Examens en faalangst iemand tips?

• 26 april 2015
  • 54 reacties
  • 1100 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Heei iedereen
Ik zit in de 4e van vmbo TL ( ik weet het ik ben dom)
Maar na de meivakantie heb ik dus examens en daar ben ik super zenuwachtig voor.
Met toetsen heb ik altijd al best wel ladt van mn faalangst. Het gebeurt al best wel vaak dat ik en black-out heb op een 'gewone' toets, laat staan met mn examens.
ik moet examen doen in:
Biologie
Duits
Natuurkunde
Scheikunde
Wiskunde
Engels
Nerlands
Heeft iemand een idee hoe ik voor die vakken het beste kan leren?
Ik maak altijd sws een schema van wat ik moet leren.
Zou ik het beste gewoon alle stof uit mn boeken kunnen leren, een oud examen of beide?
Iemand aub een idee/ tip?

Alvast bedankt!
Xxx

54 reacties

Hee .WannaBeLoved.

Eerst wil ik je even een compliment geven! Ik zie je op veel Topic bij reactie's! En dat zijn dat altijd goede reactie's! Je bent goed bezig!

Examenstres & Faalangst zijn inderdaad heel vervelend. Heb het zelf ook een beeetje faalangst maar dat heeft weer met iets anders te maken...

Tips:

-Begin Ruim van te voren!
-Maak een Samenvatting
-Maak een MindMap.
-Gebruik WRTS voor de talen.
-Zoek op internet naar filmpjes over de leerstof.
-Heb bij je toets een flesje wat staan.. dat kan even helpen!
-Wees niet te streng voor jezelf en gun af en toe na een paar uur leren even 10 minuten pauze!
-Laat je niet afleiden door je Mobiel/Laptop etc. Leg het op een plek waar je niet bij kan of vraag aan je ouders of ze het bij je willen houden.
-Ga vroeg naar bed. Niet later als 10 uur. Dan heb je 8 uur slaap!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Succes met leren & Nog even doorzetten en dan heb je je Diploma! You Can Do It! <3

Ps. Je bent niet Dom. :D
Heei you can do it

Bedankt voor het compliment 🙂
Jij reageert ook altijd positief op topics hihi

Bedankt voor je tips

-ruim van tevoren beginnen dat is wel gelukt denk ik want ik ben vorige week al begonnen met leren.
-samenvattingen heb ik van de meeste vakken al gemaakt hihi
-kan je in plaats van een mindmap ook een woordenlijst ofzo maken want ik be niet zo creatief, en heeft het dan ook dezelfde werking als een mimdmap?
-talen zijn niet zo'n probleem bij mij, maar als ik er eventjes niet uit kom zal ik zeker naar wrts gaan 🙂
-op internet filmpjes opzoeken over de lesstof word misscjien een beetje moeilijk want ik heb geen pc whah en de wifi thuis is best wel slecht
-dat van een pauze moet ook vast wel lukken
-en mn mobiel wegleggen gaat niet lukken want ik maal oude examens via examenblad.nl maar omdat ik geen pc heb, maak ik die via mn mobiel
-en ik leer altijd 'savknds heel raar maar dan kan ik me beter concentreren, maar ik kom dan wel weer aan de minimaal 8 uur slaap, want ik houd van uitslapen :p

Nog heel erg bedankt voor de tips 🙂
Heeft er misschien nog iemand tips voor me? I really gonna need them
Oja en sorry als mn reactie een beetje onoverzichtelijk is

Xxx
Hee WanneBeLoved.

Thnx voor je Compliment!

Goed dat je wat met de tips kan doen!

Laat je nog even weten als je tegen problemen loopt tijdens het leren? Ik wil je graag helpen!

Greetzz
Hei you can do it
Graag gedaan 🙂
Ik zal het lsten weten als er problemen zijn tijdens het leren!

Xxx
Mooizo!

Congratulations met je 400 reactie's!

Topper!

Greetzz

You Can Do It!
Zijn er nog meer mensen met tips?

Pleaseeee
Xxx
:ohee! 

Ijgenlijk hetzelfde als het gaat om de tips voor het leren.
en met je faalangst: geen paniek, je bent ruim op tijd begonnen, je beheerst de stof goed en je kent het. 
Dat is het belangrijkste, je weet dat je het kent dus je moet je niet druk gaan maken dat je het niet kent of gaan zitten tweifelen dat je het niet kent.
want je kent het wel!
ik wil je heel veel su6 wensen met je eksames! 
Heei mees!

Bedankt voor je reactie! 🙂

Of ik de stof goed beheers, weet ik niet haha maar ik ga mn best doen om het te halen!

Bedankt!

Xxx
goedzo, met geod je best doen kom je al heel veel! 
Su6 :o
Inderdaad!
Ik ga het gewoon proberen en ik kijk wel of ik het ga halen.
🙂
Xxx
Zeker dat jij het gaat halen!:o
Heei
Ik he dus morgen mn eerste examen van scheikunde maar ik ben echt super zenuwachtig ervoor. Ik ben namelijk al niet goed in scheikunde e ben heel erg bang dat ik een black-out krijg op mn examen morgen.

Heeft er iemand misschien tips over hoe ik rustig kan blijven nu en als daar morgen zit?
Pleaseeeeeeeeeee

Xxx
Hoi,

Je hebt geod geleert toch? 
Waarom zou je je dan druk gaan maken, is nergens voor nodig!
Jij kunt dit wel! Je meot in jezelf gelooven:o
Heel veel su6 morge!!!

gr Mees
Heei mees
Ja, ik heb goed geleerd, maar ik weet zeker dat het niet gaat lukken omdat ik super slecht bn in scheikunde ( sta nu een 4,5 gemiddeld) rn ik ben bang dat ik mn examen ga verklooten.

Ik weet dat ik in mezelf noet geloven, maar dat is heel erg moetlijk als altijd iedereen zegt dat ik niks kan en at alles wat ik doe nokit goed genoeg is.

Heel erg bedankt
Xxxx
Badge +17
Ik denk dat je morgen je eerste examen hebt? Heel veel succes! Ga op tijd slapen. Eet een banaan voor het examen. Dit werkt echt.

Als je je erg goed hebt voorbereid, oud examens hebt gemaakt, eventueel extra stof hebt geleerd, hoe zou het dan mis kunnen gaan? Vertrouw op wat je kan en jezelf. Je weet dat je je er goed voor hebt voorbereid. Maak je dan geen druk en maak die examens. Moet goed komen.

Succes!
Badge +17

Ik weet dat ik in mezelf noet geloven, maar dat is heel erg moetlijk als altijd iedereen zegt dat ik niks kan en at alles wat ik doe nokit goed genoeg is.

Laat nu dan zien dat je wel goed genoeg bent door dat examen super goed te gaan maken. Begin alsjeblieft met in jezelf te vertrouwen.
Heei
Ik ga mn best doen, maar ik heb morge scheikunde en dasr ben ik super slecht in. Dus dat word toch wss een onvoldoende.

Xxx
Als je een whiteboard of pen en papier hebt kun je daar een onderwerp op schrijven, en daarna opschrijven uit je hoofd wat je van het onderwerp weet. Dat is hoe ik het doe met geschiedenis maar het zal vast ook bij andere vakken werken.
Heei
Dankje wel voor het idee hypnotized
Xxx
Hee lieve dame!

Heel veel succes met je examens!
Laat eens weten hoe het gaat!
Komt helemaal goed hoor! :)

Liefs!
Heihei
Dankje.welllll xxx

Ik zal.laten weten hoe t ging :)

ik ben zoo ongelooflijk zenuwachtig. Ik ben al 5,5uur aan het leren en ik kan niet meer.slapen haha heeft er.misschien.iemand nog tips om in slaap te kunnen vallen pleaseeeeeee

Xxx
Hihi, ik kan me zo erg voorstellen dat je ongelooflijk zenuwachtig bent! Poeh, wat ben je hard aan het leren! Ik denk dat je genoeg hebt gedaan, je gaat het morgen gewoon doen, je gaat knallen! 🙂 Ga je zo even lekker slapen? Dat heb je wel verdiend! Stel je maar voor dat je in een hangmat ligt en dat je zachtjes heen en weer wiegt. Weet je meid, dan doe ik dat ook, even wiegen. In gedachten ben ik bij je en over een aantal uurtjes zal ik ook zeker even aan je denken. Maar eerst gaan we slapen hoor! 🙂 Probeer niet te veel te denken aan het moeten slapen, het moet niet echt, je mag slapen, bedenk eens hoe heerlijk het zal zijn. Even rust aan je koppie. Sweet dreams!
Heeei iedereen
Ik heb vandaag mn scheikunde.examen gehad, en ik was precies optijd klaar haha
Voor mn gevoel.ging het wel redelijk maar ik kocht mn blaadje en mn ecamen meenemen naar huis en ik heb het net ff nagekeken en.ik heb ongrveer 40 van de 67 punten.

Nu op naar de rest :(
xxx
40/67, wat supergoed! 🙂 De rest komt ook goed hoor! 🙂 Je kunt je cijfer ook uitrekenen ergens op internet, al heeft dat nu nog een ruime norm, maar jouw punten klinken heel goed hoor!

Veel succes verder! 🙂 You can do it!
Heeei bepositive

Cijfer uittekenen ging nog niet volgens.mij.
Ik kijk altijd voor het oefenen van oude examens op examenblad.nl . Daar heb ik gisteren ook het corrrctievoorschrift bekeken en er stond nog geen omzettingstabel.bij.

En dankje wel :)
morgen Nederlands examen

Xxx

Reageer