Beantwoord

Kan mijn aandacht niet bij het leerwerk houden...HELP PLEASE

  • 14 April 2019
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii ik ben een meisje van 14 jaar en heb veel moeite om me te concentreren op leerwerk en huiswerk. Ik zit nu ook te leren maar ik raak telelens afgeleid door mijn telefoon en vind het leren maar saai.. Ik ben ook niet zo goed in plannen dus ik moet nog heel veel doen vandaag😩 Wat ik zowel nu moet doen: geschiedenis leren, Nederlands einde van een boek herschrijven, Duits leren.... Ik heb geschiedenis maandag en Duits woensdag en Nederlands is een presentatie die ik op dinsdag moet presenteren.... Weten jullie misschien tips wat helpt om mijn aandacht erbij te houden???
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 April 2019, 16:24

Bekijk origineel

3 reacties

Badge
nou hier een paar tips.

1 beloon jezelf met iets wat je leuk vind als je het af hebt.
2 neem pauzes tussendoor (om de 10 min.)
3 leg je telefoon weg of geef het aan je ouders.
4 app/snap je contacten om te vragen of ze je niet willen storen.
5 zet je telefoon op stille meldingen.
6 denk eraan dat als je je huiswerk afhebt je weer lekker kan relaxen
Hey!

Nou, ik moet zeggen, ik herken mijzelf *nogal* in jou 😉 .
Tips die voor mij werken zijn
  • ALLE prikkels bannen (= koptelefoon op, geen rommel in de kamer,...)
  • ALLE afleiding weg (= gsm, laptop, boek, instrument,... in de gang of nog beter bij je ouders)
  • Een goede planning maken, waarbij iemand je liefst wat controleert
  • Jezelf belonen (bv. als ik Nederlands heb geschreven mag ik een aflevering van x kijken)
  • Voldoende pauzes nemen (zie ook de Pomodorotechniek) met voldoende beweging en buitenlucht
  • Probeer te leren op de manier die voor jou het beste werkt (bv. Duitse woordjes kun je schrijven, opzeggen, op een melodie zetten, gebruiken in een conversatie,...)
  • Zorg ervoor dat je op voorhand duidelijk weet wat de opdracht is en wat er van je verwacht wordt
  • geloof in jezelf dat het zal lukken. Heb je toch eens uitgesteld, probeer jezelf dan de volgende keer te verbeteren in plaats van kwaad te worden.
  • ...
Je vindt vast nog wel dingen die voor jou persoonlijk helpen!
Als het jou echt niet lukt kun je ook eens vragen of jouw mentor tips heeft, of als je je bv. kunt aansluiten bij een huiswerkklas.
Succes met leren!

Groetjes
Lot

Dankjewel voor de tips dit zal me zeker kunnen helpen!😊
Hey!

Nou, ik moet zeggen, ik herken mijzelf *nogal* in jou 😉 .
Tips die voor mij werken zijn
  • ALLE prikkels bannen (= koptelefoon op, geen rommel in de kamer,...)
  • ALLE afleiding weg (= gsm, laptop, boek, instrument,... in de gang of nog beter bij je ouders)
  • Een goede planning maken, waarbij iemand je liefst wat controleert
  • Jezelf belonen (bv. als ik Nederlands heb geschreven mag ik een aflevering van x kijken)
  • Voldoende pauzes nemen (zie ook de Pomodorotechniek) met voldoende beweging en buitenlucht
  • Probeer te leren op de manier die voor jou het beste werkt (bv. Duitse woordjes kun je schrijven, opzeggen, op een melodie zetten, gebruiken in een conversatie,...)
  • Zorg ervoor dat je op voorhand duidelijk weet wat de opdracht is en wat er van je verwacht wordt
  • geloof in jezelf dat het zal lukken. Heb je toch eens uitgesteld, probeer jezelf dan de volgende keer te verbeteren in plaats van kwaad te worden.
  • ...
Je vindt vast nog wel dingen die voor jou persoonlijk helpen!
Als het jou echt niet lukt kun je ook eens vragen of jouw mentor tips heeft, of als je je bv. kunt aansluiten bij een huiswerkklas.
Succes met leren!

Groetjes
Lot

Reageer