Ik zit op gym steeds met hetzelfde team en die verliest steeds! Wat kan ik het beste doen?

  • 12 February 2018
  • 8 reacties
  • 269 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen van de Kindertelefoon Forum!
Ik heb weer een issue.
Bij gym zit ik in een team met dezelfde personen en die verliest steeds.
Als ik met mijn vrienden samen in 1 team zit dan winnen wij wel.
Deze probleem is bij alle sporten zo.
Ik vind het dan ook fijn als ik zelf de teams mag maken maar die kans krijg ik helemaal niet meer.
Mijn vrienden en klasgenoten maken steeds de teams maar ik wil ook wel eens vaker.
Ik heb steeds dezelfde kinderen in de team.
Wat kan ik het beste doen?

8 reacties

Hey,
Je moet dan toch een keer voor jezelf op gaan komen. Ik zou het gewoon een keer eerlijk zeggen en naar het andere team gaan.
Misschien dat er mensen zijn die dat niet zo leuk vinden, maar jij mag ook best een keer voor jezelf opkomen.
Jonah
Hoi!

Bespreek dit met de mensen die de teams maken. Leg uit waarom je overtuigd bent dat de huidige teams niet effectief zijn. Je speelt het best met mensen waar je het goed mee kunt vinden.

Je kunt het ook als een oefening zien. Omgaan met frustratie, en je aanpassen en werken aan een groep zijn dingen die je moet leren. Misschien kun jij aan de teamgenoten die het iets minder goed doen uitleggen hoe ze het beter zouden kunnen doen, zodat ze van je kunnen leren.

Groetjes
x
Ik heb het besproken en ze zeggen dat ze de beste team wouden vormen.
Maar willen mij graag meehelpen als ik ooit de teams mag maken.
Deze week was het raak, dezelfde kinderen vormde de teams ja hoor! İk zat in dezelfde team met dezelfde kinderen. İk heb het tegen de meester verteld maar hij zei dat het toevallig zo was.
Dat gebeurt wel vaker!
İk heb hem een mail gestuurd
Je hebt de gymdocent een mail gestuurd, dat heb je goed aangepakt denk ik. Dat je de moeite hebt genomen de docent een mail te sturen, zal waarschijnlijk aantonen dat het jou echt dwarszit, en dat er iets aan de situatie moet veranderen.
Ik denk dat je gymdocent gaat zien hoe serieus je er over bent.
Goed initiatief!
UPDATE: Ik heb het aan de gymdocent gevraagd en nu hebben mijn klasgenoten een andere team gemaakt.
Maar ik zit weer samen met diezelfde jongen.
Je zit in een ander team. Is dat team in het algemeen één dat je beter ligt? Het is bijna onmogelijk om een team te vormen waar alleen mensen inzitten waar jij het goed mee kunt vinden. Soms moet je aanvaarden dat je moet samenwerken met mensen die je niet zo liggen. Dat kan vervelend zijn, maar is wel een goede oefening voor later.

Reageer