gecontroleerd zonder toestemming op school

  • 31 May 2021
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy

dus vandaag wou ik dus een voorwerp van mijn boekentas in mijn broekzak stoppen want dat is een prive item ( vape ) en dus wou ik die wegstoppen. Toen dreigde de leerkracht mijn tas te controleren en ik zei dat het niet mocht en toen ja. Ik denk dat ze toch gekeken hebben en het gevonden hadden maar ze mogen er niets op zeggen anders stap ik naar de politie en zitten ze in de problemen en ik ook met mn moeder. :/ advies ?


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hallo. Wat naar dat school je tas wou controleren! 

Het nare is. Dat je school in bijna alle gevallen recht erop heeft. Ze mogen altijd je tas controleren als ze denken dat je iets verdachts hebt. Aangezien het in Nederland niet illegaal is om een vape te hebben mogen ze het niet afpakken. Maar ze mogen dit helaas wel aan je ouders vertellen.

 

Elke school heeft een maatschappelijk  werkster en een vertrouwenspersoon. Je kan altijd met hun hierover praten en hun kunnen misschien zo'n docent overhalen om het niet tegen je ouders te vertellen. 

Voor meer info raad ik je aan op deze website te kijken.

 

Schoolveiligheid - Tassencontrole

-onnodige quotes verwijderd-

De school was ervan bewust dat het niks ergs is,
de leerkracht had gezegd “geef dat doosje maar af” ik zei het is geen doosje en het zijn uw zaken niet en toen begon de drama :/

Reageer