Vraag

Ik haat gym

  • 13 February 2018
  • 4 reacties
  • 746 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,

Ik ga even gelijk recht op het onderwerp in:
Ik haat gym.
Ik weet niet waarom, maar ik haat het zo erg.
Ik heb elke maandag gym (deze week vakantie, maar volgende week heb ik het weer).
Het is niet dat het aan de leraar ligt, die vind ik hartstikke aardig.
Ik probeer er gewoon altijd onderuit te komen, als het nodig is spijbel ik (nog nooit gedaan, maar meestal zeg ik dat ik me niet lekker voel.
Mijn ouders weten dan wel doordat het komt dat ik niet naar gym wil.
Ze vragen dan ook altijd waarom ik er niet heen wil, maar ik weet het niet!
Eerder vond ik het nooit zo erg, maar de laatste tijd zie ik er als een berg tegen op.
Misschien komt het doordat ik bang ben dat iemand mijn wonden ziet van het snijden. (Voor de duidelijkheid, ik snij mezelf)
Ik denk dat het daardoor komt, want ik krijg het altijd heel snel warm en ik laat mijn vest altijd aan tijdens gym om mijn snijwonden te verbergen en dan krijg ik het heel warm. Dan wil ik mijn vest wel uitdoen, maar dan ben ik zo bang dat iemand mijn wonden ziet.
Kan iemand alsjeblieft helpen?

Groetjes.

4 reacties

"ik snij mezelf"
Dat lijkt mij ook iets om op te lossen.

In ieder geval:
Misschien kun je iets dunners dragen dan dat vest of iets wat lucht beter doorlaat.
Misschien kun jij een soort combi maken met van die armstukken die wielrenners dragen, maar dat valt mogelijk redelijk op.
(hieronder een voorbeeld)
Hoi,

Ik denk dat jezelf snijden inderdaad een hele goede oorzaak kan zijn waarom je gym zo haat.
Weten mensen in je omgeving dat je jezelf snijd? En weet je waarom je jezelf snijd?

Het hoeft ook niet per se een oorzaak te hebben. Heel veel mensen hebben een hekel aan gym. Je bent echt niet de enige!

Sport je in je vrije tijd?

Een vest is best warm. Die armdingen die @Menspersoon noemde lijken mij een goede oplossing. Verder zou je ook een dun lange mouwen shirt kunnen aantrekken, eventueel een sportshirt. Dan zou je minder last moeten hebben van de hitte.

Gr. Pin
Hee @Menspersoon en @Pin ,

Ja klopt ik moet van het snijden afkomen, ik praat er ook al met een psycholoog over, maar het lukt me nog niet om te stoppen.
De vakanties helpen er ook niet echt bij, want ik wil graag naar school.
Normaal vind ik school niet leuk, maar sinds dat ik depressief ben wil ik niks anders.
Daar zijn namelijk mijn vriendinnen en docenten om mij te steunen.
Mijn vriendinnen, ouders, 1 docent en dus mijn psycholoog weten dat ik mezelf snij.
En ik snij mezelf omdat ik mij altijd alleen heb gevoeld doordat mijn ouders altijd aan het werken waren toen ik klein was en geen broertjes of zusjes heb. Het lijkt wel alsof ik daardoor mijn ouders niet genoeg vertrouw om over mijn problemen te praten, ik doe het wel, maar niet veel en alleen als ze er naar vragen.
Ik vertrouw mijn vriendinnen en docenten meer, omdat ze mij nooit lange tijd hebben verlaten denk ik. Ik praat ook met de docent die weet van het snijden over mijn problemen.
En ik heb gym nooit zo leuk gevonden, maar nog nooit zo gehad dat ik echt slapeloze nachten ervan krijg.
Ja ik sport 1 keer in de week in mijn vrije tijd, ook niet echt met veel plezier, maar ik doe het wel.
Ik heb inmiddels al een soort band gekocht die ik om mijn arm doe. Dus bedankt voor de tip!

Groetjes.
Wat knap dat je er al over praat!
Het is zeker begrijpelijk dat je liever bent bij mensen op school. Ik bedoel, ik zie hen zeker vaker dan mijn vader en waarschijnlijk ook wel vaker dan mijn moeder. Het is best logisch dat je je meer verbonden voelt met hen.
Sporten lijkt dus gewoon niet zo jouw ding. Dat kan. Ik wil je er wel op attenderen dat je endorfine aanmaakt tijdens het sporten, dat is hetzelfde stofje wat je een fijn gevoel geeft tijdens het snijden, dus het zou een mooie vervanger moeten zijn. Ik zelf voel me namelijk altijd heel fijn na het sporten. Maar helaas dus niet bij jou.
Slapeloze nachten is wel vervelend, kun je misschien op school iets regelen als ze toch van je problemen weten?

Verder kun je dus een heel eind komen met die band, hopelijk slaap je nu wat beter! 😉 :)
Gr. Pin

Reageer