herkansing

  • 12 March 2018
  • 2 reacties
  • 185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,
ik had laatst een Wiskunde proefwerk en ik haalde een 5,7. omdat er veel onvoldoendes gehaald zijn mag je het proefwerk herkansen als je een onvoldoende had en als je dan een 9 of 10 haalt wordt dat gewoon als cijfer ingevoerd, je mag het dus alleen herkansen als je een onvoldoende hebt, maar ik wil hem ook graag herkansen omdat ik een niet zo hoog cijfer heb. dus ik heb aan mijn docent gevraagd of ik ook een herkansing mag, maar dat mag niet, ik vind en dat heb ik ook tegen haar gezegd, het best oneerlijk omdat als je de eerste keer niet geleerd had nog steeds een 10 ervoor kan krijgen en ik had wel geleerd maar vind wiskunde erg lastig en ik begrijp nu de stof ook mijn cijfer niet mag ophalen.
ben ik nu aan het zeuren? en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem toch mag herkansen?
fallen angel

2 reacties

Ik denk niet dat je aan het zeuren bent, wat je docent doet is best wel oneerlijk. Ik vind dat iedereen gewoon de kans moet krijgen om het te herkansen. Ik begrijp dat je je cijfer wil ophalen, maar ik ben bang dat je het besluit van je docent niet kan veranderen. Dit houd echter niet in dat je het niet nog een keer kan proberen.

Hierbij een paar tips:
- Maak goed duidelijk hoe graag je je cijfer op wil halen
- ‘De mensen met onvoldoendes zullen nu allemaal 8-en halen, en ik heb dan nog steeds een vijfje’ is iets wat je kan zeggen(of iets in die trend)

Meer weet ik niet te bedenken maar voor sociale dingen moet je ook niet bij mij zijn ;)

Succes ermee, ik hoop dat je je cijfer kunt ophalen (ook al doe je het bij een andere toets)
Hoi,

Heel vervelend en super oneerlijk. Ik snap je helemaal.

Je kunt het inderdaad nog een keer aanhalen. Blijf dan vooral bij jezelf en probeer anderen ook niks te verwijten.

Anders kun je misschien bij de leerlingenraad om advies vragen of bij je mentor 'klagen'.

Gr. Pin

Reageer