Vraag

Ik zie er tegenop om naar school te gaan

  • 2 January 2020
  • 11 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik zie er heel erg tegenop om maandag weer naar school te gaan. Op die dag word mijn konijn ook nog eens geopereerd. Maar ik heb heel erg veel ruzie gehad en ben depressief en kreeg paniekaanvallen door die ruzies. Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil absoluut niet meer naar school maar ik zal wel moeten tot ik naar een andere school mag... 


11 reacties

Badge

Dit klinkt niet fijn nee! Als eerste heel veel geluk voor jou en je vast hele lieve konijntje maandag! Ik weet zeker dat jullie dit allebei kunnen! En dat je niet naar school wil snap ik ook wel, alleen bij om n wat minder nare reden.... Ik vrees alleen wel voor je dat je toch echt zou moeten gaan.. je kan t je ouder vertellen dat je er mee zit dat je konijn geopereerd wordt en dat je weer naar school moet, dan weten zei dit en kunnen ze je misschien ook wel helpen, en anders wil ik zeggen dat je gwn moet proberen je koppie omhoog te houden! En dan die ruzies en paniekaanvallen zijn al helemaal niet fijn nee! Als je dit op school ervaart is het natuurlijk al helemaal niet makkelijk, en is het dus misschien handig om dit te bespreken met je mentor dat je hier last van hebt, die kan je misschien wel verder helpen. Ik heb van depressie dingen niet zoveel verstand eigenlijk, ik ben pas 13 sorry... Maar je mentor wilt je vast helpen op dat gebied! En maandag ga je gwn nailen! Echt waar geloof me je kan t! X

Hai Just_a_person,

Ik raad je zeker aan om er er hier met je ouders over te hebben. En mag ik vragen of je ouders over de depressie en paniekaanvallen weten? Anders is dit ook zeker iets om het over te hebben. 
 

Xx me.

Reputatie 1
Badge +1

Hai Just_a_person,

Ik raad je zeker aan om er er hier met je ouders over te hebben. En mag ik vragen of je ouders over de depressie en paniekaanvallen weten? Anders is dit ook zeker iets om het over te hebben. 
 

Xx me.

Van die depressie weten ze, van die paniekaanvallen niet, maar de band tussen mijn ouders is niet goed. Als ik thuis blijf dan zetten ze de wifi uit. School is niet iets om over te discussiëren. Als ik tegen mijn ouders vertel dat ik het lastig vind om naar school te gaan en me er niet prettig bij voel lachen ze me vierkant uit... 

Wat rot voor je dat je band met je ouders niet goed is, zijn er misschien nog andere familieleden of vrienden waar je het er over kan hebben. 
 

Xx me. 

Reputatie 1
Badge +1

Wat rot voor je dat je band met je ouders niet goed is, zijn er misschien nog andere familieleden of vrienden waar je het er over kan hebben. 
 

Xx me. 

Nee. Volwassenen begrijpen me vaak niet, en vrienden van mijn leeftijd heb ik niet. 

Het is toch nog vakantie 

Hallo Just_a_person :)

Ik heb ook geen zin in school, maar gewoon omdat ik dan weer huiswerk moet maken en weer stress moet ondervinden van toetsen van vakken waarin ik slecht ben. Je kunt het met je mentor erover hebben.

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge +1

Het is toch nog vakantie 

Nog wel maar een paar dagen. En ik ben er in mijn hoofd echt heel erg mee bezig. 

En als je nou gewoon zegt op zondag '’Morgen ga ik echt niet naar school, forgot it!'’, wat wordt dan de reactie van je ouders?

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge +1

En als je nou gewoon zegt op zondag '’Morgen ga ik echt niet naar school, forgot it!'’, wat wordt dan de reactie van je ouders?

-Dr8gon99

Dan worden ze boos. Dan gaat mijn vader waarschijnlijk slaan/knijpen en dan zetten ze de wifi uit. 

Badge

Dit is erg naar! Toch is het denk belangrijk om het er wel met iemand over te hebben, ook dat je relatie tussen jou en je ouders niet goed is. Je kan het bijvoorbeeld ook bespreken met iemand op school, je mentor bijvoorbeeld! 

Reageer