Vraag

Ik weet niet wat ik later wil worden

  • 7 March 2019
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Zoals de titel al zegt : ik weet niet wat ik later wil worden.. Ik zit in de 3e klas en ik begin er echt stress van te krijgen dat ik het gewoon niet weet ! ( ik heb niks aan, je komt er wel achter enzo 🙂 )

Er is vast geen wonderbaarlijke manier waardoor he het wel weet, maar is er een goede beroepskeuze test ? Waar je eventueel voor moet betalen ? Want die gratis zijn daar heb je helemaal niks aan..

Liefs, Mij

3 reacties

je komt er wel achter enzo

En dat meen ik.
Spreek eens met een aantal volwassenen in jouw buurt en je zult er achter komen dat veel van hen niet de banen hebben gehad, die ze eerst op het oog hadden.
Mijn advies is dan ook om naar beroepenavonden te gaan, zodat je een beeld kunt vormen van hun dag op de werkvloer.
Daarnaast kun je ook aan je ouders en familie vragen wat zij hebben gedaan, zodat je een beetje een idee krijgt hoe een carrière verlopen kan.
Ik denk dat het ook een tijd zal duren, voordat je weet wat jij echt wilt doen.
Gelukkig heb je nog eventjes.
Ik zit in 5 havo en de exmens zijn al over 7 weken en ik ken mensen die nog steeds geen idee hebben wat ze gaan doen. Mijn advies is om gewoon naar opendagen te gaan en te gaan kijken naar eventuele opleidingen die je leuk lijken. Net zoals hiervoor gezegd kan je kijken naar welke hobbies je hebt en of je daar wat mee kan doen. Ook is het misschien een goed idee om te kijken wat je ouders/ familie doen voor werk, misschien zit daar nog wat tussen.

Veel succes!
Hey hoi!

Ik heb een vriendje die momenteel in de 4de zit en pas sinds 2 maanden weet welke kant hij op wil, maar van beroep is hij nogsteeds niet zeker.
Nog geen tijd om te stressen, je hebt nog even.

Heb je hobbies? Zo ja, Meschien kun je daar later je beroep van maken
zo niet, geen stress! Er zijn veel verschillende dingen om te doen, ga naar opendagen van vervolgscholen die je leuk lijken, kijk een beetje op internet wat voor werk er gewild is. Meschien zit daar iets goeds tussen.

Ik wens je veel succes
Liefs

Reageer