Vraag

havo -> vwo

  • 6 March 2019
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik ga dit jaar naar de 3rde & ik heb de kans om naar vwo te gaan, als t zo volhou maar ik weet niet of ik dan veel meer werk moet doen of niet? Graag zou ik advies willen van iemand van vwo !!

5 reacties

Hey, ik zit nu 3 vwo en ik vind het best makkelijk, ik ben echt niet super slim ofz ( had havo/vwo advies) maar ik maar me huiswerk nooit en ik heb heel vaak antwoorden/ fotos van toetsen. En dan bij de toetsweek leer ik wel 1 dag van te voren tot laat maar dan haal ik wel meesten een 5/6 dus das wel oke. De 3de is echt niet zo veel hoor. Als je niet goed ben in iets vraag je voor bijles. Huiswerk is bij mij niet zo veel ( maak ik toch niet). Er is zelfs een jongen bij mij in de klas en die leert nooit! En die gaat gwn nog net over hahahaha
Ik doe eigenlijk niet bijzonder veel. Ik zit ook nog maar in VWO 3, maar ik spreek eigenlijk voor mijn hele klas. Ja, het is meer dan met HAVO, maar het is goed te doen.
Het kan zeker zo zijn dat het meer werk voor je is, maar zelf vind ik VWO niet bijzonder tijdintensief.
Als je het aankan, dan zou het aan te raden zijn om het toch te proberen.
Je kunt in de meeste gevallen altijd nog terugstromen naar havo, maar je hebt niet altijd de kans om naar vwo te gaan.
Bespreek het eens met je docenten, want zij zullen waarschijnlijk beter weten of het wat voor jou is.
Ik zit in 6 vwo met een maatschappijprofiel en ik vind het wel goed te doen maar je moet er wel genoeg tijd in steken en dat zal waarschijnlijk meer zijn dan je nu op havo doet. Dus vraag je zelf af of je er nu veel tijd in moet steken en of dat meer kan worden.
Hey,
ik doe geen vwo dus als je echt van hun advies wilt dan heb je hier niets aan:
Ik zou erover praten met leerkrachten en misschien je ouders. Wie weet hebben zij nog wat advies. Ook op het internet zijn er genoeg sites waarbij je kan kijken of je hiervoor in aanmerking komt.

Veel succes
Zon

Reageer