geen echte vrienden??

• 12 October 2016
  • 9 reacties
  • 1333 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hallo iedereen,

Ik zit op de middelbare school in mijn 2de jaar. Vorig jaar ( de brugklas ) had ik geen vrienden. Dat komt doordat iedereen in de klas elkaar al kende en ik kende niemand. Iedereen had al een vriendengroep behalve ik. Ik sloot mezelf in de pauze op in het wc-hokje. ik probeerde ook nog vrienden te maken. Ik was gewoon aardig en hielp mensen als ze het nodig hadden. Maar ze hebben me nooit een kans gegeven om het te proberen. Toen ik naar de 2de klas ging had ik dezelfde kinderen in de klas als vorig jaar. Jammer genoeg ook met precies dezelfde vriendengroepen. Er kwam alleen 1 nieuw meisje bij mij in de klas. Ze heet Pien. Ik probeerde vrienden te maken met haar en het is gelukt. We gingen naast elkaar zitten in de klas en het was gewoon gezellig totdat een paar meisjes uit mijn klas ook met haar omgingen. Pien ziet de andere meisjes veel meer zitten omdat hun wel populair zijn in de klas. Ze laat me vaak en gaat dan naar de andere meisjes. En ze doet best vaak arrogant tegen me en bazig. Ze doet alsof ik niks ben. Als ik bijvoorbeeld een spellingfout maak doet ze alsof het een heel ding is en maakt ze me belachelijk tegenover iedereen. Maar als een van de populaire meisjes een fout maakt doet ze helemaal niks. Ze doet echt gemeen tegen me maar ik wil haar ook niet kwijt omdat zij de enige is die nog een '' vriendin '' van me is. de andere meisjes doen ook niet aardig tegen mij. Ze geven mij geen kans om vriendinnen met hun te zijn maar waarom geven ze Pien dan wel een kans. Ik heb echt niks verkeerds gedaan tegen hun. ik begrijp gewoon niet waarom ik nou geen vrienden heb. Ik zit weer elke pauze alleen of in het wc-hokje. En ik zit ook wel vaak bij hun maar ze zeggen niks tegen me of proberen een gesprek met me aan te gaan. Ik heb het zelf ook wel geprobeerd maar als ik dat bijvoorbeeld vraag '' Hoe gaat het?'' haken ze al af en zeggen ze alleen dat het wel goed gaat. Je kan ook vragen of het goed met mij gaat... en heel soms als ik geluk heb zeggen ze iets tegen mij.

Ik wil ook gewoon vrienden net als iedereen. Maar nee hoor ik moet weer alleen blijven. En ik wil het het liefste niet tegen ze zeggen want dat heeft een ander meisje al gedaan en toen hebben ze gezegd dat ze zich aanstelt en dat als ze geen vrienden heeft dat ze dan net zo goed naar een andere klas kan gaan...

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik voel me zo alleen. Ik wil zo echt niet meer naar school.

HELP ALTJEBLIEFT:(

9 reacties

Hoi Louise078,

Wat vervelend dat ze zo tegen je doet en ook doe andere meiden.

Is het mogelijk om naar een andere klas te gaan? Ik weet niet of dit al gaat, vanwege dat we al langer dan een maand op school zitten. Maar misschien kun je het overleggen met iemand die daarover gaat?

Misschien zijn er aardige meiden in één van die groepjes? Niet zo zeer die meiden die niet aardig voor jou zijn, maar andere meiden?

Je kan het eventueel ook nog met je mentor bespreken, en misschien kan hij of zij je plaatsen bij iemand uit dat groepje (tijdens een samenwerkingsopdracht) om elkaar wat beter te leren kennen. En jou wél een kans geeft,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
haai louise, ik vind het echt zo zielig voor je 😞 ik heb dit ook precies gehad in de 3de. Ik sloot mezelf op in de wc hokjes omdat ik niet echt vrienden had. Ik kon wel zitten bij andere mensen maar voor hun besta ik toch niet. Weetje wat het is louise, kinderen van tegenwoordig zijn allemaal naar de klote. je kan er helemaal niks aan doen. Wat je kunt proberen is een gesprek aan te gaan waar hun het ook over hebben. Dusja ehm gewoon meepraten. Ik heb dit ook gedaan en heb soortvan vrienden gemaakt maar niet echt van dat ik elke dag wat met ze doe. Maar ze praten teminste wel tegen me. Meestal zijn het domme dingen maarja dat is toch iets!!!!!!! vrienden kan je deze tijd niet meer vinden. Echt alles is fucked up. Louise ik hoop dat het goed met je gaat. Laat me weten of er verandering is gekomen oke? Sterkte met alles. xoxoxox AZF
Hoi. Ik zeg liever mijn echte naam niet maar noem me maar liz.
Ow mijn reactie is weg
Je kunt ook proberen om bij andere klassen vrienden te maken. Ik heb ook 5 vrienden uit andere klassen.
Of je gaat naar je mentor en kijkt of zij kan zorgen dat je niet meer wordt buitengesloten.
Dit is gewoonweg zielig. Vrienden zijn overal om je heen hoor. Je zult ze wel vinden. Het komt wel hoor
Misschien kan je naar je mentor gaan. Die zal vast wel een oplossing vinden. Je kan ook proberen mee te doen aan activiteiten binnen school, daar kan je ook vrienden ontmoeten.
Dag Louise
Ik zit nu in het 1ste middelbaar en heb ook geen vrienden....
De klasgenoten uit mijn klas negeren me compleet...
als ik zou mogen zou ik DIRECT naar een andere school...
of een andere klas maar we zijn al zeker 8 maanden op school
Dat gaat dus niet meer....
Ik zou willen dat je bij mij inde klas zat want ik zou je vriendin wel willen zijn

Reageer