Vraag

Help 11 toetsen in een week

  • 16 June 2021
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ok dus over 2 weken heb ik proefwerk 5 daagse. Ik ben super slecht in leren. Het is allemaal zo veel. En ja ik weet het ik kleine stukje. Maar dat lukt niet ik word te snel afgeleid en gwn meeste vakken zijn zo kapot saai maar straks is het al te laat en ik weet het gewoon even niet, want die toets kan helemaal opficken of ik overga of niet. (1ste klas vwo) dus like ik ben kapot zenuwachtig dat ik het niet haal.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ja snap dat je dat moeilijk vind. Het kan misschien helpen om een planning te maken zodat je alles goed kan leren etc. Heel veel succes met je proefwerken.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi GeileRakker, 

 

Zelf heb ik binnenkort ook een toetsweek met heel veel toetsen en ik zit ook in 1 gymnasium, maar bij mij gaat het er gelukkig niet om of ik wel of niet over ga. Ik ben ook nogal zenuwachtig en heb ook geen zin om voor zoveel toetsen te gaan leren, maar ja. Ik zou toch gewoon beginnen met leren, op het internet staan heel veel tips om beter te kunnen leren, want niks doen, daar bereik jij niks mee. Veel succes met leren!

 

Groetjes, 

Anoniempje2222

Sorry, een week is niet genoeg om te leren. Wel verstandig is om de stof ff te herhalen.

Één dag kan voldoende zijn om te leren als je het ook echt doet.
Dat laatste is dus het probleem.

Kun je ons misschien iets meer vertellen over hoe je nu soort van leert?
We kunnen zat leerstrategieën opnoemen, maar het kan zijn dat jij er al achter gekomen bent dat een deel niet werkt.

Misschien kun je ons ook een beetje vertellen wat voor toetsen/vakken dit zijn.
Niet iedereen van ons zit in VWO1, maar met die informatie kunnen zij wel helpen.

Het kan ook nuttig zijn om het een en het ander met je ouders te regelen.
Dit klinkt super stom, maar ik weet dat sommigen beter werken door “externe motivatie”.
Een pak slaag is meestal erg overtuigend, maar dat is een beetje uit de mode gevallen.
Je kunt je ouders of iemand anders je laten overhoren.
Dat dwingt je in ieder geval om iets te doen zodat jij jezelf niet voor schut zet.

 

Reputatie 4
Badge +3

Bij ons mogen ze geen 11toetsen op en week geven, dus ik hab geen idee. Ook omdat ik zelf vaak zo goed als niet leer.

Reageer