Huiswerk maken gaat moeilijk

  • 23 May 2019
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, dit is mijn eerste topic.

Als ik huiswerk moet maken dan kan ik me er niet toe zetten en mezelf motiveren om wel mijn huiswerk te maken.

de volgende dingen heb ik al geprobeerd
  1. ´´kom op je kan het´´
  2. ´´kom op je moet dat hoge cijfer binnenhalen´´
  3. ´´als ik goed heb geleerd beloon ik mezelf´´
  4. ´´JE KAN HET´´
nou die dingen werken dus voor 5 minuten en dan ben ik weer afgeleid.
Hebben jullie tips voor mij zodat ik beter kan leren?


groetjes Ria (nep naam)

6 reacties

Hey, ik heb ook moeite met het niet afgeleid worden.
Daarom probeer ik zo min mogelijk prikkels in mijn leeromgeving te hebben. Ik sluit zo veel mogelijke apparaten en hun internetverbinding af. (Gaat niet als het leren online moet😉)
Met dit weer leer ik meestal buiten. Ik heb wel last van de geluiden in m'n omgeving dus doe daarom oordoppen in, en dat werkt echt fantastisch.
Probeer ook pauzes tussendoor te nemen. Als je beweegt in deze pauzes kun je beter leren. (Heb ik met school getest). Om het half uur ga ik dan ook 5 min. Touwtje springen, trampo springen of iets anders.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Suc6 met leren!
Hey, ik heb ook moeite met het niet afgeleid worden.
Daarom probeer ik zo min mogelijk prikkels in mijn leeromgeving te hebben. Ik sluit zo veel mogelijke apparaten en hun internetverbinding af. (Gaat niet als het leren online moet😉)
Met dit weer leer ik meestal buiten. Ik heb wel last van de geluiden in m'n omgeving dus doe daarom oordoppen in, en dat werkt echt fantastisch.
Probeer ook pauzes tussendoor te nemen. Als je beweegt in deze pauzes kun je beter leren. (Heb ik met school getest). Om het half uur ga ik dan ook 5 min. Touwtje springen, trampo springen of iets anders.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Suc6 met leren!

dankjewel voor de tips! ik heb een lichte vorm van autisme dus ik ben heel blij met deze tips, deze kunnen wel eens kunnen helpen! bedankt voor je reactie
groetjes
ikke
hey

je vind het lastig om je te concentreren.
mijn helpt het altijd als ik een stress balletje of kneedgum vast heb. ik weet niet precies hoe dit werkt maar dat helpt mij. misschien kan je dat ook uit proberen...

en je moet zo als Remco128 zij voldoende pauzes nemen. je kan bijvoorbeeld af spreken een half uurtje leren en dat je dan 5 minuten ff achter je teli mag. dan zet je gewoon alarmpjes

groetjes
bella
hey

je vind het lastig om je te concentreren.
mijn helpt het altijd als ik een stress balletje of kneedgum vast heb. ik weet niet precies hoe dit werkt maar dat helpt mij. misschien kan je dat ook uit proberen...

en je moet zo als Remco128 zij voldoende pauzes nemen. je kan bijvoorbeeld af spreken een half uurtje leren en dat je dan 5 minuten ff achter je teli mag. dan zet je gewoon alarmpjes

groetjes
bella

Dankjewel voor de tips! ik ga ze zeker proberen
Hey,

Ik had ook zo'n zelfde probleem. Na heel wat onvoldoendes heb ik aangekaart bij mijn ouders dat ik een ukelele wilde. Ze zeiden dat ik voor alles een 6 of hoger moest staan, dan zouden zij hem betalen.

Je kan jezelf proberen te belonen met grotere dingen waar je een half jaar of een heel jaar naartoe werkt, eventueel samen met je ouders. Ik hoop dat dat lukt.

x.
daar heb ik nog niet over nagedacht! ik ga het proberen!

Reageer