heel erg slecht cijfer wiskunde

  • 9 June 2021
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Praat goed mee
  • 161 reacties

hoi allemaal ik heb een vraag,

ik had dus een 3.3 voor havo en 2,1 voor vwo dat is niet erg goed dus  ik ging herkansen heel goed geleerd krijg ik een 1.6 en een 1.0 ik ben erg verdrietig nu en wil het niet tegen mijn ouders vertellen 

nu sta ik btw een 4.3 voor havo gemiddeld voor wiskunde


8 reacties

Heyy Zaxy!

 

Wat vervelend dat je slechte cijfers haalt voor wiskunde zeg..

 

Wiskunde is nou eenmaal je ding of niet.. Ik kan er zelf ook niks van en heb het gelukkig kunnen laten vallen.

 

Wil je het niet aan je ouders vertellen omdat je je ervoor schaamt? Dat is namelijk echt niet nodig hoor! Je bent misschien niet zo goed in wiskunde, maar jij hebt wel weer andere dingen en talenten waar jij goed bent! En je ouders snappen en begrijpen je echt wel en misschien kunnen ze je wel helpen om wiskunde wat beter te begrijpen☺️

 

Groetjes van mij.

Hey,

 

Allereerst, het is niet erg om het tegen je ouders te vertellen! Wiskunde kan je of je kan het niet. Maar het is niet iets om je voor te schamen. 🙂

Probeer ook even contact te maken met je mentor. In principe moet je wel over kunnen gaan, en in de 3de klas kan je het laten vallen, en misschien in overleg met je mentor ook al eerder.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +3

Nou ja ik schaam me niet erg om het aan mijn ouders te vertellen alleen bijv mijn vader kwam net beneden en vroeg meteen of ik al een goed cijfer voor wiskunde had gekregen

Nou ja ik schaam me niet erg om het aan mijn ouders te vertellen alleen bijv mijn vader kwam net beneden en vroeg meteen of ik al een goed cijfer voor wiskunde had gekregen

Dan zou ik gewoon vertellen dat je een onvoldoende hebt gehaald, en meer dan je best kan je niet doen!

Nou ja ik schaam me niet erg om het aan mijn ouders te vertellen alleen bijv mijn vader kwam net beneden en vroeg meteen of ik al een goed cijfer voor wiskunde had gekregen

Ik denk dat het het beste is om gewoon te vertellen hoe het is gegaan.

 

Je vader vraagt het omdat hij benieuwd is en hoopt dat je een beter/goed cijfer hebt gehaald. Het resultaat valt helaas wat tegen, maar je hebt echt je best gedaan op de toets en dat weet je vader ook echt wel denk ik. 
 

Groetjes van mij

~NaamNietBekend

Ik weet niet hoe het bij jou op school gaat maar bij ons kunnen we bijvoorbeeld in een extra vragenuurtje van een docent een toets nabespreken en  eventueel nog het hoofdstuk doorlopen, etc. Als jullie docent dat ook doet, zou ik daar zeker eens gebruik van maken. Het is voor de toekomst ook belangrijk dat je de stof wel begrijpt. Grote kans dat je het later bij een andere hoofdstuk ook weer nodig gaat hebben. 

Reputatie 2
Badge +3

nou ik had het dus gezegd en mijn moeder is nu echt razend

nou ik had het dus gezegd en mijn moeder is nu echt razend

Heyy

 

Vervelend dat je moeder boos heeft gereageerd.. 
 

Wat je kan doen is als je moeder weer rustiger is het hier ook even met haar over hebben en vertellen dat je dit geen prettige reactie vond. Het was denk ik niet haar bedoeling om boos te reageren en om jou misschien te kwetsen, je moeder heeft denk ik echt het beste met jou voor en wilt jou ook echt helpen om betere cijfers te gaan halen. Je kan als je het hier niet meer met je moeder over wilt hebben ook met je mentor praten over de reactie van je moeder.

 

Groetjes van mij.

Reageer