hoe kan je ziek lijken?

  • 25 February 2018
  • 9 reacties
  • 1270 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraagje hoe kan ik mezelf ziek laten lijken want morgen moet ik naar school maaar ik heb echt geen zin :(
En als ik dan zeg dat ik mij niet lekker voel dan zegt mijn 'moeder je gaat morgen wel naar school hoor!'

9 reacties

Hoi!

Moeders hebben een extra zintuig waarmee ze aanvoelen of je liegt of niet. Ziek lijken wanneer je het niet bent is lastig.

Waarom wil je niet naar school? Ik heb het gevoel dat er meer achter zit dan gewoon geen zin. Gaat alles goed daar, of is er iets gebeurd?

De kans dat thuisblijven je problemen gaat oplossen, is klein. Aan de andere kant, als jij ervan overtuigd bent dat een dagje rust jou weer nieuwe energie kan geven, kan het helpen dat uit te leggen aan je moeder. Vertel haar de echte reden, en misschien begrijpt ze die wel.

Groetjes
x
Lees mijn andere topics de titel is' K*T SCHOOL'
Is met je mentor praten een optie? Als er dingen op school zijn die het voor jou niet fijn maken, is je mentor er om die dingen uit te klaren, of er verandering in te brengen. Als je je mentor niet mag, kun je ook met een andere leraar gaan praten.

De leraren zijn er om jou iets bij te leren, niet om je het leven moeilijk te maken. Als je het gevoel hebt dat een leraar je onrechtvaardig behandelt, mag je dat melden.
Ziek lijken lijkt mij geen optie, omdat je nog aardig lang school hebt.
Probeer het probleem bij de wortel aan te pakken, want dit heeft geen zin.
Ik heb nog geen mentor ik was een vroege leerling in groep 1/2 dus ik zit nog op de basischool
Is er een leraar waar je je goed bij voelt? Mentor of niet, het belangrijkste is dat je de leerkracht vertrouwt.
Er is helemaal niks aan de hand iedereen heeft toch wel eens dat we thuis willen blijven er is geen probleem ik zeg toch niet dat er probleem is
Er hoeft inderdaad niet per se een probleem te zijn. Gewoon niet naar school willen kan, maar de gevolgen zijn wel vervelend. Als je terugkomt, moet je een hoop inhalen, wat voor nog meer stress zorgt.

Als je begint met dagjes thuis te blijven, kan dat een gewoonte worden, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb momenteel ook een hekel aan school, maar bekijk het zo: hoe meer ik naar school ga, hoe sneller ik de leerstof ken, hoe sneller ik afgestudeerd ben.
Hey,

Denk dat de meeste moeders het doorhebben als je nepziek bent, soms doen ze alsof ze niks doorhebben omdat ze zien dat je het even nodig hebt.

Wat ik zou doen is:
- Probeer een soortvan verkouden bromstem te doen
- Douche niet en doe niks aan je uiterlijk
- Doe alsof je wel naar school wilt omdat er iets is (proefwerk ofz)

Hoop dat je er iets aan hebt

Reageer