Vraag

Docent die bijna over het randje gaat.

  • 8 January 2018
  • 3 reacties
  • 795 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraag aan jullie,

Altijd voordat de les begint, heb ik een raar gevoel in mijn buik, geen prettig gevoel, bang gevoel. Mijn docent van wiskunde is opzich wel aardig, als hij uitlegt aan de andere kant van het lokaal. Zodra hij dichterbij komt voel ik me steeds akeliger. Als ik iets niet snap, is er voor school een maatwerkuur waar we vragen kunnen stellen, maar ik durf daar gwn niet heen, omdat ik bang ben dat hij iets doet. Als hij uitlegt hangt hij helemaal over je heen en hijgt hij in je nek. Ik ben gewoon bang dat hij ooit te ver gaat en dat ik dan niets durf te doen. Mijn vriendinnen grappen er vaak over en gaan dan allemaal vieze dingen verzinnen, zoals dat ik bij hem op bijles ga en dat hij op het gala komt voor mij. Soms vind ik dat wel grappig maar soms is het ook gewoon niet leuk meer.
Vraag 1: wat moet ik doen aan mn irritante vrienden?
Vraag 2: moet ik wel of niet iets doen aan de docent?

Ps,
Er gaan ook geruchten om dat hij al een keer eerder een meisje op school heeft aangerand en even is geschorst

3 reacties

Hoi!

Je voelt je niet fijn bij die wiskundedocent. Het is moeilijk om in iemands hoofd te kijken, dus we weten niet hoe hij het ziet. Hij doet op zich wel aardig, maar als hij iets aan je uitlegt komt hij heel dichtbij. Dat lijkt me inderdaad niet prettig, maar doen meer leraren dat niet? Als ze iets aan één leerling moeten uitleggen, in een lawaaierige klas, dicht bij die leerling komen zodat je ze verstaat?

Je vriendinnen maken er vervelende grapjes over. Heb je ze al eens gezegd dat je die grapjes echt niet leuk vindt? Zeg het nog maar eens heel duidelijk. Als het echte vriendinnen zijn, houden ze ermee op als ze zien dat jij er niet vrolijk van wordt.

Geruchten over leraren en leerlingen zijn er in alle scholen. Het is moeilijk om erachter te komen of ze waar zijn, aangezien je dit moeilijk na kunt vragen.

Nu valt er weinig aan te doen volgens mij. Je wiskundedocent heeft nog niets verkeerd gedaan, dus kun je niet echt iets tegen hem beginnen.
Je zit meestal met een hele klas in de les, dus als hij iets doet wat niet mag, ben je niet alleen. Als hij iets doet wat je niet fijn vindt, is het belangrijk dat je dit aangeeft. Vanaf het moment dat hij onaanvaardbaar gedrag begint te vertonen, kun je naar je mentor stappen en dit melden.

Zijn er nog andere leerlingen die dit ervaren?

Groetjes
x
Bedankt voor je berichtje! Er zijn andere leerlingen die dit ervaren, maar niet dat hij echt tegen hun aan leunt. Ik vindt het zelf ook leuk om vragen te stellen tijdens de les, want wiskunde is mijn favoriete vak. Wel jammer dat ik dat nie niet echt meer durf.

Xxx Anoniempje

Ps.
Divergent is een geweldige film
Graag gedaan :)

Is die leraar bij andere leerlingen al te ver gegaan? Of ervaren ze wat jij ervaart?

Jammer dat je stresst over die leraar, terwijl wiskunde je favoriete vak is. In de klas vragen stellen kan wel volgens mij, aangezien hij niet veel verkeerd kan doen met een hele klas erbij.

Groetjes
x

P.s.: Yep, Divergent vind ik ook een goede film. Ik herken me in het hoofdpersonage die afwijkt van de anderen, vandaar 😃

Reageer