Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Gymnasium of Atheneum

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi mensen,

ik heb een vraag waar ik al heel lang mee zit. Mijn beste vrienden gaan allemmaal naar atheneum. Maar mijn ouders willen dat ik naar gymnasium ga.
Ik wil heel graag met mijn vrienden mee. Kan iemand mij advies geven?

p.s. Als iemand me aanspreekt noem me dan maar bij jeroen (niet mijn echte naam ik blijf liever annoniem.

11 reacties

Sorry let niet op mij tiepkunsten want ik zit op mobiel ;s
Hoi "Jeroen",

Je moet goed bedenken wat jij het liefste wilt: een iets hogere opleiding (en dus misschien iets meer kans op een vervolgopleiding die jij graag zou willen) of je vrienden. Er zijn ook mensen waarmee je het daarover kunt hebben (decanen ofzo, weet ik veel hoe de mensen heten...), maar je kunt natuurlijk ook zelf voor- en nadelen opschrijven en dan kijken waar er het meest van zijn en natuurlijk kun je het er (uitgebreid) met je ouders over hebben). 
Zelf zit ik op gymnasium en ik vind het erg leuk, maar je moet wel altijd (veel) meer doen dan atheneum (ben bevriend met twee meiden uit atheneum en die hoeven nooit Grieks en Latijn te maken (en dat is wel een van de vakken waar je het meest voor moet doen):(:p...). 
Je moet dus eigenlijk goed bedenken of je van leren houdt en of je (graag) meer wil doen voor school dan atheneum-leerlingen.
Succes ermee.

Groetjes,
Flappie

p.s. Persoonlijk zou ik gymnasium aanraden, want als je het aankunt, heb je er uiteindelijk misschien alleen maar voordeel mee (studies e.d.) 
Let trouwens ook niet op mijn spelling (vandaag begonnen met dyslexie-testen...)
Hoi,
ik zou gewoon het niveau doen waar je je zelf fijn bij voelt, toen ik naar het voortgezet onderwijs ging, heb ik het niveau gekozen dat niemand die ik ken ging doen, ik was dus helemaal alleen. Maar je maakt dan nieuwe vrienden en dat komt dan wel weer goed. Zelf du ik nu atheneum, ik kan gymnasium niet halen doordat ik door dyslexie zware moeite heb met talen. Dus vraag jezelf daarbij af: ben ik goed in taeln, zo niet weet je bijna wel zeker dat je geen gymnasium moet doen. En je ouders moeten de keuze maar aan jou over laten, het is jouw toekomst. Je bent zelf groot genoeg om te kiezen wat jij daarmee wil doen!
-xxx- m.y
Ik kende ook niemand in de klas (er ging zelfs niemand van mijn school naar de school waar ik nu zit), maar ik vond het juist wel leuk (had dan ook niet zo'n leuke klas op de basisschool) en doordat je niemand kent (en niet al een "groepje" hebt) maak je ook sneller nieuwe contacten. Dus als je gymnasium zou kiezen ga ik er toch echt wel vanuit dat je ook (veel) nieuwe vrienden zult krijgen.
Bedankt voor de snelle reacties!
Alsjeblieft!
Heeft het ook geholpen? Weet je al (iets beter) wat je wilt?
Ja zeker, ik ga denk ik voor het beste Gymansium! En als het echt niet gaat ga ik met de kerst naar Atheneum! Heel erg bedankt voor reacties!
hoi 
ik zou als ik jou was toch voor gymnasium kiezen en als het dan niet lukt kun je altijd nog afstromen. dat heb ik ook gedaan en uiteindelijk heb ik nu meer vriendinnen die gymnasium doen dan atheneum.
xxx
Ik zou iets kiezen wat je aankunt.
Haii!

Ik zit nu in 2 gymnasium en geen vrienden van mijn vorige school in mijn klas en heb nu betere vrienden dan ooit te voren! Ik heb het zo naar mijn zin en vind Latijn en Grieks ook super leuk! Gymnasium is zeker een aanrader!

xx Gleek

Reageer