Vraag

Economie of Bedrijseconomie...???

  • 3 May 2018
  • 5 reacties
  • 2237 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal!!
Ik zit nu in havo 3 en heb een vakkenpakket gekozen, als extra vak heb ik economie gekozen. Ik heb dit gedaan omdat ik N&G heb (wil later iets medisch doen) maar het lijkt me handig om er economie bij te hebben! (Ook voor als ik een andere kant oo wil). Maar nu lijkt het me opzich ook wel leuk om later een eigen dierenartsenpraktijk of iets te beginnen. Ik zit daarom te twijfelen of ik niet beter bedrijfseconomie had kunnen kiezen? Bedrijfseconomie is veel en moeilijk rekenen heb ik
gehoord en dat zei de docent ook. Aangezien niet veel rekenkundig inzicht heb (ja ik weet t, dat heb je nodig bij N&G en N&G vind ik ook moeilijk maar wil graag iets medisch doen), heb ik dus ook gewoon economie gekozen want dat is wat algemener met minder rekenkundig inzicht hoor ik. Heb ik de goede keus gemaakt of had ik beter bedrijfseconomie kunnen kiezen? Help!!!

5 reacties

Ik doe overigens wel goed mijn best voor school dus aan inzet ligt het niet, maar ben gewoon bang dat ik bedrijfseconomie niet ga halen, daarom heb ik dus economie gekozen
Veel maakt de keuze niet uit opzich
Bedrijfseconomie (ookwel Management & Organisatie genoemd door sommige scholen) is inderdaad Economie met moeilijkere wiskunde
Maar met beide zou je een studie kunnen doen om een bedrijf te runnen
In jou geval bijvoorbeeld een dierenpraktijk
Het verschil is dat je bij die studies na de middelbare school vooral Bedrijfseconomie (het is van zichzelf al een aparte studie) dus als je dat had gekozen had je een Klein voordeel in de toekomst gehad maar opzich maakt het dus niet veel uit
Dankjewel! Meer info nog altijd welkom ?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het maakt inderdaad niet zoveel uit. M&O is gewoon gericht op alles wat met bedrijven te maken heeft. Nu heb je economie gekozen, waarbij je ‘alles’ krijgt, dus ook een stukje bedrijfseconomie.

M&O is meer berekenen, terwijl economie meer beredeneren is. Dus als je geen topper in het toepassen en uitwerken van cases bent, heb je gewoon een hele goede keus gemaakt. Bovendien, alles wat je met M&O geleerd had is toch verwaarloosbaar als je er niet mee doorstudeert. Economie is ook gewoon breder, dus naar mijn hoef je geen spijt te hebben.
Hoi,

Stel je hebt later in je toekomstplannen dit toch nog nodig in je studie, kun je altijd nog bijstudies doen, zodat je aan de info komt. Dat doen zo veel mensen die iets missen voor hun studie.

Verder lees ik dat je een goede keuze hebt gemaakt, dus lekker bezig :)

Gr. Pin

Reageer