Vraag

Ik wil van school veranderen

  • 28 May 2018
  • 4 reacties
  • 1280 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben A en zit in 3 Havo. Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het denken om van school te veranderen. Een van deze redenen is dat ik het niet naar mijn zin heb op school. In mijn klas zitten maar 7 meisjes. Het zijn allemaal meiden waar het type me niet van aanspreekt. Ze zijn aandachtzoekers of fan van een of andere bijzondere muziekstijl. In de pauze had ik altijd een vriendengroep van 7 om bij te staan. 3 jongens en 4 meisjes. Ik ging veel met die jongens om uit mijn klas maar nu zijn mijn "vriendinnen" (uit een andere klas) er ook bij
komen te staan. Ik merk dat het steeds meer 2 groepen worden en voel me buitengesloten. Ik denk dat we uit elkaar groeien. Op mijn school heb ik verder geen andere vriendinnen. Mijn beste vriendinnen zitten op 3 andere verschillendr middlebare in het dorp. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn school is leuk en heeft veel voordelen voor mijn talentbegeleiding. Maar ik moet het wel naar mijn zin hebben. Ik zit al 1,5 jaar in deze situatie en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Zijn er mensen die ervaring hebben met het wisselen van de middelbare school? Maakte je snel vrienden? Wanneer was het? Aan het eind van het middelbaar? Begin?
Graag zou ik wat adviezen willen?

4 reacties

Hoi,
Ten eerste ik zit maar met 2 meisjes in de klas en vorig jaar 0 dus daar heb je nog wel geluk mee.
Ikzelf heb ook weinig tot geen vrienden, vanaf de eerste heb ik 1 goede vriend waar ik sinsdien altijd mee omga.
Vorig jaar maakte ik veel vrienden en werd ik steeds populairder maar tegen het eind van de zomervakantie viel het allemaal en begon ik weer bij 0. Dat maakte mij ook onzeker
Nu sta ik in de pauze maar bij vrienden van mijn goede vriend omdat ik nergens anders heb om te staan, dat was eigenlijk een soort van reserve van mij. Na school en in weekenden/vakanties ben ik dus ook altijd alleen zonder vrienden.

Dus ik hoop je hiermee een beetje gerust te stellen dat er mensen zijn met hetzelfde/erger probleem. Dus jij hebt het nog redelijk goed en ik kan je nog wel een tip meegeven: je hoeft niet vrienden alleen maar op school te hebben je kan ook vrienden maken buiten school
@ikbenikbennewacc
Dankjewel voor je reactie. Ik herken jouw dingen wel. Bedankt!
Reputatie 3
Badge +8
Hey A,

Vervelend dat je je nu buitengesloten voelt en zelfs de neiging hebt van school te veranderen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus ik zal daar niks over zeggen. Behalve dat je situatie op die nieuwe school, zeker in het begin, waarschijnlijk nog vervelender zou zijn dan waarin je nu zit. Want op die nieuwe school heb je dan toch helemaal niemand? Dus hou dat in gedachten.

Op je eigen school kun je toch ook met meiden uit andere klassen contact maken? Andere havo 3 klassen, maar ook vwo 3 en vmbo 3. De school bestaat niet alleen uit jouw klas. Misschien kun je dat eerst proberen voordat je van school wisselt.

Je hebt helemaal gelijk dat je je wel op je gemak moet voelen op school. Maar daarvoor moet je er zelf ook wat energie in steken.
Hoi Daan, bedankt voor je reactie.
Inprincipe zoek ik erg makkelijk contacten en kan makkelijk bij mensen aansluiten. Op school ga ik zo'n beetje met de hele school om, maar heb ik niet echt een klik met deze mensen. Bij ale klassen heb ik dit wel een beetje. En als t dan klikt met iemand, vind ik het lastig om bij deze vriendengroep te komen staan. Je voeltje er toch buiten omdat ze alleen teven elkaar praten of het klikt niet met deze mensen. Misschien interpreteer ik dit zo en is t eigenlijk anders, maartoch voelt het zo voor mij.

Op die nieuwe school ken ik al aardig wat mensen en ik zou makkelijk contact kunnen maken denk ik.

Reageer