Hey ik ben heel slecht in wiskunde!
Dus mijn vraag is hoe word ik beter in wiskunde ?
Hoe wordt ik beter in wiskunde?
A
A
Heel veel oefenen! En misschien bijles nemen. Maar hoe meer sommen je maakt hoe beter het gaat.
A
Dankje! 🙂
A
Ligt er een beetje aan welke soort wiskunde je hebt. Wiskunde A is wel te leren en snap je meestal niet omdat je de basis niet kent, maar wiskunde B moet je gewoon kunnen. Wiskunde C en D krijg je niet bij mij op school dus weet ik niet precies wat dit is. Ook is er wiskunde op de onderbouw en het vmbo, dat is eigenlijk alles een beetje doorelkaar en daar kun je de "A" hoofdstukken makkelijker leren dan de "B" hoofdstukken.
A
Wiskunde B moet je juist begrijpen en daarnaast heel veel oefenen.
A
Maak al je huiswerk voor wiskunde, en als je iets niet snapt; zoek het op en/of vraag het aan je docent.
Wanneer je wiskunde door hebt, is het heeeel makkelijk, want dan kun je de vragen heel snel en makkelijk maken. Het probleem is echter dat niet iedereen zo goed is in wiskunde. Ik ben er wel heel erg goed in, dus daarom vind ik het moeilijk om te oordelen bij mensen die er slecht in zijn. Ik zou dan gewoon heel veel vragen stellen aan je docent. Vakken zoals biologie en geschiedenis zijn 99% leervakken die je gewoon moet leren om een goed cijfer te halen, maar wiskunde (natuurkunde, scheikunde en zelfs Frans, filosofie, Nederlands o.a.) moet je gewoon snappen, want anders heeft leren voor dit vak geen zin (als je het niet snapt). Kortom: Zorg ervoor dat je het snapt! Als je slecht bent in wiskunde, dan raad ik je aan om heel veel te oefenen en vooral vragen stellen. Ik weet nog een keer dat ik een vraag niet snapte en het vroeg, de docent legde het uit en vroeg of ik het snapte, ik zei: ''Nee, eigenlijk niet'', en hij was juist blij dat ik dat zei, want hij vond het heel goed dat ik vragen stelde. Maak je geen zorgen hierover! 🙂
Wanneer je wiskunde door hebt, is het heeeel makkelijk, want dan kun je de vragen heel snel en makkelijk maken. Het probleem is echter dat niet iedereen zo goed is in wiskunde. Ik ben er wel heel erg goed in, dus daarom vind ik het moeilijk om te oordelen bij mensen die er slecht in zijn. Ik zou dan gewoon heel veel vragen stellen aan je docent. Vakken zoals biologie en geschiedenis zijn 99% leervakken die je gewoon moet leren om een goed cijfer te halen, maar wiskunde (natuurkunde, scheikunde en zelfs Frans, filosofie, Nederlands o.a.) moet je gewoon snappen, want anders heeft leren voor dit vak geen zin (als je het niet snapt). Kortom: Zorg ervoor dat je het snapt! Als je slecht bent in wiskunde, dan raad ik je aan om heel veel te oefenen en vooral vragen stellen. Ik weet nog een keer dat ik een vraag niet snapte en het vroeg, de docent legde het uit en vroeg of ik het snapte, ik zei: ''Nee, eigenlijk niet'', en hij was juist blij dat ik dat zei, want hij vond het heel goed dat ik vragen stelde. Maak je geen zorgen hierover! 🙂
A
Leest de stof goed door. Maak moeilijke opdrachten opnieuw en zet er andere ongeveer de zelfde getallen in de plaats.
A
Hoi,
Veel oefenen, zoek ook oefeningen/theorie op het internet op, vraag hulp aan anderen, regel bijles.
Succes!
xx
Veel oefenen, zoek ook oefeningen/theorie op het internet op, vraag hulp aan anderen, regel bijles.
Succes!
xx
A
Hoi, met wiskunde is het belangrijk dat je regeltjes, formules en theorieën herhaalt en blijft oefenen met het toepassen. Een goede manier hiervoor is bijvoorbeeld, je huiswerk bijhouden, opletten in de les waar deze stof weer herhaalt wordt en vragen stellen als je iets niet snapt. Desnoods kan je bijles nemen om samen met iemand die er goed in is naar jouw manier van doen te kijken en deze eventueel verbeteren.
A
Kijk op Youtube naar de Wiskunde Academie voor uitleg
En wat helpt is netjes werken in je schrift en allerlei formules opschrijven in kaders aan de zijkant
En wat helpt is netjes werken in je schrift en allerlei formules opschrijven in kaders aan de zijkant
A
Gabrielcy10 Ik ben juist heel goed in frans en slecht in Wiskunde?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.