Ik wil niet meer met die jongen samenwerken!

  • 1 February 2018
  • 9 reacties
  • 217 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Bij gym moet ik soms samenwerken.
Ik wil dan meteen met mijn vriend samenwerken maar die gaat met de anderen samenwerken.
Dan moet ik met een Estlandse jongen samenwerken samen met een andere vriend.
Hij spreekt slecht Nederlands.
Daarom kan ik hem elke keer moeilijk begrijpen.
Ik weet dan niet wat hij zegt.
Ik vind hem ook irritant want hij geeft mij altijd de schuld.
Mijn vriend heeft ook last van hem.
Dus hoe kan ik deze probleem goed oplossen?

9 reacties

Dat is inderdaad vervelend. Goed dat je gaat mailen! Dan kunnen leerlingen hem ten minste niet storen!
@Pin
Ik begon met praten maar eerst ging hij weg en toen begon de hele klas met mijn probleem te bemoeien en toen begon de spel zonder dat ik hem ooit iets verteld heb over deze probleem.
Ik ga hem toch maar eens mailen.
Hoe bedoel je dat hij je de kans niet gaf? Je kunt hem ook mailen.
Ik zou het er ook proberen met je vriend over te hebben. Wellicht doet ie het niet expres.
Ik heb geprobeerd het met de gymdocent erover te praten maar die gaf mij geen kans om erover te kunnen praten.
Met mijn vriend heb ik er niet erover gehad.
Heb je het er met je docent en/of je vriend over gehad?
Vandaag was het weer raak.
Ik wou graag met mijn vriend samenwerken maar hij heeft mij niet gekozen.
Dus moest ik weer met hem samenwerken en hij bemoeide weer met alles.
Hoi,

Een taalbarrière is lastig, voor iedereen. Jij en je vriend hoeven dat niet steeds op te knappen. Het lijkt me daarom ook slim als jullie dit aangeven bij je docent. Die heeft de verantwoordelijkheid om wat meer roulatie daarin te brengen.

Gr. Pin
Ik probeer een groepje te maken met mijn beste vrienden maar die willen met hun vrienden samenwerken.
Bij trefbal mag ik soms zelf de groep maken.
Dus kan ik die jongen bij de andere groep terecht laten komen.
Hey,
Aan de ene kant zou ik zeggen dat het eigenlijk wel goed is om ook met mensen samen te werken met wie je liever niet samenwerkt, maar daar heb jij natuurlijk niet echt iets aan.
Als je af en toe met hem moet samenwerken, zou ik er niks aan doen. Zo gaat dat nu eenmaal.
Als je iedere keer met hem samen móét werken, kun je een keer tegen je gymdocent zeggen dat je ook een keer met iemand anders samen zou willen werken. Als je zelf groepjes moet maken moet je zorgen dat je in een ander groepje terecht kunt komen door bijvoorbeeld te zorgen dat je al heel snel zelf een groepje hebt gemaakt.
Jonah

Reageer