Examen stress

  • 9 May 2018
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,

Ik heb binnenkort examens en ik ben er heel erg zenuwachtig voor. Ook heb ik last van paniek aanvallen.

Hebben jullie nog tips voor examens of voor de paniekaanvallen???

4 reacties

Heyy Anoniempje,

Wat vervelend voor je dat je stress hebt, hier een paar tips:
-Mediteren, het klinkt misschien een beetje gek, maar bij mij heeft het echt heel erg geholpen als ik gestrest was, lekker helemaal je hoofd leegmaken.
https://www.google.nl/amp/s/sochicken.nl/mediteren-voor-beginners/amp
-Maak je niet al te veel zorgen om de stress, het hoort er bij.
-Jezelf veel de moed in praten, zodat je dagenlijks leven niet de dupe wordt van de stress, en andersom.
-Zo weinig mogelijk koffie, thee, energy drink, etc. drinken.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.
Grts. Florisjuhh?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik snap dat je zenuwachtig bent en dat mag ook best. Gezonde spanning is goed zeggen ze altijd. Maar heel erg zenuwachtig zijn is nergens voor nodig, dus probeer wat meer relaxed te zijn (ook al is dit veel makkelijker gezegd dan gedaan).

Ja; het zijn 2-3 belangrijke weken waarin je je examens goed moet maken. Echter is er, naast dat de toets langer is, weinig verschil met je schoolexamens. Als jij je tentamens voldoende gemaakt hebt kun jij dit ook gewoon makkelijk. Je zult er alleen meer tijd in moeten steken omdat het nou eenmaal meer stof is.

Zorg in ieder geval dat je goed uitgerust bent tijdens je examens en dat je goed voorbereid voor de dag komt. Als je weet dat je het kan en als je weet dat je goed hebt geleerd ben je sowieso al minder zenuwachtig/gespannen. Als jij je dan die drie uren per toets uitstekend kan concentreren, ben ik er van overtuigd dat jij gewoon slaagt.

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik kan je helaas geen advies geven over je paniekaanvallen
Hoi!

Ik heb niet veel toe te voegen.
Je paniekaanvallen kan je bij je mentor melden. Als ze weten dat je hier last van hebt, kunnen ze je misschien extra in de gaten houden, en steunen als het even niet gaat. Misschien heeft de leerlingenbegeleiding tips voor je.

Groetjes
x
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Mocht je dit nog lezen voor het eind van de examens; heel veel succes. Ga op tijd naar bed, vergeet pauzes tijdens het leren niet en heb vertrouwen in jezelf.

Reageer