Vraag

Joodse geschiedenisleraar

  • 11 November 2018
  • 6 reacties
  • 365 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal. Ik wilde iets vragen over een situatie die ik heb met een leraar op mijn school. Ik ben nu 14 en zit op de middelbare. Mijn geschiedenis docent is Joods en praat elke les over hoe hij Nederland homeophatisch wil verdunnen door miljoenen migranten hier naartoe te brengen. Ik vind het eng want hij gebruikt ook allemaal cijfers over hoe blanken te weinig kinderen krijgen en filmpjes van migranten die Europeanen pijn doen. Altijd als ik er iets van zeg zegt hij: "Je bent een blanke goyim die alleen maar leeft zodat ik shekels heb''. Hoe ga ik hiermee om?

6 reacties

Hey Gers. Ik heb last van hetzelfde probleem, en ik denk dat we er wat aan moeten doen. Om de een of andere gekke reden wil hij het ook altijd over voorhuiden hebben. Laat me een voorbeeld geven. Elke keer wanneer hij het heeft over een persoon waar we wat over moeten leren, en hij mag hem niet, zal hij zeggen; ''Die Goebbels, dat was dus een vieze nazi met een nog viezere voorhuid''. Of; ''schone voorhuiden, als die van Marx en Bronstein, daar kunnen jullie nog een voorbeeld aan nemen''.
Wat een gekke situaties zeg.... Ik zou ene anonieme brief naar de directeur sturen (je wil gene problem e met die man natuurlijk😅) zegdaarin hoe het je laat voelen en dat je het zeer ongepest vind (probeer er een nete zakelijke klacht brief van te maaken dan word het sirieus genomen)

Als je dan ook nog klasgenootje aanspoort dat te doen kan de diricteur het niet negeerden. En doet hij dit toch zou ik je ouders inlichten hun kunne mischien meer doen👍🏻

Hopelijk verbeterd die situatie 👍🏻❤️
Ik zou inderdaad een anonieme brief naar de teamleider of mentor schrijven. Dit is niet normaal gedrag. Naar mijn mening hoort een docent de stof zo neutraal mogelijk over te brengen.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit een waar verhaal is. Het lijkt mij een beetje sterk dat zowel de geschiedenisleraar van @GersdeKijks14 als de geschiedenisleraar van @BobHH toevallig allebei joods zijn en zulke rare opmerkingen maken. Ik vind dit gestereotypeerd en beledigend. Een docent zou dit heus niet zeggen, vooral geen joodse docent die waarschijnlijk ook iets weet over alle antisemitisme dat joden überhaupt al krijgen. Ze zijn slim genoeg om het niet erger te maken met zo'n commentaar.
Even mijn commentaar hierover:
"Altijd als ik er iets van zeg zegt hij: "Je bent een blanke goyim die alleen maar leeft zodat ik shekels heb''. Hoe ga ik hiermee om?"
  1. Joden gebruiken niet zomaar zulke woorden in het openbaar, vooral niet tegen hun leerlingen.
  2. Ik vind dit zeer antisemitisch, vooral omdat ik bijna zeker ben dat iemand dit verhaal zelf heeft verzonnen en dat diegene joden een slechte naam wilt geven. Hier wordt gezegd dat joden gierig zijn en niet aan andere mensen denken. Dat is zo niet waar.
''Die Goebbels, dat was dus een vieze nazi met een nog viezere voorhuid''. Of; ''schone voorhuiden, als die van Marx en Bronstein, daar kunnen jullie nog een voorbeeld aan nemen''.
  1. Joden praten niet echt over het feit dat ze besneden zijn. Het is (in het dagelijks leven) een soort van taboe. Behalve tijdens een Briet mila (besnijdenis) praten mensen er nauwelijks over. Daarom lijkt het mij sterk dat jouw docent zulke dingen zegt.
Het spijt mij dat ik er zo over reageerde, maar ik vind het gewoon niet leuk dat er zulke grapjes worden gemaakt over joodse stereotypes enzo... ik word er een beetje boos van...
Stel nou als het verhaal echt waar was, dan zou ik wel echt naar de directeur gaan en met hem erover praten. Maar ik ben bijna 100% zeker dat het niet een echt verhaal is. Dat is ook iets wat mij erg teleurstelt, het feit dat het waarschijnlijk niet waar is, maar iemand er toch wel iets over schrijft alleen maar omdat ze joden zwart willen maken vind ik zo zielig.
Luvlev...

Ik respecteer jou mening maar

Dat was geen mening dat was een vooroordeel.
Ja we kunne niet zeker zegen dat het waar was maar ook niet zeker zeggen dat het niet waar was. Wat wij wel kunne is zou goed mogelijk advies geven dat zou iedereen fijn vinden.

Ik weet zkeder dat dit niet negatief naar joodse mensen was bedoeld (mischien ben je zelf joods en voel je je daarom aangesproken Idk wand ik vind het ene heftige reactie. Als dat het geval is ( ik zeg niet dat het zo is) is dat niet gericht op alle joodse mensen maar specefiek op die man iedereen is anders👍🏻 als jij niet joods bent negeer dan dat alemaal lol haha😂)

Het zou fijn zijn een wat minder vooroordele reactie te plaatsen❤️
Dankjewell💕

 '’Een docent zou dit heus niet zeggen, vooral geen joodse docent die waarschijnlijk ook iets weet over alle antisemitisme dat joden überhaupt al krijgen. Ze zijn slim genoeg om het niet erger te maken met zo'n commentaar.'’

Sorry hoor, volgens mij ben je nu aan het generaliseren. Inderdaad ik ben Joods en ik ben best wel bang, maar dat wil absoluut niet zeggen dat alle Joden bang zijn en ook niet dat wij allemaal slim zijn (alleen de intelligente Joden zijn bekend)! 

En beste Gersdekijks14 zeg er iets van! En dat hij migranten belachlijk maakt (als docent nogwel) vind ik absoluut niet kunnen. Hij is nu eigenlijk jullie aan het indoctrineren. 

 

Maar plees, ga geen Joden in elkaar slaan omdat er een vervelend doet… Je gaat toch ook geen Belgen in elkaar slaan omdat je Belgische buurjongen vervelend doet?

Reageer