Hoe leren toetsweek ?

• 22 december 2014
  • 10 reacties
  • 1263 Bekeken

Hoe leeren jullie voor toetsweek ...

Een saite
Ritueel
Of hoe je leert help me dit is mn eerste toetsweek :eek:

10 reacties

Badge +17
Ik begin met leren twee weken voordat de toetsweek begint. Zo krijg je niet meteen al die stof in één keer binnen, maar kan je alles over kleine delen verspreiden. Zo onthoud je alles beter, ben je per dag minder lang bezig en heb je meer tijd voor het herhalen van de stof. Met herhalen onthoud je alles langer én beter, waardoor je het op de toetsen ook beter kan. Verder kun je voor vakken als geschiedenis een samenvatting maken. Met een samenvatting leer je meteen al een groot deel van de stof, omdat je alles goed door moet lezen en verkort op moet schrijven.

Verder moet je gewoon je toetsen leren zoals je ze altijd leert haha.
Ehy,

Ik heb vier keer per jaar toetsweken en altijd na de vakantie.
Ik weet neit hoe dat op jou schaal zit?

Ik maak altijd een leerachterstand voor in de vakantie. Twee vakken per dag.
Alle makkelijke vakken een keer. Moeilijke vaker.
De schoolweek voor m'n repetitieweek kijk is s'middags steeds twee vakken door
en in de week zelf gewoon steeds de vakken voor de dag erna

voor mij werkt dit goed
maar ik ken er veel die alleen de dag van te voren  leren

xx
Heel erg bedankt voor de antwoorden :)
Maar ik ga weer eens verder met leren:rolleyes:
Hallohallo!

Haha, ik moest even heel erg lachen. Ik heb dit topic al een aantal keer globaal gelezen, en begreep iedere keer niet wat je nou toch bedoelde met saite. Maar ik geloof dat ik het nu snap! Je bedoelt site! Is het niet? 🙂 Hihi!
De tips van TrustMe en Pheebe zijn al heel goed, maar het leek me leuk om te vertellen hoe het nog meer kan. 🙂 Dus:

- Door je huiswerk te maken en na te kijken & door op te letten in de les heb je al een flinke voorsprong!
- Nou ja, dan is het een aantal weken voor de toetsweek en beginnen docenten met het opgeven van de stof. Wat ik dan altijd doe is - m.b.v. mijn rooster - per vak, met datum, opschrijven wat ik moet leren. Dan pak ik een andere kleur pen en schrijf erbij hoe ik dat ga leren. En dat verschilt eigenlijk per vak.
- Voor vakken als wiskunde en natuurkunde leer je door te doen. Oefenen, oefenen, oefenen.
Voor Engels, Duits en Frans moet je vaak echt stampen. Je moet bijvoorbeeld woorden leren. En dat kan je doen op programma's als wrts en teach2000. Je kunt kijken op Google. Je kunt je ook laten overhoren door je ouders of vrienden.
Dan heb je nog vakken waarbij het handig kan zijn om een samenvatting te maken. Nouja, je kunt dus echt een lopende tekst maken, of een tekst in telegramstijl. Maar, het kan ook nog anders! 🙂 En dat is een manier die ik zelf heel leuk vind en die ik niet alleen gebruik voor school maar ook voor het op orde brengen van mijn gedachten. En dat is het maken van een mindmap. Weet je wat dat is? Anders vraag je het maar hoor! :)
- Bijna wel de belangrijkste tip: Begin op tijd! Dat levert zoveel minder stress op..
- Verder moet je proberen om het leuk te houden voor jezelf. Dus als je leert (maak het niet te lang), moet je het gezellig maken voor jezelf. Als jij kunt leren aan de eettafel met een kopje thee en op de achtergrond wat muziek: doen! Als je echt uiterste rust moet hebben om te kunnen leren, ga dan naar je (liefst een beetje opgeruimde) kamer. Maar blijf vooral niet te lang doorgaan. Na een tijdje komt er toch al niet echt iets meer binnen. Goed is goed genoeg!

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt en dan wil ik je veel succes wensen!

Xxx!
Heel erg bedankt 😮
Nog een tip, leer niet uren achter elkaar! Na 45 min nemen je hersens niks meer op en leer je dus voor niets! Leer 45 minuten en neem dan 15 minuten pauze. Doe dit een paar keer op een dag, maar ook niet de hele dag lang. Je kunt inderdaad beter iedere dag een klein stukje doen dan in een dag heel veel.

Enne, heel veel succes met je toetsweek 🙂
Heey!

nou er zijn al heel veel tips en uitleggen gegeven, maar misschien heb je nog iets aan de mijne, haha! 
Ik heb een vast ritueel eingelijk doe ik bij alle toetsweken gebruik.
2 weken voor de toetsweek leer ik per dag 2 vakken echt goed! Dat een week lang.
1 week voor de toets week doe ik precies het zelfde dus 2 vakken op 1 dag, maar deze keer neem ik het alleen zorgvuldig door, want ik heb het die week ervoor al goed geleerd.
en in de toetsweek zelf neem ik de vakken die ik de volgende dag heb goed door!
ik hoop dat je er iets aan hebt :)

succes!

liefs! 
Hier in België hebben wij 3 keer per jaar examens en wanneer er geen examens zijn gewoon af en toe een toets, ik weet niet of dat in Nederland ook zo is maar bon.
Gewoon tijdens het jaar de leerstof goed bijhouden en goed leren voor de toetsen, dan moet je bij de examens (toetsenweek bij jullie dus) alleen nog maar herhalen en merk je niet opeens dat je nog een heel deel niet eens bekeken hebt. 
Na 50 minuten studeren moet je 10-15 minuten pauze nemen, want na 45-50 minuten is het heel moeilijk om je nog te concentreren en is het dus totaal nutteloos om dan toch nog verder te leren, het gaat gewoon niet. Ookal denk je dat je dan veel sneller klaar bent, dat is niet waar! Je gaat dan dingen gewoon 3 keer trager leren, ookal heb je dat zelf nieteens door. Dus gewoon pauze nemen en daarna kan je weer op volle kracht beginnen leren.
In die pauze moet je geen computerspelletje doen of tv kijken, maar doe iets ontspannends. Je kan ook even buiten gaan sporten.
Veel succes met je toetsen 🙂
Het hangt er vanaf hoe snel jij iets kan leren. Ik kan 200 woorden in minder dan een dag leren voor Frans, terwijl sommigen een week van te voren beginnen en het nauwelijks kunnen... Je moet eerst doorhebben hoe goed jij iets snapt en leert, want snap je iets al als je het een keer overleest, of moet je het 10 keer opnieuw lezen en snap je het dan nog niet? Het is erg belangrijk om op tijd te beginnen. Wat ik dus wil zeggen is dat 'op tijd' niet per se twee weken van te voren betekent, want het ligt er maar aan wie je bent.
hey annoniempjeee

ik weet hoe het is dit word ook mijn eerste toetsweek.
het is natuurlijk altijd handig om vroeg te beginnen, ik heb zelf een planning gemaakt dat kan heel erg handig zijn.
als je gewoon iets van 4 keer leert voor dingen waar je goed in ben en 6 keer voor iets wat je moeilijk vindt dan moet je denk ik best wel hele mooie cijfers kunnen krijgen.(vergeet niet te herhalen)
maak je vooral niet te druk dat helpt ook heel erg, als jij niet gelooft dat jij kunt dan lukt het namelijk meestal niet.

succes moet wel lukken toch.

groetjes d3d

Reageer