde lijkt me niet erg verstandig en ik heb ook geen idee hoe wiskunde D is. Als ik in jou situatie zat koos ik voor economie 🙂
Hey,

Ik zit in de bovenbouw, VWO. Ik vertel niet meer over mijn vakkenpakket.

Waar je voor moet uitkijken is biologie. Dat is in de bovenbouw, zeker op het VWO, een van de zwaarste vakken. Biologie lijkt op NLT. Dus kies dat vak als je het echt enorm leuk vindt en je bereid bent er tijd voor te besteden. De tijd die je voor dat vak kwijt bent, kan ten koste gaan aan andere vakken.

Ook zo'n vak is geschiedenis. Dat kost ook veel tijd in de bovenbouw. Als je het enorm leuk vindt, kun je het kiezen.

Over aardrijkskunde kan ik niks vertellen.

Je kunt informatica kiezen, misschien heb je dat al. Je bent niet veel tijd kwijt en het is erg nuttig.

Als je alleen tussen Wiskunde D en economie zou twijfelen, zou ik kiezen voor Wiskunde D. Omdat je mentor je geen economie adviseert. Wiskunde D zorgt er wel voor dat je enorm veel wiskunde in de week krijgt, daar komt nog bij dat Wiskunde sowieso een van de saaiste vakken is, vinden sommigen. Als je wiskunde leuk vindt en er niet te veel moeite aan hoeft te besteden, zou ik dat kiezen.

Economie komt wel vaak voor als extra vak bij NT-profielen. Ik zou daarom nog praten met je mentor waarom hij vindt dat je geen economie moet kiezen. Met economie kun je alle kanten op met een NT-profiel. En informatica natuurlijk.

Al met al zou ik voor economie gaan. Als je op websites kijkt van universiteiten welke vakken je nodig hebt voor bepaalde opleidingen, kun je met NT al bijna alles. Alleen een paar opleidingen willen ook graag dat je economie in je vakkenpakket had. Maak je maar niet te veel zorgen om deze keuze, want het is niet altijd verplicht en je moet gewoon doen wat je leuk vindt. Ik zou kiezen voor een vak wat jij persoonlijk leuk vindt en waar jij persoonlijk niet te veel moeite aan hoeft te besteden.

Groetjes,
Geen_Naam

Reageer