Geneeskunde als wens, mavo in bezit

  • 22 March 2018
  • 4 reacties
  • 301 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi ! Ik heb een vraag maar weet dus niet of het wel of niet kan. Verschillende mensen in m’n omgeving gevraagd niemand een zeker antwoord erop.

Even kort over mijn schoolleven zodat jullie iets meer weten hoe en wat;
Ik ben nu 14 en zit in 3 mavo. Ik heb 2 jaar lang in een combinatie klas van havo/vwo gezeten. 1ste klas waren m’n cijfers ge-wel-dig! Alles wat boven de 8 en moest ik naar een andere school omdat de kans voor vwo te hoog lag en ze op mijn huidige school van toen geen vwo aanboden. 2de jaar begon ik maar ben ik door mijn luiheid niks geinvesteerd aan school; geen huiswerk gemaakt, niet geleerd, minder aanwezig in les etc.
Nu heb ik hier een enorme spijt van en vind niet dat mavo mij motiveerd of uitdaagd waardoor ik geen zin heb in de lessen.

Ik wil dus geneeskunde studeren, dus wil ik na de 4de van het mavo naar een vavo school gaan. Ik weet dus dat, dat kan vanaf je 16e

Maar als je er op je 16e heen wilt gaan moet je een goeie rede hebben. Mijn vragen zijn dus ; watvoor redenen? Voldoen mijn redenen aan wat hun accepteren? En is het mogelijk om na 4 mavo binnen een èènjarig-traject mijn havo en vervolgens weer binnen een èènjarig-traject m’n vwo diploma te halen? Dus binnen 2 jaar havo & vwo diploma te halen? Iemand ervaring?

4 reacties

Hey
Ijklas dat havo niet zo goed aansluit en dat je beter naar mbo kan. Van mbo kin jr naar hbo en vanuit hbo versneld naar de universiteit.
Je kunt ook bij voorbeeld hbo verpleegkunde doen.
Weet wel dat je voor elke optie heel veel doorzettingsvermogen nodig hebt.
Succes.
Hai, bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat de mavo leeringen later moeite krijgen met havo. Ik heb de havo en ook de vwo stof al gehad en heb ook extra lessen op het mavo omdat ik als wens dus geneeskunde wil doen. Wat ik eigenlijk niet begreep was hoe het zat met vavo. Iemand die me daarover informatie kan geven?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Bedoel je met Vavo voortgezet volwassen onderwijs mee?

Want dan kan je wel is kijken op google.nl/vavo.

Een klein stukje die ik vond op de site: https://graafschapcollege.nl/opleidingsaanbod/vavo-opleidingen/

Als je 16 jaar of ouder bent en staat ingeschreven bij een school voor voortgezet onderwijs (vo) waar het Graafschap College een samenwerkingsovereenkomst mee heeft, kom je ook in aanmerking voor het vavo. Je blijft bij je vo-school ingeschreven staan, maar wordt ‘uitbesteed’ aan het Graafschap College. De uitbesteding wordt ook wel de ‘Rutte-regeling’ genoemd.

Weet dus alleen niet of je dat bedoelt? En of graafschap college voor jouw regio geldt.

Gr:Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Daarnaast zou je is samen met je ouders ernaar kunnen kijken. Ook wat het beste voor jou is en waar je het beste terecht kan.

Reageer