Vraag

Ik voel me niet goed wat kan het zijn?

  • 3 October 2022
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Hey,

Ik ben 15 jaar oud en zit in de 3de klas.

Ik was blijven zitten in de 2de, omdat het moeilijk ging met school.
Dat jaar hebben we onderzocht en zijn we er achter gekomen dat ik autisme heb.

Ik kan er nog niet al te goed mee om gaan, maar nu op school in de 3de snap ik er niks meer van.
Alles is ineens moeilijk, geen concentratie, geen een vak lukt om te maken alleen, ik word heel snel boos, ik huil elke dag, ben veel alleen en voel me gewoon echt kut.
Ik haal alleen maar onvoldoendes, al m'n huiswerk is fout en ja het lukt gewoon niet.
Ik heb ook al zoveel hulp, begeleiders en nog meer.

 

Ik word nergens meer blij van. Ben alleen soms op school blij.
Kan dit een depressie zijn? Hoe moet ik het met school doen?
Kan dit naar iets lijden wat ik moet weten? Kan het iets ergs zijn of is het gewoon een periode?

Met m'n broer kan ik niet omgaan, ik haat hem.
Ook met mijn vader… het gaat niet zoals ik wou.
En sinds kort heb ik mijn moeder ook niet blij gemaakt.
Wat doe ik nog thuis? Wat doe ik nog levend? Moet ik niet dood? Ik hoor niet hier!

Ik zit elke dag met zelfmoord gedachtes. Mijn moeder wil er niet over praten, ze zegt: “als dat echt is wat je wilt moet je het gaan regelen.”  -tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 10-  Willen ze van me af? Ze zegt dat ze gaat huilen, maar ik geloof het niet.

Ik stompt mezelf, ik knijp mezelf in de les en sla deuken in m'n hoofd. En het voelt lekker!

Ik word nergens meer blij van. Ben alleen soms op school blij.
Kan dit een depressie zijn? Hoe moet ik het met school doen?

2 jaar terug zat ik ook met zelfmoord gedachtes, moest ik niet toen al gaan?
-tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 10- Iedereen is dan van me af, niemand gaat me missen, is het dan eindelijk over?

Ik weet echt niet hoe ik verder moet, ik wil zo niet verder.
Zijn er meerdere of ben ik de enige?

Is het een depressie?

 

Groetjes,
Anoniem


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Pleeg als je blieft geen zelfmoord maak een afspraak bij je huisarts die kan jij doorverwijzen naar een psycholoog en je kan ook vragen aan huisarts of je depressief bent en je kan ook een niveau lager en je kan met 113 chatten of bellen of de kindertelefoon maar pleeg geen zelfmoord 

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Ik heb al zovaak gechat met 113, ik kan er niks meer mee. Huisarts durf ik niet

Dit kan zeker een depressie zijn.  En een huisarts kan je daarmee helpen.  

Badge +1

Hoi AnoniemAub,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Reputatie 2
Badge

Heyy,

Ten eerste pleeg geen zelfmoord. Dit lost helemaal niks op.

Misschien moet je eerst proberen om op school met iemand te praten die je vertrouwd. Dit kan bijvoorbeeld een goede vriendin of een mentor zijn. Voor mij heeft het heel erg geholpen om eerst met een vriendin en daarna met een mentor over mijn problemen te praten.

Hopelijk helpen deze tips en voel je je snel weer beter!!

 

Groetjes kattenmens

Badge

Je moet zeker een arts bezoeken

Reageer